۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین جدی ترین نشانه مشکوک به سرطان در بانوان
کد خبر: ۱۱۵۵۱۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۹/۳ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

عامل سرطان سلامت بانوان

جدی ترین نشانه مشکوک به سرطان در بانوان

برخی از ویروس‌ها به عنوان همنشین و عاملی سرطانی سلامت بانوان را تهدید می‌کند.

جدی ترین نشانه مشکوک به سرطان در بانوان
به گزارش سرویس علمی  صبح قزوین ، فریبا مس‌چی متخصص زنان و زایمان با اشاره به اینکه شیوع بیماری ویروسی درمیان بانوان به ویژه دختران جوان نگرانی‌هایی را در 10 سال آینده به همراه دارد، اظهار کرد: بیماری‌های ویروسی که به صورت تبخال یا زگیل در بانوان به ویژه دختران مدتی است شیوع پیدا کرده است نگران‌کننده است.(این علائم بیشتر در اندام‌های جنسی شیوع دارد).

ادامه و گسترش این بیماری‌ها نگرانی‌های بسیاری را در دهه آینده به همراه خواهد داشت.

وی افزود: بیماری‌های ویروسی مرتبط با بیماری‌های تناسلی در بانوان شامل دو نوع عمده بیماری HPV و HSV است. در حال حاضر در میان بانوان و در جامعه امروز به طرز عجیبی شیوع کرده است.

به طور کلی در طول هفته حداقل 3 یا 4 دختر جوان به دلیل ابتلا به این بیماری به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند.

مس‌چی تصریح کرد: روابط جنسی مهم‌ترین عامل شیوع این بیماری‌ها است خوشبختانه در چند سال اخیر واکسن پیشگیری بیماری‌های ویروسی تناسلی در بانوان به دختران و بانوان 11 تا 26 سال تزریق می‌شود، این امر کمک بسیاری به جلوگیری از شیوع این بیماری می‌کند.

این متخصص زنان وزایمان تأکید کرد: عوامل بسیاری باعث خارش و سوزش پوستی در بانوان می‌شود که منشأ بسیاری مانند بیماری‌های میکروبی، باکتریایی، قارچ یا عفونی دارد که این نوع بیماری‌ها با تشخیص به موقع و طول درمان قابل معالجه و درمان است اما بیماری‌های ویروسی نیاز به توجه بیشتری دارد تا جامعه دچار معضلات و شوک ویروسی نشود.

وی ادادمه داد: شایع‌ـرین بیماری‌های بانوان که منشأ آن بیماری‌های تناسلی است نیز با معاینه بالینی، بروز علایم، نمونه‌گیری، کشت‌ها، سونوگرافی، انجام تست و سنجش و...درمان‌پذیر است.

مس‌چی در پایان گفت: ورود ویروس HPV از راه دهان باعث طومار حنجره می‌‌شود.

باید مراقبت بیماری‌های HPV و HSV باشیم تا در اندام‌های دیگر شیوع پیدا نکند زیرا بروز بیماری‌های نوظهور ناشی از این ویروس‌ها در اندام‌های دیگر به مراتب خطرناک‌تر از بیماری‌های ویروسی تناسلی در بانوان است.


انتهای پیام/7008

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان