۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین موضوع تغییر سن بازنشستگی هنوز به قطعیت نرسیده است
کد خبر: ۱۱۵۷۲۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۹/۱۵ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل دفتر برنامه ریزی صندوق بازنشستگی کشور:

موضوع تغییر سن بازنشستگی هنوز به قطعیت نرسیده است

مدیرکل دفتر برنامه ریزی وتوسعه سیستم های صندوق بازنشستگی کشوری گفت: موضوع تغییر سن بازنشستگی فقط یک پیشنهاد بوده و هنور به قطعیت جامع نرسیده است.

موضوع تغییر سن بازنشستگی هنوز به قطعیت نرسیده است
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، بهروز انتظاری گفت: اکنون میانگین سن بازنشستگی در صندوق بازنشستگی کشور 52 سال است و البته این سن در بسیاری از کشورهای توسعه یافته به 65 سال هم می رسد.
به گزارش ایرنا، مدیرعامل سازمان بازنشستگی کشور اخیرا پیشنهاد داده است تا قانون بازنشستگی اصلاح شود یعنی در صورت تصویب لایحه دائمی شدن قانون خدمات مدیریت کشوری، داشتن حداقل 35 سال سابقه خدمت و 60 سال سن برای مردان و حداقل 30 سال سابقه خدمت و 55 سال سن برای زنان ملاک بازنشستگی خواهد بود.
اکنون نیز پیش نویس این لایحه که متنی بازنویسی شده از سوی قانون مدیریت خدمات کشوری است در معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری به تصویب رسیده است.
مخاطبان این لایحه، کارمندان وزارتخانه ها و موسسات دولتی، کارمندان شرکت های دولتی، موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و واحدهای عملیاتی هستند.

** یک میلیون و 260 هزار بازنشسته صندوق
مدیرکل دفتر برنامه ریزی وتوسعه سیستم های صندوق بازنشستگی کشوری افزود: براساس آمار موجود در این صندوق، اکنون حدود یک میلیون و 260 هزار نفر، بازنشسته مشترک صندوق بازنشستگی کشوری هستند. همچنین این صندوق در 31 استان و هفت مدیریت در سطح شهر تهران در حال خدمت رسانی به مشترکین است.
وی ادامه داد: از میان مشترکین این صندوق، 70 درصد را مردان و 30 درصد را زنان تشکیل می دهند.
انتظاری افزود: این صندوق بمنظور رفاه حال بازنشستگان و کاهش سفرهای درون شهری، بخشی از خدمات خود را با انعقاد تفاهمنامه با دفاتر پست و پیشخوان و همچنین وب سایت صندوق به آدرس www.cspf.ir در سراسر کشور به انجام می رساند.
وی گفت: صندوق بازنشستگی کشوری اکنون به غیر از بازنشستگان خود به بیش از 318 هزار نفر از افراد تحت پوشش در قالب وراث وظیفه بگیر نیز خدمات ارائه می دهد.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی وتوسعه سیستم های صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه ماموریت صندوق بازنشستگی دریافت کسورات شاغلین و پرداخت حقوق بازنشستگی است، افزود: با توجه به اهتمام صندوق در راستای خدمت رسانی بیش از پیش به بازنشستگان و خانواده آنها، خدمات رفاهی مانند بیمه تکمیلی درمان، وام های ضروری، تورهای زیارتی و سیاحتی نیز در دستور کار سال های اخیر صندوق قرار گرفته است.

** عملکرد صندوق بازنشستگی کشور کاملا بیمه ای است
انتظاری با اشاره به برخی اظهارات درباره عملکرد صندوق بازنشستگی و ارتباط آن با صندوق تامین اجتماعی گفت: براساس اسناد بالادستی، مصوبات و آیین نامه ها صندوق بازنشستگی کاملا بیمه ای است و نباید وظایف آن با سایر صندوق ها از جمله تامین اجتماعی اشتباه گرفته شود.
وی درباره تفاوت های صندوق بازنشستگی کشوری با صندوق تامین اجتماعی افزود: سازمان تامین اجتماعی از دو بخش درمان و بیمه ای برخوردار است درحالیکه بخش درمان مشترکین صندوق بازنشستگی توسط سازمان بیمه سلامت ایران پشتیبانی می شود.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی وتوسعه سیستم های صندوق بازنشستگی کشوری افزود: اگر با اطلاع رسانی به آحاد جامعه مشخص شود که هر یک از صندوق ها از جمله صندوق بازنشستگی کشوری، تامین اجتماعی و یا نیروهای مسلح چه طیفی از جامعه را شامل می شوند، بطور قطع ابهامات بوجود آمده از میان برداشته خواهد شد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه مشمولان صندوق بازنشستگی کشوری کارکنان وزارتخانه ها و موسسات دولتی، کارکنان تبدیل وضع یافته - به رسمی -، کارکنان منتقله از دستگاه های غیرمشمول، کارکنان شهرداری ها به استثناء شهرداری تهران، صندوق های واگذار شده به صندوق بازنشستگی کشوری و کارکنان تغییر صندوق داده شده هستند، می توان گفت که این صندوق اکنون به 7.14 درصد از جمعیت تحت پوشش سازمان های بیمه ای خدمات ارائه می دهد.
وی خاطرنشان کرد: اکنون 17 نوع صندوق بازنشستگی در کشور وجود دارد که سه صندوق (تامین اجتماعی، بازنشستگی کشوری و نیروهای مسلح) به ترتیب اولویت جزو بزرگترین و اصلی ترین صندوق های بیمه ای کشور هستند.
انتظاری گفت: صندوق های بیمه ای با چالش هایی از این قبیل مواجه هستند که با همکاری مراجع ذیصلاح در حال بررسی است.

انتهای پیام/7008

منبع: ایرنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان