۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین در سال جاری در ۵۰ درصد از مدارس استان هسته پژوهشی تشکیل خواهد شد
کد خبر: ۱۱۵۵۳۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۹/۴ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

سالار قاسمی:

در سال جاری در ۵۰ درصد از مدارس استان هسته پژوهشی تشکیل خواهد شد

قاسمی گفت: شیوه نامه هسته های پژوهشی با محوریت اقدام پژوهشی به مناطق و مدارس آموزش و پرورش استان ابلاغ شد.

در سال جاری در ۵۰ درصد از مدارس استان هسته پژوهشی تشکیل خواهد شد
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در خصوص هسته های پژوهشی گفت: اهمیت و ضرورت تحقیق و پژوهش در دنیای امروز بر کسی پوشیده نیست، در نظام مقدس تعلیم و تربیت که با انسان سر و کار دارد این مهم بیشتر احساس می شود.
وی افزود: اقدام پژوهی به معنای پژوهش در عمل است و یکی از کاربردی ترین روش های پژوهشی است که موجب می شود معلمین نسبت به اقدامات و فعالیت های خود منتقدتر، فکورتر و با بصیرت تر عمل نمایند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطر نشان کرد: هدف از تشکیل هسته های پژوهشی در آموزش و پرورش ترویج فرهنگ پژوهش در ميان معلمان و کارکنان آموزش و پرورش و دانش آموزان است، فراهم كردن زمينه شكوفايي استعدادهاي بالقوه و خلاقيت هاي معلمان در رفع نيازها و حل مسايل آموزشي و پرورشي و فراهم ساختن زمينه‌ ارتقاء دانش ، مهارت و امكان باز آموزي معلمان و ساير همكاران آموزش و پرورش از طريق درگير نمودن آنان با پژوهش در عمل از دیگر اهداف هسته های پژوهشی می باشد.
سالار قاسمی تصریح کرد: با تشکیل هسته های پژوهشی در مناطق آموزش و پرورش و مدارس استان، توليد دانش از قيد و بند روش ها و تدابير خشك و انعطاف ناپذير آزاده شده و تجربه‌هاي مفيد معلمان براي استفاده دست اندركاران آموزش و پرورش به صورت مستند گردآوری می گردد.
ایشان اضافه کرد: مشاركت فعال در امر تغيير و بازسازي مداوم نظام آموزش و پرورش نیز در هسته های پژوهشی پیگیری و دنبال خواهد شد، در سال قبل در 30 درصد از مدارس استان هسته پژوهشی تشکیل شده بود که با هدف گذاری های انجام شده انتظار می رود در سال جاری در 50 درصد از مدارس استان هسته پژوهشی تشکیل خواهد شد.


انتهای پیام/7008

منبع: آموزش و پرورش قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان