۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین نیاز امروز کشور حضور در سنگر تولید و سرمایه‌گذاری است
کد خبر: ۱۱۵۵۲۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۹/۴ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

نیاز امروز کشور حضور در سنگر تولید و سرمایه‌گذاری است

استاندار قزوین گفت: نیاز امروز کشور حضور فعال و همه جانبه تولیدکنندگان، کارآفرینان و اندیشمندان در سنگر تولید ملی و سرمایه‌گذاری است.

نیاز امروز کشور حضور در سنگر تولید و سرمایه‌گذاری است
به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین ، عصر روز گذشته مراسم افتتاح چهارمین نمایشگاه تخصصی صنایع برق، الکترونیک و مخابرات با حضور جمعی از مسئولین استانی در سالن همایش شرکت نمایشگاه‌های بین المللی قزوین برگزار شد.

فریدون همتی استاندار قزوین در این مراسم ضمن تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی گفت: امروزه کسانی که در سنگر تولید مشغول خدمت به مردم هستند همتراز با رزمندگان و سردارانی‌اند که سال‌ها برای حفظ عزت کشور و هموطنان خود تلاش کردند.

وی افزود: نیاز امروز کشور حضور کارآفرینانی صادق، شجاع و فداکار در عرصه کار و تلاش و سازندگی است که همانند رزمندگان سال‌های جنگ با همان روحیه، نگرش و ایثارگری کشور را در مسیر پیشرفت روزافزون حرکت دهند.

این مسئول ادامه داد: از سرمایه‌گذاران و تولید کنندگان استان انتظار داریم که آمادگی لازم را پس از اجرای برجام برای استفاده از فضای رفع تحریم‌ها به نحو مطلوب در جهت توسعه و ارتقا جایگاه استان در تولید و اقتصاد ملی داشته باشند.

همتی با تاکید بر حمایت دولت از بخش خصوصی، تصریح کرد: بنای دولت تدبیر و امید در راستای ارتقا سرعت پیشرفت کشور، توسعه متوازن و بهره‌گیری از استعدادهای داخلی تکیه بر بخش خصوصی است.

وی اضافه کرد: چنانچه بتوانیم بسترهای لازم را برای فعالیت بخش خصوصی همچون تسهیل روند کار و حمایت‌های مناسب فراهم کنیم یقینا می‌توانیم کشوری هم‌تراز جمهوری اسلامی، مردم انقلابی و نظام کشور بسازیم و نقش قابل توجهی در اقتصاد بین‌المللی ایفا کنیم.

استاندار با اشاره به تاکیدات رئیس جمهور در خصوص استان قزوین، گفت: یکی از تاکیدات دکتر روحانی به بنده توجه به جایگاه مطلوب‌ قزوین در بخش صنعت و تمرکز بر بهره‌وری و ارتقا کارآمدی در استان بود.

همتی بازدید از دستگاه‌های زیربنایی و نیاز سنجی‌های هر بخش را یکی از برنامه‌های خود عنوان کرد و ادامه داد: امیدواریم با تکیه بر اندیشه‌های سازنده و خلاقانه دانشمندان، دانش آموختگان و مهندسین استان در راستای منویات رهبری و چهارچوب سیاست‌های دولت به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی بتوانیم نقش استان را در کشور به نقش برجسته و ممتازی تبدیل کنیم.

وی اظهار کرد: سرمایه گذار باید احساس امنیت کند و ما باید این امنیت را از جهات مختلف برای سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان فراهم کنیم؛ تولیدکنندگانی که به معنای واقعی به دنبال تولید، رونق بخشی کسب و کار و نقش آفرینی در عرصه سازندگی کشور هستند.

استاندار، فعالیت در عرصه تولید و سرمایه‌گذاری داخلی را جهادی بزرگ خواند و عنوان کرد: وجود نیروهای ماهر، انباشت دانش، تجربه و تخصص، وجود مراکز تحقیق و توسعه، نزدیکی به پایتخت از جمله مؤلفه‌هایی است که می تواند در سرعت‌بخشی پیشرفت استان در حوزه تولید داخلی بسیار نقش آفرین باشد.

همتی اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم با تلاش و کوشش همه‌جانبه در مسیر رونق بخشی تولید، ایجاد اشتغال و افزایش سرانه درآمد و در نهایت رسیدن به نقطه مطلوب تامین آسایش، آرامش و رفاه مردم گام برداریم.

استاندار قزوین در خاتمه سخنانش برپایی چنین نمایشگاه‌هایی را دریچه‌ای برای نمایش توانمندی‌ها، خلاقیت‌ها و نورآوری‌های اندیشمندان و تولیدکنندگان داخلی عنوان کرد و حضور این فعالان در نمایشگاه‌های کشوری و جهانی را همچون سال‌های گذشته یکی از گام‌های رو به جلوی کشور در تحقق اقتصاد مقاومتی دانست.
انتهای پیام/9003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان