۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین از تکذیب مسئولان تا زمین خواری سازمان‌ها +پاسخ مسئولین استانی
کد خبر: ۱۱۵۶۰۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۹/۸ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

باز هم زمین خواری در قزوین

از تکذیب مسئولان تا زمین خواری سازمان‌ها +پاسخ مسئولین استانی

زمین خواری در قزوین گرچه همواره مورد تکذیب مسئولان استانی بوده اما این بار با کشیده شدن پای رسانه ملی به ماجرای زمین خواری آیا باز هم مسئولان استانی تکذیب خواهند کرد؟

از تکذیب مسئولان تا زمین خواری سازمان‌ها +پاسخ مسئولین استانی
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، در سال‌های گذشته همواره رسانه‌های استان از زمین خواری به عنوان یک جرم مسلم که در حال رخ دادن است سخن می‌گفتند، اما همواره مسئولین با تکذیب وقوع زمین خواری سعی در سرپوش گذاشتن بر این عمل زشت و قبیح داشتند.

حال که پای صدا و سیما به موضوع باز شده و بخش خبری 20:3 با پخش گزارشی از زمین خواری در قزوین که توسط برخی سازمان‌ها و نهادهایی که خود مسئول مقابله با پدیده زمین خواری هستند رخ داده علت تکذیب‌های سال‌های گذشته روشن‌تر می‌شود.

در همین رابطه پورمختار رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با اشاره به ضرب و شتم خبرنگار صدا و سیما در ماجرای زمین خواری قزوین گفت: دستان پشت پرده این ساخت و سازها به قدری قوی است که حتی به دولت و رسانه هم آسیب می‌رساند.



حال باید دید مسئولان چه پاسخی به این موضوع خواهند داد.

در ادامه این خبر صحبت‌های مسئولان را درج خواهیم کرد.

فرج الله فصیحی رامندی، رئیس شورای شهر قزوین، در مصاحبه با صبح قزوین با تکذیب صحت گزارش پخش شده توسط 20:30 درخصوص زمین خواری اظهار کرد: زمین‌های هفت سنگان زمین‌هایی است که قبل از انقلاب به صورت ویلایی تفکیک شده منتها تعدادی از آنها در گذشته ساخته شده و تعدادی نیز مانده بوده است.

وی افزود: به دلیل اینکه مالکیت این زمین‌ها مجهول بود یک قسمت از آن در اختیار ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) و مربوط به متواریان قبل از انقلاب بود که ساخته نشده بود و قسمت مربوط به مالکین دیگر، ساخته شده .

رئیس شورای شهر قزوین ابراز کرد: این زمینها به لحاظ ساخت و ساز مشکلی ندارند البته برخورد بد افرادی که در زمین‌ها حضور داشتن با خبرنگار، باعث شد عوامل 20:30 در پخش این گزارش مصمم تر شوند در حالیکه اگر مدارک و پروانه ساخت خود را به خبرنگار نشان می‌دادند این سوء تفاهم پیش نمی‌آمد.

وی در پایان بیان کرد: در سال جاری ستاد اجرایی مزایده برگزار کرده و بر اساس همان طرح تفکیک قدیمی اجازه ساخت صادر کرده است. چون زمین بسیار بزرگ بوده شخص قادر به خرید آن نبوده و بصورت تعاونی به ادارات دولتی فروخته شده که دانشگاه آزاد یکی از این ادارات است.


حسین غیاثوند، رئیس کمیسیون شهری شورای شهر قزوین، در رابطه با این موضوع اظهار کرد: بهتر است در این مورد معاون عمرانی استاندار، دادستانی و مدیر کل راه و شهرسازی استان پاسخگو باشند.

وی افزود: به جد از دستگاههای نظارتی مانند قوه قضائیه، سازمان بازرسی، کمیسیون اصل 90 مجلس و سایر دستگاهها تقاضا می‌کنیم به دقت موضوعات را پیگیری کنند و با معرفی مفسدان اقتصادی حافظ حقوق بیت المال باشند.

غیاثوند تاکید کرد: مردم باید در تمام موضوعات در جریان قرار گیرند البته باید صحت و سقم گزارش پخش شده توسط 20:30 بررسی شود تا بی جهت به ارگان و نهادی افترا وارد نشده و اذهان عمومی را دچار تشویش نشود.


انتهای پیام/6001



دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان