۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین درمان جدید واریس نخستین بار درجهان درشیراز
کد خبر: ۱۱۵۶۳۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۹/۹ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رییس بخش جراحی عروق بیمارستان نمازی شیراز اعلام کرد

درمان جدید واریس نخستین بار درجهان درشیراز

رییس بخش جراحی عروق بیمارستان نمازی شیرازگفت: برای نخستین بار در جهان با روش جدید ، درمان واریس اندام تحتانی به صورت سرپایی و درمان تورم لنفاوی در این بیمارستان انجام شد.

درمان جدید واریس نخستین بار درجهان درشیراز
به گزارش سرویس علمی  صبح قزوین ، حسین حجتی گفت: در روش جدید برای درمان واریس اندام تحتانی به صورت سرپایی، سیاهرگ ها با بی حسی موضعی و انجام داپلر رنگی در چند نقطه بسته و پیچانده می شوند.
وی هزینه درمانی این روش را حداقل یک هشتم روش های پیشین بیان کرد و گفت: در این روش جدید، بیمار نیازی به کاتترهای گران و دستگاه های لیزر یا رادیوفرکانسی (RF) ندارد.
به گفته حجتی در این شیوه درمان امکان بازگشت یا عود بیماری بسیار کمتر است و نبود آسیب دیدگی پوست و عصب از دیگر نکته های مثبت این روش درمانی محسوب می شود.
رییس بخش جراحی عروق بیمارستان نمازی شیراز بیان کرد: روش جدید دیگری هم برای درمان تورم لنفاوی در بیمارستان نمازی شیراز انجام شده که این روش با ایجاد تونل زیرجلدی، گذاشتن کاتتر مخصوص و وصل کردن کاتتر به داخل پریتوان انجام می شود.
این پزشک جراح با بیان اینکه این روش درمان به نام Shiraz-Hodjati-method نامگذاری شده است، گفت: نتیجه رضایت بخش این روش درمانی بر سایر روش ها برتری دارد زیرا آسیب دیدگی بافت ها در آن کمتر و دوره نقاهت هم کوتاه تر است.

انتهای پیام/7008

منبع: روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان