۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین سجاد مردانی قهرمان شد/ ناکامی اسبقی و کسب سه سهمیه المپیک
کد خبر: ۱۱۵۷۶۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۹/۱۶ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

تکواندو جایزه بزرگ - مکزیک

سجاد مردانی قهرمان شد/ ناکامی اسبقی و کسب سه سهمیه المپیک

تکواندوکار سنگین وزن تیم ملی ایران با برتری مقابل رقیب فرانسوی خود موفق به کسب مدال طلا شد تا پرونده تیم ملی کشورمان در این مسابقات با سه مدال طلا، نقره و برنز بسته شود.

سجاد مردانی قهرمان شد/ ناکامی اسبقی و کسب سه سهمیه المپیک
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ، عضو تیم ملی تکواندو ایران که سهمیه تکواندو ایران برای حضور در بازی‌های المپیک ریو را کسب کرده بود، در دیدار پایانی رقابتهای وزن ۸۰+ کیلوگرم جایزه بزرگ مکزیک در پیکار با «ام بار اندایه» از فرانسه ۲ بر صفر صاحب پیروزی شد و مدال طلا را از آن خود کرد.

وی که بعد از رقابتهای جایزه بزرگ «سامسون» ترکیه، برای دومین بار در سال‌جاری به دیدار نهایی رقابتهای جایزه بزرگ راه يافت، مصمم بود تا مدال طلای این رقابتها را از آن خود کند. وی راند اول این پیکار را یک بر صفر به سود خود خاتمه داد و در راند دوم بعد از ضربه خطای حریف که با ارنج به صورت سجاد اصابت کرد از سوی داور بعنوان فرد برنده مبارزه از سوی داور معرفی و نهایتا این دیدار ۲ بر صفر به سود نماینده کشورمان به پایان رسید.

مردانی برای رسیدن به دیدار نهایی ابتدا «رادیک عیسی اف» آذربایجانی را یک بر صفر از پیش رو بردشت و در ادامه «جسور» ازبکستانی را در راند چهارم با امتیاز طلایی شکست داد.

بهنام اسبقی دیگر تکواندوکار کشورمان بود که بامداد امروز به وقت تهران در وزن ۶۸- کیلوگرم در اولین دیدار خود به مصاف «دای هون لی» نفر دوم رنکینگ جهانی از کره‌جنوبی رفت و در نهایت بازنده میدان را ترک کرد تا شانس کسب سهمیه المپیک را از دست بدهد. در این وزن کره‌جنوبی به مدال طلا دست يافت و مکزیک نقره گرفت.

این دوره از مسابقات با حضور ۳۲ تکواندوکار برتر جهان در بخش مردان به مدت دو روز در مکزیک برگزار شد که تیم ملی ایران توسط سجاد مردانی یک مدال طلا، فرزان عاشورزاده یک مدال نقره و مسعود حجی‌زواره یک مدال برنز کسب کرد. اسبقی هم توفیقی نداشت.

با بسته شدن پرونده مرحله نهایی رقابتهای جایزه بزرگ در مکزیک ماراتن کسب سهمیه المپیک در این رشته به پایان رسید و تیم ملی تکواندو کشورمان در بخش مردان توسط فرزان عاشورزاده در وزن ۵۸- کیلوگرم، مهدی خدابخش در وزن ۸۰- کیلوگرم و سجاد مردانی در وزن ۸۰+ کیلوگرم سه سهمیه المپیک را کسب کرده است.

انتهای پیام/7008

منبع: مهر

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان