به گزارش سرویس اجتماعی
صبح قزوین ، سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در خصوص برنامه معلم پژوهنده اظهار داشت: برنامه معلم پژوهنده از جمله دستاوردهاي مهمي است كه همواره از سوي سیاست گذاران و برنامه ریزان تعليم و تربيت مورد توجه و حمايت قرار گرفته است.
وی افزود: مشاركت معلمان در اين برنامه و شركت گسترده آنها در دورههاي اقدام پژوهی منجر به افزايش كيفيت طرحها و توجه خاص به اهميت تفكر و عمل مبتني بر پژوهش می باشد، با توجه به جايگاه مؤثر و اثربخشي پژوهش در برنامه ريزيهاي آموزشي و پرورشی و بهبود وضعيت كلاس درس، اجراي مطلوب فعاليت پژوهشي بيشتر از قبل اهميت یافته است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اضافه کرد: اجراي برنامه معلم پژوهنده به معلمان كمك ميكند تا با بهرهگیری از شيوههاي پژوهشي، نسبت به شناخت مسایل و ابداع روشهای نوين و مؤثر در جهت آموزش و يادگيري در كلاس درس، دقت و حساسيت بيشتري از خود نشان داده، شرايط موجود را بهتر تحليل نموده و در عرصههاي گوناگون و مرتبط با آموزش و پرورش با پشتوانه علمي اظهارنظر و عمل نمايند.
سالار قاسمی خاطر نشان کرد: در سال جاری شیوهنامه اجراي نوزدهمين برنامه معلم پژوهنده به منظور اجراي دقيق و هماهنگ و مشاركت فعال فرهنگیان، معلمان و كميتههاي پژوهشي آموزش و پرورش استان، به تمام مناطق و مدارس ابلاغ شد.
این مقام مسئول تصریح کرد: هدف اساسي برنامه اقدام پژوهي بررسي، شناسايي، تبيين و حل مسئله و مشكل محيط كار و فعاليت كلاس درس، مدرسه، و ادارات آموزش و پرورش است، در اقدام پژوهي، معلم پژوهنده، پژوهش خود را شخصاً به مرحله اجرا در می آورد.
انتهای پیام/7008
منبع: آموزش و پرورش قزوین
دیدگاه ها