۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین بنا; برادرم هم به ایران بد نگاه کند، چشمش را در می‌آورم/ نایب‌قهرمانی آذربایجان به‌خاطر ضعف ما بود
کد خبر: ۱۱۵۵۰۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۹/۳ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

خط‌ونشان آقای خاص کشتی برای مربی ایرانی آذربایجان

بنا; برادرم هم به ایران بد نگاه کند، چشمش را در می‌آورم/ نایب‌قهرمانی آذربایجان به‌خاطر ضعف ما بود

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان برای همکار پیشین خود که حالا سرمربی تیم ملی آذربایجان است، خط‌ونشان کشید.

بنا; برادرم هم به ایران بد نگاه کند، چشمش را در می‌آورم/ نایب‌قهرمانی آذربایجان به‌خاطر ضعف ما بود
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ، محمد بندر خصوص اعزام فرنگی‌کاران به مسابقات جایزه بزرگ آذربایجان اظهار داشت: هدف ما مسابقات جایزه بزرگ و مسابقات بین المللی دیگر نیست و هدف اول ما کسب سهمیه المپیک و رسیدن خوب به مسابقات المپیک است. در مسیر این مسابقات هم تورنمنت‌هایی برگزار می‌شود و جایزه بزرگ آذربایجان نیز فرصتی است تا محکی بخوریم و نفرات جوان و باتجربه را بیازماییم.

وی افزود: بعد از این مسابقات جام وهبی امره و جایزه بزرگ مجارستان و جام‌های دیگر برگزار می‌شود و تمام نفرات تقسیم می‌شوند ولی هدف اصلی ما المپیک است و نیم‌نگاهی هم به پس از المپیک داریم و به همین دلیل سعی می‌کنیم تا جوانان را محک بزنیم. کسی مثل سوریان با سال‌ها تجربه اکنون به آرامش نیاز دارد تا به آمادگی برسد. قاسم و امید هم همین‌طور و باید مهره‌های دیگر را در این مسابقات محک بزنیم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان با اشاره به عدم اعزام فرنگی‌کاران به مسابقات مصر خاطرنشان کرد: با توجه به اعزام نشدن برخی از نفرات به تورنمنت مصر مقرر شده تا این پنج کشتی‌گیر به باکو بروند. سامان عزیزی و حسین نوری هم به این تیم اضافه شدند. این مسابقات نوعی انتخابی تیم ملی است اما جام تختی، جام باشگاه‌ها و دیگر مسابقات نیز نوعی انتخابی هستند و باید از دل این مسابقات شناخت کافی را نسبت به نفرات به دست آوریم.

بنا ادامه داد: من همه کشتی‌گیران را می‌شناسم اما این مسابقات می‌تواند میدان خوبی باشد تا چهار فرنگی‌کار در اوزان 85 کیلوگرم و سایر فرنگی‌کاران در اوزان دیگر محک مهمی را تجربه کنند. بویری در 75 کیلوگرم، حاجی‌پور در 59 کیلوگرم، علیاری در 98 کیلوگرم و نوری و مهدی‌زاده در سنگین‌وزن به میدان می‌روند و این می‌تواند نکات خوبی را در خصوص دو ماه کار کردن به دست ما دهد.

وی در خصوص تقابلش با جمشید خیرآبادی مربی پیشین تیم ملی و سرمربی تیم کشتی آذربایجان نیز عنوان کرد: همکاری جای خودش را دارد ولی ما سال‌ها کنار هم بودیم و او مربی لایقی است اما برای من همه‌چیز ایران است و چشم برادرم را هم برای اینکه ایران را طور دیگری نگاه کند در خواهم آورد. ما رقابت و مبارزه با تیم آذربایجان داریم، چه در المپیک و چه در جام جهانی اما مهم این است که آنها خودشان را به ما برسانند. امسال هم که آنها دوم جهان شدند به این دلیل بود که ما بد بودیم و آنها قدرتمند نبودند.

آقای خاص کشتی فرنگی در ادامه گفت‌و‌گو با تسنیم اظهار داشت: درست است که آنها پنج سهمیه المپیک را گرفته‌اند اما بد بودن ما باعث شد تا آنها دوم جهان شوند، البته همه چیز متعلق به گذشته است و من تنها به تیم ایران و آینده فکر می‌کنم. روسیه هم را که بزرگ کشتی است قبول ندارم چه برسد به آذربایجان.

بنا در ارتباط با خداحافظی دور از انتظار طالب نعمت‌پور نیز تصریح کرد: هیچ کسی مثل نعمت‌پور از شرایطتش آگاهی ندارد اما با توجه به اینکه وی چنین تصمیمی گرفته باید به آن احترام گزارد. برای من سخت است و پس از مرگ بابک و نبود امیرعلی اکبری و خیلی‌ها که دوست داشتم باشند، اکنون هم با رفتن طالب باید کنار بیایم و کشتی همین است.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در خصوص اجازه‌اش مبنی بر کشتی گرفتن امید نوروزی در مسابقات لیگ جهانی برای تیم بیمه رازی هم اظهار داشت: فقط نوروزی اجازه گرفت اما اگر قاسم رضایی و حمید سوریان هم می‌رفتند ایرادی نداشت. آقای خادم اجازه دادند و من هم مانع این موضوع نشدم اما او فقط باید مقابل خارجی‌ها کشتی بگیرد.



انتهای پیام/7008

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان