۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین امروزکودکان از آسیب‌های شوم ماهواره در امان نیستند
کد خبر: ۱۱۵۵۶۵ نویسنده: حجت الاسلام نعمت اللهی تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۹/۵ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین:

امروزکودکان از آسیب‌های شوم ماهواره در امان نیستند

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: امروز مرزها شکسته و دشمن وارد حریم خانواده شده است به طوری که حتی کودکان نیز از آسیب‌های شوم آن در امان نیستند.

امروزکودکان از آسیب‌های شوم ماهواره در امان نیستند
حجت الاسلام علی نعمت الهی مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان در مصاحبه با صبح قزوین اظهار کرد: دانشمندان علوم اجتماعی پایه‌های یک جامعه را بر ۳ رکن سیاست، فرهنگ و اقتصاد استوار می‌دانند.
وی در ادامه توضیح داد: سیاست همچون روح حاکم برجامعه است ضمن اینکه اهمیت فرهنگ و اقتصاد نیز بر همگان روشن است.
حجت الاسلام نعمت الهی خاطر نشان کرد: شاید بهترین متناظری که برای آدمی می‌توان تصور کرد تفکر، روح و جسم است که متناظر سیاست روح، تفکر متناظر فرهنگ و جسم متناظر اقتصاد است.
این مسئول یادآور شد: از میان مقوله‌های ذکر شده، فرهنگ از جایگاه رفیعی در اجتماع برخوردار است.
وی در ادامه گفت: تنها موجودی که قادر به تفکر است و با استفاده از قدرت اندیشه و تعقل زندگی می‌کند، انسان است بر همین اساس شخصیت و غنای جامعه به نوع تفکر و فرهنگ حاکم بر آن بستگی دارد.
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: در مواجهه با فرهنگ چهار گروه وجود دارند، یک گروه کسانی هستند که فرهنگ را برای امیال درونی، نیازها و تمایلات نفسانی خود می‌خواهند، دسته دیگر انزوا طلب بوده، کاری با حوزه فرهنگ ندارند و یک گروه نیز منفی نگر هستند و همواره با ذهن منفی به جهان پیرامون می‌نگرند.
این مسئول تاکید کرد: سه گروه یاد شده علاوه بر اینکه قادر به حل مشکلی نیستند بلکه خود، باری بر دوش جامعه هستند اما دسته چهارم، افرادی پویا و فعال و پرتلاش بوده، نقش آفرین و اثرگذار هستند و می‌توانند نقش برجسته‌ای در جامعه ایفا کنند.
وی در ادامه اذعان داشت: نقش مهم رسانه و تاثیر گذار بودن آن در فرهنگ جامعه امری واضح و روشن است.
امروز دشمن از طریق ماهواره در جامعه نفوذ کرده و تاثیر مستقیمی در فرهنگ جامعه دارد واقعیت این است که مرزها شکسته و دشمن وارد حریم خانواده شده به طوری که حتی کودکان نیز از آسیب‌های شوم آن در امان نیستند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین عنوان کرد: مهمترین کاری که در فضای رسانه، ماهواره و اینترنت انجام می شود، مدیریت ادراکات، مدیریت احساسات و مدیریت تصمیمات است که مهم‌ترین آن مدیریت ادراکات است چرا که امروز دشمن با کمک این ابزار باورها، خانواده و سنت‌های ما را نشانه گرفته است.
حجت الاسلام نعمت الهی خاطر نشان کرد: در این عرصه نباید معجزه کلام را فراموش کرد بلکه باید قلم بر دست گرفت و با کمک این ابزار در راستای کاهش آسیب‌های فرهنگی قدم‌های محکمی برداشت.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین اعلام کرد: برای مقابله با این پدیده شوم باید آسیب‌های استفاده از آن را به شکل تخصصی به مردم گوشزد کرده، به کلی گویی اکتفا نکنیم.
حجت الاسلام نعمت الهی در پایان تاکید کرد: لازم است تا به صورت کارشناسی شده مردم را در جریان اهداف شبکه‌های مختلف ماهواره‌ای همچون شبکه من و تو و فارسی وان قرار داد لذا رسانه ها در این بخش می‌توانند نقش پررنگی ایفا نمایند.
انتهای پیام/6001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان