۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین خدمات تشویقی ویژه به مدارسی که ۷۰ درصد اولیای بی سواد را آموزش دهند، اعطا می‌شود
کد خبر: ۱۱۵۶۵۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۹/۹ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین:

خدمات تشویقی ویژه به مدارسی که ۷۰ درصد اولیای بی سواد را آموزش دهند، اعطا می‌شود

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: برای ایجاد نشاط کافی در مدارس و مناطق، در صورتی که ۷۰ درصد اولیای بی‌سواد تحت پوشش آموزش قرار گیرند خدمات تشویقی ویژه‌ای به آن مدارس اعطاء می‌شود.

خدمات تشویقی ویژه به مدارسی که ۷۰ درصد اولیای بی سواد را آموزش دهند، اعطا می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، مرتضی سمیعی، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان پیش از ظهر امروز در جلسه هم اندیشی برنامه های حوزه سواد آموزی که در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته در بحث سواد آموزی اولیای بی سواد، بانک اطلاعاتی تشکیل شد و در اختیار مدیران مناطق قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به شناسایی اولیه صورت گرفته، لازم است تلاش و همت جدی برای استفاده از این بانک اطلاعاتی صورت گیرد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به اینکه بحث سوادآموزی امری تکلیفی است، خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی از سوی معاون آموزش ابتدایی و سایر مسئولین مرتبط در خصوص انسداد مبادی بی سوادی و شناسایی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل انجام شده است.

وی با اشاره به لزوم کنترل ورودی بی‌سوادی ادامه داد: عدم توجه لازم در حوزه سوادآموزی ممکن است موجب خلق افراد بی‌سواد در جامعه شود لذ باید به این امر توجه شود.

سمیعی در ادامه مبارزه با بی‌سوادی را امری ملی دانست که نیاز به عزم جهادی دارد و لازمه تحقق کامل آن مشارکت و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی است.

در ادامه صدیقه مهدوی، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: در رابطه با بحث سوادآموزی همچون سایر فعالیت‌های آموزش و پرورش، براساس شعار مدیرکل آموزش و پرورش استان در آغاز سال تحصیلی برنامه ریزی‌های یک ساله، چهارساله و ده ساله انجام شد.

وی در ادامه افزود: "مشارکت" شعار دوم مدیرکل آموزش و پرورش استان است و فعالیت‌های سوادآموزی بیشتر بر پایه نهادهای مردمی است و اثر گذاری آن بر دوش همه آحاد جامعه است.

مهدوی خاطرنشان کرد: در این راستا جلسات متعددی با حضور روسا و مدیران آموزش و پرورش برگزار شد تا پیشنهادات خود را برای بهبود شرایط سوادآموزی، ثبات و شتاب در جذب سواد آموزان و رفع مشکلات مطرح کنند.

وی تصریح کرد: تولید فیلم کوتاه، تهیه پوستر و کاریکاتور از جمله برنامه‌های فرهنگی و هنری انجام شده می‌باشد و آثار جمع بندی و شناسایی شده تا در اوایل دی ماه، همزمان باهفته سوادآموزی از این افراد تقدیر شود.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین عنوان کرد: برای اجرای سیاست‌های سازمان در مناطق، هر 45 روز جلساتی با روسای مناطق و معاونان آموزشی داشتیم هم چنین در سفرهای استانی با مشاهده مشکلات از نزدیک در راستای رفع مشکلات و تحقق اهداف اقداماتی انجام شد.

این مسئول عنوان کرد: یکی دیگر از شعارهای سال تحصیلی "تحول مدیریت" بود و با توجه به اینکه آموزش همگانی اولین وظیفه مدیر است باید از این بستر برای فراهم شدن محیطی با چالش‌ها و آسیب‌های اجتماعی کمتر در جامعه دانش‌آموزی استفاده شود.

مهدوی خاطرنشان کرد: برای ایجاد نشاط کافی در مدارس و در راستای بهبود کیفیت فعالیت‌های انجام شده، در صورتی که 70 درصد اولیای بی‌سواد تحت پوشش آموزش قرار گیرند خدمات تشویقی ویژه‌ای به آن مدارس اعطاء می‌شود.

وی در پایان گفت: تا کنون 4 جلسه در راستای تولید محتوای مهارتی الکترونیکی در استان تشکیل شده تا بتوانیم به شاخصه‌های مدنظر در کشور دست یابیم.

انتهای پیام/7003



دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان