۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین باور کنیم؛ بازی‌های رایانه‌ای ابزار رسانه‌ای‌ هستند/ ایرانی‌ها ۴۰ میلیون ساعت بازی می‌کنند!
کد خبر: ۱۱۵۶۵۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۹/۹ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

کارشناس و تحلیل‌گر بازی‌های رایانه‌ای:

باور کنیم؛ بازی‌های رایانه‌ای ابزار رسانه‌ای‌ هستند/ ایرانی‌ها ۴۰ میلیون ساعت بازی می‌کنند!

کارشناس و تحلیل‌گر بازی‌های رایانه‌ای با بیان اینکه بازی‌های رایانه‌ای ابزار رسانه هستند، گفت: به طور متوسط ۴۰ میلیون ساعت از زمان بیش از ۲۰ میلیون ایرانی صرف بازی کردن می‌شود.

باور کنیم؛ بازی‌های رایانه‌ای ابزار رسانه‌ای‌ هستند/ ایرانی‌ها ۴۰ میلیون ساعت بازی می‌کنند!
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین پیش از ظهر امروز از سوی بسیج اساتید دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) همایش "فرصت‌ها و آسیب‌های استفاده از بازی‌های رایانه‌ای" در تالار اجتماعات دانشکده علوم انسانی برگزار شد.

مهدی حق وردی، کارشناس و تحلیل‌گر بازی‌های رایانه‌ای در این همایش با اشاره به وسعت استفاده از این بازی‌ها گفت: طبق آمار بنیاد علمی بازی‌های رایانه‌ای حدود 20 میلیون نفر در ایران به صورت حرفه‌ای از بازی‌های رایانه‌ای استفاده می‌کنند.

وی افزود: هر بازیکن (Gamer) حرفه‌ای در ایران به طور متوسط 2 ساعت از وقت خود را در روز صرف بازی با بازی‌های رایانه‌ای می‌کند.

این کارشناس ادامه داد: با این اوصاف بازیکنان ایرانی طی یک شبانه‌روز 40 میلیون ساعت بازی می کنند؛ زمانی که تقریبا هیچ دانشجویی برای تحقیق و مطالعه صرف نمی‌کند.

حق‌وردی به سبک‌های بازی‌های رایانه‌ای اشاره و بیان کرد: بازی‌های رایانه‌ای دارای سبک‌های متفاوتی اعم از اکشن، راهبردی، ورزشی و غیره هستند که در گروه‌های تک کاربره و یا چند کاربره قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه بازی‌های رایانه‌ای نوعی رسانه برای انتقال مفاهیم هستند، گفت: به دلیل استفاده بیشتر قشر جوان از اینگونه رسانه‌ها از آن‌ها تحت عنوان "بازی" یاد می‌شود اما واقعیت این است که بازی‌های رایانه‌ای نوعی ابزار رسانه‌ای هستند که با اهداف مختلف تولید می‌شوند.

این کارشناس با بیان اینکه طی چند سال اخیر جایگاه بازی‌های رایانه‌ای از جایگاه هفتم و هشتم به جایگاه سوم و چهارم ارتقا پیدا کرده، تصریح کرد: نقد بازی‌ها به معنای نفی آن نیست، دلیل اصلی نگرانی‌ها ورود بازی‌های رایانه‌ای با فرهنگ غربی است که چالش‌ها و تهدیدهایی را در این زمینه ایجاد می‌کند.

حق‌وردی با تاکید بر اینکه بازی‌های رایانه‌ای ابزار رسانه هستند، ادامه داد: چنانچه ما نیز بتوانیم با قدرت و دانش وارد این حوزه شویم تمام تهدیدها تبدیل فرصت شده و از این رسانه برای ترویج فرهنگ کشور اسلامی خود و معرفی تاریخ و قهرمانانمان استفاده خواهیم کرد.

وی بیان کرد: استفاده از بازی‌های رایانه‌ای در جهت آموزش جراحی به متخصصان، آموزش مباحث نظامی به نیروهای امنیتی جزیی از موارد استفاده بهینه از اینگونه تولیدات است.

تحلیل‌گر بازی‌های رایانه‌ای با اشاره به اینکه رهبری به عنوان اولین شخصیت فرهنگی نسبت به عملکرد برخی بازی‌های رایانه‌ای واکنش نشان دادند، اظهار کرد: زشت نمایاندن چهره اسلام، ایجاد تفکر ضد شیعی و ضد اسلامی، اسلام‌هراسی، اصرار به انجام گناه و تکرار آن و در نهایت از بین بردن قبح برخی گناهان در این بازی‌ها دیده می‌شود.

حق‌وردی به استفاده از طرح‌های اسلیمی و اسما متبرکه به صورت آشکار و یا پنهان در این بازی‌ها اشاره کرد و گفت: تاثیر مفاهیم مدنظر بازی‌های رایانه‌ای بر ذهن ناخودآگاه جوانان و تلقین فرهنگ بیگانگان از اهداف اکثر بازی‌های رایانه‌ای است که نیازمند نظارت جدی بر این حوزه است.

انتهای پیام/9003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان