۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین آفرودها بلای جان مراتع
کد خبر: ۱۱۵۶۹۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۹/۱۲ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

تقابل تفریح با محیط زیست

آفرودها بلای جان مراتع

حرکت خودروها و موتور سیکلت‌ها بر روی سطح بکر طبیعت موجب می‌شود پوشش موجود در عرصه که شامل گونه‌های گیاهی یکساله و چندساله و همچنین سنگ‌ها و سنگریزه‌های موجود در عرصه از بین برود.

آفرودها بلای جان مراتع
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، 
یکی از مسابقات پرهیجانی که هر روزه به تعداد هواداران آن افزوده می‌شود اتومبیلرانی آفرود است؛ منتها اشکالی که وجود دارد در بی‌توجهی گاه وبیگاه به آسیب‌هایی است که ممکن است برگزاری این مسابقات برای مراتع و محیط زیست داشته باشد.
کشور ما مسیرهای طبیعی وبیابان‌های بکر زیادی دارد و به این سبب ممکن است برخی تصور کنند اینچنین مسیرهایی برای مسابقه بسیار مناسب است اما واقعیت اینست که این مسابقات را باید در پیست‌های مشخص برگزار کرد که هم امکان امداد رسانی در آنها وجود داشته باشد و هم بخاطر ساعتی تفریح و هیجان و ورزش طبیعت با ارزش کشورمان تخریب نشود.
این خوشی ها نفس‌های باقی مانده طبیعت را می‌گیرند. در گوشه و کنار این طبیعت بکر و زیبا زخم‌هایی از سر ناآگاهی و بی تعهدی دیده می‌شود. حرکت خودروها و موتور سیکلت‌ها بر روی سطح بکر طبیعت موجب می‌شود پوشش موجود در عرصه که شامل گونه‌های گیاهی یکساله و چندساله و همچنین سنگ‌ها و سنگریزه‌های موجود در عرصه از بین برود.
شاید این هیجان آنقدر دلچسب باشد که برخی آفرود بازها بی‌خبر از له شدن گونه‌های گیاهی ارزشمند زیر چرخ‌ها همچنان می‌رانند.
ورود ماشین و موتور سیکلت سواران به داخل مراتع زنگ خطری است برای نابودی چراگاه دامهای ما در روستاهای اطراف که مختص یک منطقه نیست.
برای اینکه تب این مسابقات فروکش نکند و از طرفی هم مراتع از بین نرود مسئولین محیط زیست و منابع طبیعی باید چاره‌ای بیندیشند و با متخلفین برخورد قضایی و انتظامی داشته باشند.
انتهای پیام/6001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان