۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین تحریم حقوق بشری علیه ما وضع کنند، برجام را کنار می‌گذاریم
کد خبر: ۱۱۵۴۹۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۹/۳ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

حقیقت‌پور:

تحریم حقوق بشری علیه ما وضع کنند، برجام را کنار می‌گذاریم

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکیدکرد: اگر هر کدام از اعضای ۱+۵ بخواهند، به هر بهانه‌ای اعم از حقوق بشر یا تروریسم پوشش تحریم برای ما ایجاد کنند، برجام را می‌شوییم و کنار می‌گذاریم.

تحریم حقوق بشری علیه ما وضع کنند، برجام را کنار می‌گذاریم
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، منصور حقیقت پور در با اشاره به صدور دو قطعنامه حقوق بشری علیه کشورمان در کمیته حقوق بشر مجمع عمومی سازمان ملل متحد، اظهار داشت: این اقدام کاملاً مسخره بود و ما نیز به آن خندیدیم که عربستان یا کانادا بخواهند علیه ما درباره حقوق بشر صحبت کند.

وی گفت: من پیش از این هم در رسانه ها به مسئولان کانادایی گفتم که حسرت توسعه روابط با ایران بر دل شما خواهد ماند.

حقیقت پور تصریح کرد: با تحرکات جدیدی که علیه ما صورت گرفت، ما این مسائل را به پای کانادایی‌ها خواهیم نوشت و حسرت توسعه روابط اقتصادی، فرهنگی و سیاسی را بر دل آنها خواهیم گذاشت.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: حتی اگر این قطعنامه ها الزام‌آور هم بود، باز هیچ غلطی نمی‌توانستند بکنند.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به رای مثبت آمریکا و انگلیس به این دو قطعنامه، آیا این قرینه ای برای غیرقابل اعتماد بودن آنها در موضوع برجام نیست، تصریح کرد: حساب برجام با موضوع حقوق بشر و تروریسم فرق دارد و جداست. ما در خصوص تبیین ادبیات حقوق بشر و تروریسم با غربی ها دارای دو دیدگاه متفاوت و دو ادبیات مختلف هستیم

حقیقت پور در توضیح این مسئله گفت: جمهوری اسلامی هیچ گاه در تعریف موضوع تروریسم و حقوق بشر با غربی‌ها به تفاهم نمی‌رسد؛ اما موضوع هسته ای، چارچوب و قواره علمی و فنی خودش را دارد که بر اساس آن مذاکره می‌کنیم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: به نظر من اگر خود آمریکائی‌ها یا هر کدام از اعضای دیگر ۱+۵ بخواهند بعد از این چنین کارهایی بکنند و به هر بهانه‌ای اعم از حقوق بشر یا تروریسم پوشش تحریم برای ما ایجاد کنند، این زمینه خوبی خواهد بود که ما به جای اول برگردیم و برجام را بشوییم و کنار بگذاریم.

وی خاطرنشان کرد: در مصوبه مجلس برای اجرای مشروط برجام نیز آمده است که اگر به هر بهانه ای اعم از تروریسم یا حقوق بشر، تحریم علیه ایران وضع شود، وضعیت مانند سابق نخواهد بود.

انتهای پیام/7008

منبع: مهر

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان