۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین خدمت‌رسانی موکب سیدالشهدا(ع) قزوین به ۲۰۰ هزار زائر
کد خبر: ۱۱۵۶۷۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۹/۱۰ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل اوقاف قزوین خبر داد

خدمت‌رسانی موکب سیدالشهدا(ع) قزوین به ۲۰۰ هزار زائر

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین از خدمت‌رسانی موکب سیدالشهدا(ع) قزوین در نقطه صفرمرزی ایلام به ۲۰۰ هزار زائر اربعین حسینی خبر داد.

خدمت‌رسانی موکب سیدالشهدا(ع) قزوین به ۲۰۰ هزار زائر
به گزارش صبح قزوین ، حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی مدیرکل اوقاف قزوین گفت: از روز چهارشنبه(چهارم آذر) فعالیت موکب استان قزوین در نقطه صفر مرزی در ایلام آغاز شده که روزانه میزبان هزاران نفر از زائران حسینی است.

وی با اشاره به روایات ائمه(ع) خاطرنشان کرد: یکی از نشانه‌های شیعه زیارت اربعین حسینی است.

نوروزی تصریح کرد: اربعین سیدالشهدا(ع) مصادف با بیستم ماه صفر است و کیفیت زیارت امام حسین(ع) در روز اربعین به دو صورت وجود دارد.

وی با تشریح کیفیت زیارت سیدالشهدا(ع)، بیان داشت: شیخ طوسی در کتاب تهذیب و مصباح از امام حسن عسگری(ع) روایت کرده نشانه‌های مؤمن پنج چیز است که شامل به‌جا آوردن 51 رکعت نماز، انگشتر به‌دست راست کردن، در سجده پیشانی را به خاک نهادن، قرائت «بسم الله الرحمن الرحیم» با نوای بلند و زیارت سیدالشهدا(ع) در روز اربعین است.

به گفته این مسئول، تجمع پرشور مردم در روز اربعین از نشانه‌های عظمت و قدرت تشیع است و درس بزرگی به استعمار و مستکبران جهان می‌دهد.

وی یادآور شد: خداوند متعال در موسم عرفات ابتدا به زائران سیدالشهدا(ع) و سپس به زوار بیت‌الله الحرام نگاه می‌کند، امروز در عراق حدود 20 میلیون زائر در اربعین حسینی شرکت می‌کنند که قدم به قدم این زیارت دارای ثواب است، عده‌ای به زیارت مشرف می‌شوند و عده‌ای نیز به خدمتگزاری می‌پردازند و با برپایی موکب‌هایی، عشق و ارادت خود به سیدالشهدا(ع) را نشان می‌دهند.

حجت الاسلام نوروزی خاطرنشان کرد: پیام اربعین امام حسین علیه السلام به دنیا پیام آزادی، حق طلبی، آزادگی، ظلم ستیزی، عدالت، معنویت، ایثار و شهادت است.

وی پیروزی انقلاب اسلامی ایران را از آثار و برکات نهضت حسینی دانست و گفت: در انقلاب اسلامی ایران نیز مشاهده می شود مردم با الهام گیری از مساله اربعین سیدالشهدا، مراسم چهلم برای شهدای انقلاب در شهرهای مختلف مثل تبریز، قم، جهرم و غیره یکی از پس دیگری برگزار کردند که تداوم و استمرار همین اربعین‌ها در نهایت منجر به پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) شد.

نوروزی در پایان با انتقاد از نحوه مدیریت رژیم آل سعود در بر پایی مراسم حج تمتع امسال و شهادت حاجیان بی گناه تصریح کرد: در حالی که در ایام اربعین شاهد حضور بیش از 20میلیون زائر هستیم که با عشق و علاقه و در نهایت آرامش، ایثار و از خودگذشتگی به زیارت سید و سالار شهیدان مشرف می شوند، مشاهده می‌کنیم رژیم آل سعود در مدیریت 2میلیون حاجی درمانده است و فاجعه ناگوار منا دلیلی بر این مدعاست.

انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان