۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین بیانات امام جمعه برای من از عسل شیرین‌تر است/ از سوابق سیاسی افراد انتخاب شده چشم پوشی کردم/ در حد ضرورت باز هم انتصاب خواهیم داشت
کد خبر: ۱۱۵۷۱۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۹/۱۴ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین در جمع اصحاب رسانه:

بیانات امام جمعه برای من از عسل شیرین‌تر است/ از سوابق سیاسی افراد انتخاب شده چشم پوشی کردم/ در حد ضرورت باز هم انتصاب خواهیم داشت

استاندار قزوین گفت: بیانات امام جمعه قزوین برای من از عسل شیرین‌تر است و وظیفه ما اینست که عملکردمان را برای ایشان توضیح دهیم. سوابق ۲ نفر از افراد انتخاب شده را بررسی کردم و از سوابق سیاسی‌شان بر حسب دموکراسی چشم‌پوشی کردم.

بیانات امام جمعه برای من از عسل شیرین‌تر است/ از سوابق سیاسی افراد انتخاب شده چشم پوشی کردم/ در حد ضرورت باز هم انتصاب خواهیم داشت

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، اولین نشست خبری فریدون همتی به عنوان استاندار قزوین با اصحاب رسانه پیش از ظهر امروز در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد.
همتی در این نشست با تسلیت ایام اربعین حسینی و رحلت حضرت رسول اکرم (ص) اظهار کرد: همه دنیا با دیدن عظمت مراسم اربعین حسینی اعتراف کردند که هیچ مراسم و مناسبتی در جهان همچون اربعین سید و سالار شهیدان اجتماع انسانی نداشته است.
وی خطاب به اصحاب رسانه اذعان کرد: امیدوارم همه ما بتوانیم در یک فضای همدلانه یکدیگر را همراهی کنیم و اعتقاد دارم هر کسی که تریبون در اختیار دارد باید از این ابزار برای تحقق بیانات هوشمندانه رهبر انقلاب و ایجاد وحدت و همدلی و بسیج همه منابع کشور برای توسعه و پیشرفت استفاده کند.
استاندار قزوین گفت: آرامش و همدلی به معنی نبودن اختلاف نظر و سلیقه نیست. ما باید از تنوع نگاهمان بهترین ایده‌ها را برای اعتلای نظام به کار بگیریم و نیازمندی‌های مردم و جامعه‌مان را برطرف کنیم.
وی افزود: در مذاکرات هسته‌ای شاهد نظرات متفاوت بودیم اما در سایه تدابیر هوشمندانه رهبری تیم مذاکره کننده هسته‌ای با اقتدار و به پشتوانه حمایت مردم مرحله اول مذاکرات را در سایه ابلاغیات رهبری پیش برد و امیدواریم در مرحله دوم نیز توفیقات لازم را کسب نماید.

به هیچکس اجازه فعالیت سوء در انتخابات را نمی‌دهیم

همتی با اشاره به نزدیک شدن زمان انتخابات گفت: رقابت طبیعت انتخابات است و تاحدودی واگرایی را در خود نهفته دارد اما ما انتخابات را در یک نظام ارزشی برگزار می‌کنیم و باید اخلاق اسلامی را محور رقابت‌های خود قرار دهیم.
وی اضافه کرد: همه کاندیداهایی که وارد عرصه رقابت می‌شوند باید خود را مسئول بدانند و فضا را طوری فراهم کنند که مردم با عشق و انگیزه پای صندوق‌های رای بیایند و از ملت برای مجلس آینده یک پشتوانه قوی و با انرژی داشته باشند.
استاندار قزوین تاکید کرد: نباید در عرصه انتخابات فقط خودمان را ببینیم و با تخریب، تهمت و افترا اذهان عمومی را درگیر حاشیه‌های بی‌ارزش کنیم تا رقابت‌ها سالم و بر محور قانون استوار باشد.
وی ادامه داد: ما به عنوان مسئول اجرایی انتخابات و شورای نگهبان به عنوان ناظر بر اجرای آن همه مراحل اجرای انتخابات را حق الناس می‌دانیم و به هیچکس اجازه نمی‌دهیم در اجرای انتخابات حتی به اندازه یک رای فعالیت سوء داشته باشد.

برای من شخص مهم نیست کار مهم است

همتی در توضیح انتقاد روز گذشته امام جمعه قزوین درخصوص عزل و نصب‌ها توضیح داد: هر استانداری که می‌آید تلاش می‌کند با تیم هماهنگ خود کار کند به این معنی نیست که تیم قبلی خوب کار نکرده است.
وی افزود: من سه ماه روی استان مطالعه کردم و قبل از آن هم در کنار وزیر کشور به موضوعات زیادی از استانها بخصوص درحوزه عزل و نصب‌ها ورود داشته‌ام تا چالش‌های پیش رو برطرف شده و کار پیش برود.
استاندار قزوین بیان کرد: برای مردم شخص مهم نیست بلکه خروجی کار مهم است بنابراین باید افراد لایق را پیدا کنیم و آنها را در امور استان دخالت دهیم.
وی ادامه داد: سوابق 2 نفر از افراد انتخاب شده را بررسی کردم و از سوابق سیاسی‌شان بر حسب دموکراسی چشم‌پوشی کردم زیرا دموکراسی ارزشی چرخش نخبگان را به دنبال داشته و به توسعه کشور کمک می‌کند.
همتی گفت: بیانات امام جمعه قزوین برای من از عسل شیرین‌تر است و وظیفه ما اینست که عملکردمان را برای ایشان توضیح دهیم و ابهامات را برطرف کنیم. من به توصیه‌های ایشان در طی کار نیاز دارم اما باید تلاش کنیم اطلاعات صحیحی به ایشان ارائه کنیم و رفتارمان با نمایندگان استان محترمانه و درخور شانشان باشد.

در حد ضرورت در هفته‌های آینده انتصابات جدیدی خواهیم داشت

وی اضافه کرد: یکی از نیروهایی که در شهرستانها انتصاب کردم از خانواده شهدا بوده و دیگری سابقه 30 ماه حضور در جبهه را داشته است. من به گرایش سیاسی آنها کاری ندارم و هر دو متذکر شده‌ام که وقتی وارد دستگاههای دولتی می‌شوند باید فعالیت سیاسی‌شان را وارد کار نکنند و اگر در میانه راه از آنها کوتاهی ببینم در انتخابم تجدید نظر می‌کنم.
استاندار قزوین گفت: من تشخیص می‌دهم که چه کسی اهل عمل است و بر حسب همین تشخیص ممکن است در هفته‌های آینده انتصابات جدیدی داشته باشیم.
وی اظهار کرد: استان ما باید جایگاه رفیعی در اقتصاد ملی و توسعه استانی پیدا کند و بتواند عملا در حوزه تولید به رونق لازم دست پیدا کند. ما باید فضا را برای سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی فراهم کنیم.
همتی تصریح کرد: به دلیل نزدیکی به تهران، قرار گرفتن در مسیر کریدور ارتباطی کشور، دسترسی به بازار اصلی، برخورداری از واحدهای دانشگاهی و واحدهای صنعتی، استان قزوین از ظرفیت خوب اقتصادی نسبت به سایر استان‌ها برخوردار است.
وی در پایان تاکید کرد: من از نمایندگان استان در مجلس انتظار دارم از من کار بخواهند و من هم پاسخگوی انتظارات آنها خواهم بود و از شخصیت‌های ملی استان که نام آور هستند استفاده خواهیم کرد.


انتهای پیام/6001



دیدگاه ها

س ن / ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۰

دروووود دکتر همتی
اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان