۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین افزایش ۵۰ درصدی عضویت کتابخانه‌های شهرستان البرز با برنامه‌ریزی مدون
کد خبر: ۱۱۵۶۲۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۹/۸ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

طی ایام بزرگداشت کتاب و کتابخوانی صورت گرفت

افزایش ۵۰ درصدی عضویت کتابخانه‌های شهرستان البرز با برنامه‌ریزی مدون

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان البرز گفت: با اقدامات انجام شده، طی ایام بزرگداشت کتاب، کتابخوانی و مقام کتابدار امسال شاهد رشد ۵۰ درصدی اعضای کتابخانه‌های این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم.

افزایش ۵۰ درصدی عضویت کتابخانه‌های شهرستان البرز با برنامه‌ریزی مدون
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، رمضان حیدری ضمن تسلیت فرارسیدن ایام اربعین حسینی اظهار کرد: با تبلیغات و اطلاع رسانی‌های انجام شده در نماز جمعه، مدارس، مساجد و سطح شهر، استقبال مردم از عضویت در کتابخانه‌های این شهرستان گسترش یافته و تعداد پنج هزار و 700 نفر به اعضای کتابخانه‌های البرز اضافه شدند.
حیدری خاطرنشان کرد: طی ایام بزرگداشت کتاب و کتابخوانی برنامه‌های متنوعی در سطح شهرستان البرز به اجرا درآمد که از جمله آن‌ها برگزاری نشست کتاب خوان، نقد و رونمایی کتاب، برگزاری مسابقات نقاشی و کتابخوانی، برگزاری کلاس‌های قصه گویی و نقاشی با موضوع مطالعه و کتابخانه بودند.
این مسئول در ادامه گفت: تامین کتب ایستگاه‌های مطالعه در سطح شهر و مدارس که با کتاب‌های اهدا شده توسط خیرین و نیکوکاران انجام شد از دیگر فعالیت‌های انجام شده در این شهرستان بود.
حیدری به طرح نذر کتاب در شهرستان البرز اشاره کرد و افزود: در این اقدام بیش از دو هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های البرز اهدا شد که گامی مفید در راستای غنی سازی منابع کتابخانه‌ها خواهد بود.
رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان البرز، تشکیل گروه‌های مطالعاتی و جمع آوری بانک اطلاعات اهالی قلم به منظور برقراری تعامل بیشتر، هماهنگی با واحد حمل و نقل به منظور توزیع و نصب برگه‌های اطلاع رسانی فعالیت‌های هفته کتاب داخل اتوبوس‌ها را از دیگر فعالیت‌های انجام شده همزمان با این ایام عنوان کرد.
وی اعلام کرد: افتتاح بخش تخصصی مرجع، بهسازی بخش خردسالان و اتاق اسباب بازی و بخش نوجوان در کتابخانه عمومی علامه دهخدا، بهسازی فضای داخلی، راه اندازی و تجهیز بخش اتاق اسباب بازی در کتابخانه‌های عمومی دبیرسیاقی و دارالعباس از اقداماتی بود که با برنامه ریزی طی هفته کتاب امسال انجام شد.
حیدری در ادامه گفت: برگزاری آیین نقد کتاب و رونمایی از سه کتاب که از آثار مولفان این شهرستان بودند از جمله برنامه‌هایی بود که با استقبال چشمگیری از جانب مخاطبان رو به رو شد.
این مسئول راه اندازی چهار باب کتابخانه مشارکتی در سطح شهرستان و دیدار با ائمه جمعه و جماعات شهرستان و بهره گیری از نظرات و پیشنهادات آن ها را از جمله اقداماتی عنوان کرد که با هدف توسعه فعالیت‌های کتابخوانی در سطح شهرستان انجام شده‌اند.

انتهای پیام/7003

منبع: روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان