۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین از تاکید استاندار بر جمله «ملاک عمل را من تشخیص می‌دهم» تا پوزخند معنادار محسن قاسمی
کد خبر: ۱۱۵۷۳۷ نویسنده: سعیده خدادادبیگی تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۹/۱۵ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

حواشی نشست استاندار با اصحاب رسانه

از تاکید استاندار بر جمله «ملاک عمل را من تشخیص می‌دهم» تا پوزخند معنادار محسن قاسمی

متاسفانه در انتخاب مدیران طی چند سال گذشته روابط جایگزین ضوابط شده است اجازه ندهید مدیران ما در حوزه مدیریتی خود حاشیه امن داشته باشند و زمان زیادی مدیریت کنند و همچنین اجازه ندهید تملق گویان و چاپلوسان در اطراف شما رشد کنند.

از تاکید استاندار بر جمله «ملاک عمل را من تشخیص می‌دهم» تا پوزخند معنادار محسن قاسمی
به گزارش خبرنگار سیاسی  صبح قزوین ،  انتظار برای دیدن استاندار و برگزاری نشست با وی به پایان رسید. روز شنبه راس ساعت 10 صبح از درب ورودی استانداری قزوین وارد شدم و از همان بدو ورود شاهد جنب و جوش خبرنگاران برای حضورشان در جلسه و هماهنگ کردن سوالاتشان با هم برای اینکه تداخلی در نوع موضوع پیش نیاید بودم.

از حسن اقبال من و یا از وقت شناسی جناب استاندار جلسه راس ساعت 10 در حالی که خبرنگاران هم به این وقت شناسی التزام داشتند آغاز شد. به دلیل اهمیت موضوع همه رسانه‌ها، خبرگزاری ‌ها، نشریات، پایگاههای خبری و فصل‌نامه‌ها و حتی دو فصل‌نامه‌ها در این جلسه حاضر شده بودند.

دو ساعت زمان تا وقت اذان ظهر فرصت باقی بود و پیش بینی اینکه با درنظر گرفتن یکساعت سخنرانی استاندار زمان برای پرسش سوال توسط خبرنگاران بسیار کم بود دور از ذهن نبود و اکثریت قریب به اتفاق خبرنگاران تمایل داشتند این جلسه یکساعت زودتر برنامه‌ریزی شود.
همتی همراه ایوب رحیمی معاون سیاسی، منوچهر حبیبی معاون عمرانی، درافشانی، معاون برنامه‌ریزی و محسن قاسمی مشاور سیاسی خود وارد سالن جلسات شد.

از همان ابتدای سخنرانی استاندار محترم، به نظر می‌رسید وی همه سوالات احتمالی خبرنگاران را رصد کرده و پاسخ درخور توجهی برای ارائه دارد. همتی پس از تعارفات معمول گریزی به تذکر جدی روز گذشته امام جمعه قزوین در نماز جمعه که اتفاقا خود وی نیز در آن حضور داشت زد و گفت: هر استانداری که می‌آید تلاش می‌کند با تیم هماهنگ خود کار کند به این معنی نیست که تیم قبلی خوب کار نکرده است.

من سه ماه روی استان مطالعه کردم و قبل از آن هم در کنار وزیر کشور به موضوعات زیادی از استانها بخصوص درحوزه عزل و نصب‌ها ورود داشته‌ام تا چالش‌های پیش رو برطرف شده و کار پیش برود.

برای مردم شخص مهم نیست بلکه خروجی کار مهم است بنابراین باید افراد لایق را پیدا کنیم و آنها را در امور استان دخالت دهیم.

سوابق 2 نفر از افراد انتخاب شده را بررسی کردم و از سوابق سیاسی‌شان بر حسب دموکراسی چشم‌پوشی کردم زیرا دموکراسی ارزشی چرخش نخبگان را به دنبال داشته و به توسعه کشور کمک می‌کند. و پس از آن با تدبیر خاصی عنوان کرد : بیانات امام جمعه قزوین برای من از عسل شیرین‌تر است اما سخن افرادی که هیچ سمتی در این استان ندارند را نمی‌پذیرم و از همان بدو کار خود مستقیما به افراد، گروهها و جناحهای مختلف هشدار داد که در امور استاندار دخالت نکنند.

در این حین خبرنگار کیهان بیان کرد که این امر باید در عمل دیده شود و پاسخ وی از طرف استاندار این بود که "ملاک عمل را من مشخص می‌کنم. "

استاندار قزوین مکرر در پاسخ به سوالات خبرنگاران که در رابطه با نوع گزینش انتصابات مطرح می‌شد، گفت: من هر فردی را که به خانواده شهدا اعتقاد و به خط و مشی مقام معظم رهبری التزام داشته باشد به کار خواهم گرفت و این موضوع را شخصا بررسی می‌کنم.

در بخشی از این نشست خبرنگار مهر با ذکر چند نکته به استاندار عنوان کرد: تعدد جلسات در استان که خروجی چندانی ندارد کاری عبث و بیهوده است و بهتر است جلساتی که شخص شما حضور دارید حتما خروجی داشته باشد که وقت مردم و مسئولین به هدر نرود.

متاسفانه در انتخاب مدیران طی چند سال گذشته روابط جایگزین ضوابط شده است اجازه ندهید مدیران ما در حوزه مدیریتی خود حاشیه امن داشته باشند و زمان زیادی مدیریت کنند و همچنین اجازه ندهید تملق گویان و چاپلوسان در اطراف شما رشد کنند.

زمانی‌که استاندار گفت گزینه‌های انتصابی خود را بدون توجه به نظر احدی انتخاب می‌کند و در مقابل فشارها ایستادگی می‌کند با این سوال خبرنگار صبح قزوین مواجه شد که آیا توانش را دارید؟ آیا مطمئن هستید که در مقابل لیست‌های احتمالی که به شما ارائه می‌شود مقاومت می‌کنید و اختیار کافی دارید؟ آیا توان مقابله با ناز کردن و استعفای افراد و اشخاص معلوم الحال را دارید؟
پس از پوزخند معنادار محسن قاسمی استاندار تاکید کرد: بله توانش را دارم.

صحبت‌های 65 دقیقه‌ای استاندار و پاسخ‌های مشابه وی به سوالات خبرنگاران و همهمه ایجاد شده بین آنها زمان زیادی را از کف اصحاب رسانه برد تا جایی که از جمع بیش از 100 نفری خبرنگاران عده معدودی موفق به طرح سوال شدند.

در بخش دیگری از ایراد سوال خبرنگار کیهان گوی فرصت را از دیگر خبرنگاران ربود و با اشکال وارد کردن به برنامه‌ریزی روز تودیع و معارفه از انتصابات همتی و همچنین دیدار وی با امام جماعت متحصنین مجلس ششم سوال کرد که همتی سوال اول پاسخی تکراری و به سوال دوم پاسخ نداد.مطرح شدن این سوالات به مشاجره غیر مستقیم بین خبرنگار کیهان و فروردین امروز منجر شد تا جایی که عکاس منتسب به استانداری با خشم خطاب به خبرنگار کیهان اظهار کرد: 2 ساله صبر کردیم دیگه بسه.

با اوج گرفتن نزاعهای لفظی، علیرضایی، روابط عمومی استانداری با اعلام پایان وقت از طرح سوال جدید توسط خبرنگاران ممانعت کرد که این موضوع همهمه سالن را بیشتر کرد و باعث شد خبرنگاران از جای خود بلند شده و برای پرسیدن سوالاتشان به سمت استاندار حرکت کنند.

خبرنگاران معتقد بودند با سیاسی شدن جو جلسه بسیاری از سوالات استان که بیشتر اجتماعی، فرهنگی، قرآنی و حتی ورزشی بود پرسیده نشد و در حق آنها اجحاف صورت گرفت. استاندار حدود نیمساعت هم بصورت ایستاده پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود و با توجه به اتمام وقت، اصحاب رسانه را برای گرفتن پاسخ سوالاتشان به صفحه تلگرامی خود ارجاع داد.
نکته قابل توجه این بود که در این نشست نیز همان عده معدودی که همیشه در جلسات موفق به طرح سوال می‌شوند حق داشتند سوالات خود را مطرح کنند و پاسخ‌های ابهام آمیز استاندار را دریافت کنند و خبرنگاران جوان علی رغم اصرار فراوان این فرصت را پیدا نکردند و طبق معمول از این موضوع گلایه داشتند.

استاندار در پایان قول داد در نشستی دیگر پاسخگوی تک تک خبرنگاران فارغ از سبقه و شهرت رسانه‌شان باشد.


انتهای پیام/6001



دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان