۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین صفحات تاريخ معاصر ايران آكنده از خصومت ها و زياده خواهي بيگانگان است/مشکل بیگانگان با ما استقلال علمي و تكنولوژيكي است كه در نهايت به استقلال سياسي و اقتدار كشور می انجامد
کد خبر: ۱۱۵۷۷۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۹/۱۶ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

جامعه اسلامی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) در بیانیه ای به مناسبت ۱۶ آذر:

صفحات تاريخ معاصر ايران آكنده از خصومت ها و زياده خواهي بيگانگان است/مشکل بیگانگان با ما استقلال علمي و تكنولوژيكي است كه در نهايت به استقلال سياسي و اقتدار كشور می انجامد

جامعه اسلامی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) در بیانیه ای به مناسبت ۱۶ آذر تصریح کرد که مشكل بیگانگان با اين ملت چند سانتريفيوژ بيشتر يا كمتر نيست بلكه اساساً استقلال علمي و تكنولوژيكي است كه در نهايت به استقلال سياسي و اقتدار كشور در عرصه هاي بين المللي ختم خواهد شد.

صفحات تاريخ معاصر ايران آكنده از خصومت ها و زياده خواهي بيگانگان است/مشکل بیگانگان با ما استقلال علمي و تكنولوژيكي است كه در نهايت به استقلال سياسي و اقتدار كشور می انجامد
به گزارش سرویس دانشگاه صبح قزوین ، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) به مناسبت 16 آذر بیانیه ای صادر کرد که به شرح زیر است.

و اعتصموا بحبل الله جمیعا و لاتفرقوا
سخن از 16 آذر 1332 است. آنروز كه صحن دانشگاه به جولانگاه مزدوران استبداد تبديل گشت؛ آن روز كه فرياد آزاديخواهي و استكبار ستيزي فرزندان ملت با سُرب و گلوله پاسخ داده شد؛ آن روز كه سنگ فرش هاي دانشگاه تهران پيكر صد چاك لاله هاي به خون غلطيده را در آغوش گرفت؛ آري سخن از سالروز شهادت سه آذر اهورايي است و چه زيبا گفت مرحوم دكتر علي شريعتي كه " اين سه يار دبستاني كه هنوز مدرسه را ترك نگفته اند... نخواستند همچون ديگران كوپن ناني بگيرند و از پشت ميز دانشگاه به پشت پاچال بازار بروند و سر در آخور خويش فرو برند. از آن سال چندين دوره آمدند و كارشان را تمام كردند و رفتند اما اين سه تن ماندند تا هر كه را مي آيد بياموزند ... آنها هرگز نمي روند. هميشه خواهند ماند. آنها شهيدند. اين سه قطره خون كه بر چهره دانشگاه ما همچنان تازه و گرم است."

اما حقيقتاً ماهيت اعتراضات دانشجويي چه بود؟!! مگر نه اين است كه فرياد انزجار ملت زخم خورده از كودتاي آمريكايي 28 مرداد 1332 به فاصله كمتر از چهار ماه ، اين بار از صحن دانشگاه و توسط دانشجويان آزاديخواه و استقلال طلب بلند شد؟!! آيا ماهيت حركت دانشجويان چيزي جز استكبار ستيزي و نفي امپرياليسم بود؟!!

رژيم ستم شاهي كه پس از سرنگوني دولت قانوني دكتر محمد مصدق توسط سرويس هاي اطلاعاتي آمريكا و انگليس در كودتاي 28 مرداد 1332 و سركوب نهضت ملي شدن صنعت نفت با خراب كردن سقف بازار و غارت اموال رهبران آن، بازاريان را كم و بيش مجبور به سكوت كرد ولي دانشگاه همچون خاري در چشم دستگاه مي خليد و دست از مبارزه بر نمي داشت.

اين شد كه به خاطر انتقام از دانشجويان و به بهانه تظاهرات عليه تجديد رابطه با انگلستان و به منظور سركوب اعتراضات دانشجويي عليه سفر نيكسون معاون رئيس جمهور آمريكا به ايران دست به چنين جنايت بيشرمانه اي زد.

دو روز بعد نيكسون وارد ايران شد و در همان دانشگاهي كه هنوز به خون دانشجويان رنگين بود دكتراي افتخاري حقوق دريافت كرد و از سكون و سكوت گورستان خاموشان ابراز مسرت نمود و به دولت كودتا وعده مساعدت داد و به رئيس جمهور آمريكا نيز پيغام داد كه آسوده بخوابد چرا كه ايران در امن و امان است.

به راستي كه صفحات تاريخ معاصر ايران آكنده از خصومت ها و زياده خواهي بيگانگان بالاخص دول غربي عليه اين مرز و بوم است و اين امر چيزي نيست كه صرفاً در سال هاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي به وقوع پيوسته باشد. آري، مادام كه روحيه خود باوري و استقلال طلبي ملت در ميان باشد و هركجا كه ملت بنا دارد از وابستگي به اجانب رهايي يابد و دست بيگانه را از اين آب و خاك كوتاه نمايد، آنجاست كه نقاب از چهره استكبار برداشته مي شود و هر روز با يك بهانه به ميدان مي آيد؛ روزي به بهانه نهضت ملي شدن صنعت نفت و امروز به بهانه نهضت ملي شدن صنعت هسته اي.

مشكل آنان با اين ملت چند سانتريفيوژ بيشتر يا كمتر نيست بلكه اساساً استقلال علمي و تكنولوژيكي است كه در نهايت به استقلال سياسي و اقتدار كشور در عرصه هاي بين المللي ختم خواهد شد.

اساساً مشكل آنان با اين ملت اسلام ناب است. اسلامي كه بساط ظلم و جور را از صحنه گيتي برخواهد چيد و حكومت صالحان را مستقر خواهد كرد و بار ديگر اين جنبش دانشجويي است كه به عنوان چشمان بيدار جامعه با رصد دقيق اقدامات خصمانه دشمنان و حضور به موقع در عرصه ميدان ، اقدام به دفاع از كيان اسلام و تماميت ارضي اين كشور و رفع سلطه بيگانگان خواهد نمود.

و العاقبه للمتقین
تشكل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره ) قزوین
  

انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان