۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین احداث نیروگاه خورشیدی ۵۰ واتی در قزوین
کد خبر: ۱۱۵۵۱۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۹/۳ ساعت: ۲۰:۵ ↗ لینک کوتاه

سرپرست پارک علم و فناوری قزوین خبر داد

احداث نیروگاه خورشیدی ۵۰ واتی در قزوین

سرپرست پارک علم و فناوری قزوین خبر داد: نیرگاه ۵۰ واتی خورشیدی با سرپرستی پارک فناوری قزوین، به زودی در استان احداث می‌شود.

احداث نیروگاه خورشیدی ۵۰ واتی در قزوین
به گزارش خبرنگار علم و فناوری  صبح قزوین ، یوسف گرجی عصر امروز(سه شنبه) در نشست خبری که در پارک علم و فناوری امام خمینی(ره) برگزار شد، ابراز کرد: هم اکنون 52 واحد فناور و شرکت دانش بنیان زیر نظر پارک علم و فناوری قزوین در حال فعالیت هستند.
وی افزود: از تعداد این 52 شرکت فناوری، 23 واحد دارای گواهینامه معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری می‌باشند که ازین تعداد، 17 واحد دانش بنیان نوپا، 5 شرکت تولیدی و 1 شرکت صنعتی هستند.
سرپرست پارک علم و فناوری قزوین اظهار کرد: پارک علم و فناوری موظف است خدماتی در راستای حفظ، ابقا و ارتقا شرکت‌های دانش بنیان ارائه دهد تا دانش به محصول تبدیل شود.
گرجی از برگزاری نمایشگاه پژوهش در استان خبر داد و گفت: 15 تا 17 آذر نمایشگاهی برای ارائه دستاوردهای پژوهشی فناوری قزوین برگزار می‌شود؛ همچنین نمایشگاه هفته پژوهش کشور در تهران از 23 تا 26 آبان برگزار خواهد شد.
وی یادآور شد: در نمایشگاه پژوهش تهران، از 3 محصول جدید پارک علم و فناوری قزوین در بخش فن بازار رو نمایی خواهد شد؛ همچنین در حاشیه این نمایشگاه مسابقه ایده برتر برگزار می‌شود که شرکت کنندگان پارک فناوری قزوین نیز در آن حضور دارند.
سرپرست پارک علم و فناوری قزوین عنوان کرد: قرار است اولین نیروگاه خورشیدی 50 مگاواتی کشور با همکاری پارک فناوری قزوین و سرمایه گذاری یک فرد آلمانی در قزوین احداث و بهره برداری شود.
وی ادامه داد: تفاهم نامه‌ای بین پارک فناوری قزوین و سرمایه گذار منعقد شده که پس از اعلام نظر شورای سرمایه گذاری برای تامین زمین مورد نیاز، طی چند ماه آینده این نیروگاه در 4 فاز کلنگ زنی می‌شود.
گرجی خاطر نشان کرد: سند توسعه پارک علم و فناوری قزوین برای 10 سال آینده در حال تدوین است که تا کنون 14 جلسه با کارگروه‌های تخصصی جهت بررسی این سند تشکیل شده است.
وی افزود: سند توسعه فناوری نانو نیز در حال تدوین است زیرا فناوری نانو در شرکت‌های دانش بنیان این پارک، کمتر مورد توجه قرار گرفته است.
سرپرست پارک علم و فناوری امام خمینی(ره) درباره احداث بخش‌های جدید پارک فناوری قزوین اظهار کرد: زمینی که تحت اختیار پارک علم و فناوری است، تحت مالکیت دانشگاه امام خمینی(ره) قرار دارد که در حال رایزنی برای حل این موضوع هستیم.
وی اضافه کرد: ظرف 10 ماه آینده ساختمانی با متراژ 7 هزار متر مربع و با ردیف بودجه 10 میلیارد ریال برای پارک فناوری ساخته می‌شود، همچنین 2 سوله برای فضای آزمایشگاهی و کارگاهی واحدهای دانش بنیان در حال ساخت می‌باشد.
گرجی در پایان تاکید کرد: در حال حاضر مهم‌ترین نیاز شرکت‌های دانش بنیان، بازاریابی است و باید یک کارگروه تخصصی بازاریابی برای فروش محصولات دانش بنیان تشکیل شود.
انتهای پیام/7006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان