۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین معدل تحصیلی و کسب گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای شرط معلم شدن فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان
کد خبر: ۱۱۵۵۰۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۹/۳ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش خبر داد

معدل تحصیلی و کسب گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای شرط معلم شدن فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: براساس مصوبه این شورا دانش‌آموختگان دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی باید گواهینامه سنجش صلاحیت حرفه‌ای دریافت کنند.

معدل تحصیلی و کسب گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای شرط معلم شدن فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، مهدی نویدادهم اظهار داشت: نهصد و هفدهمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش با حضور وزیر و اعضا برگزار شد که در ابتدای جلسه گزارشی از برگزاری جشنواره فیلم رشد ارائه شد.

وی افزود: در این دوره جشنواره فیلم رشد، 37 کشور جهان فیلم‌هایی را ارسال کرده بودند و فیلم‌های جشنواره در مناطق مختلف کشور اکران شد. همچنین بخشی از برگزاری جشنواره در مدرسه دارالفنون صورت گرفت.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: دستور کار این جلسه شورا در زمینه صدور گواهینامه تعیین صلاحیت حرفه‌ای دانش‌آموختگان دانشگاه فرهنگیان و رجایی بود.

نویدادهم بیان کرد: بعد از بحث و گفت‌وگو در این زمینه، کلیات این ماده واحده به تصویب اعضای شورای عالی آموزش و پرورش رسید که براساس این مصوبه تمام دانش‌آموختگان دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی باید براساس مؤلفه‌هایی که تعیین خواهد شد، سنجش صلاحیت حرفه‌ای شده و گواهینامه تأیید صلاحیت حرفه‌ای دریافت کنند.

وی گفت: جزئیات این طرح توسط این دو دانشگاه، مرکز منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش و دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش تهیه و در جلسه آینده بررسی خواهد شد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که دانش‌آموختگان دانشگاه‌های فرهنگیان و رجایی براساس چه مؤلفه‌هایی سنجش خواهند شد، عنوان کرد: این افراد علاوه بر اینکه باید معدل تحصیلی قابل قبولی را کسب کنند در مؤلفه‌های دیگری از جمله توانایی معلمین بررسی می‌شوند و صرف قبولی در دروس شرط فارغ‌التحصیلی آنها نیست، بلکه پوشه کاری از فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و توانایی دانشجومعلمان در طول سال‌های تحصیل تهیه می‌شود که باید در این زمینه نیز امتیازات قابل قبولی را کسب کنند.

انتهای پیام/7008

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان