۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین شاه‌بیت تحقق اقتصاد مقاومتی تکیه بر توانمندی‌های داخلی است
کد خبر: ۱۱۵۴۶۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۹/۳ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان قزوین:

شاه‌بیت تحقق اقتصاد مقاومتی تکیه بر توانمندی‌های داخلی است

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان قزوین گفت: شاه‌بیت تحقق اقتصاد مقاومتی که در منویات مقام معظم رهبری به آن اشاره شده، تکیه بر توانمندی‌های داخلی است.

شاه‌بیت تحقق اقتصاد مقاومتی تکیه بر توانمندی‌های داخلی است
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، فرزاد توکل مقدم، دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان قزوین در همایش بسیج "بانک‌ها، خودباوری و اقتصاد مقاومتی" که شب گذشته در سالن اجتماعات قائم(عج) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: بسیجیان بی ادعا، پرکار و معتقد به هدف هستند و این روحیه باید به جامعه تسری یابد.

وی افزود: در حال حاضر با توجه به شرایط موجود در کشور، عرصه اقتصادی، کارزار مهم امروز است و مسائل اقتصادی در رأس امور قرار گرفته است.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان قزوین خاطرنشان کرد: به دلیل اهمیت موضوع، رهبر معظم انقلاب نیز طی سال‌های متوالی بحث اقتصادی را به عنوان یکی از شعارهای راهبردی کشور مطرح کردند.

وی تصریح کرد: شاه‌بیت تحقق اقتصاد مقاومتی که در منویات مقام معظم رهبری به آن اشاره شده است، تکیه بر توانمندی‌های داخلی است.

توکل مقدم بیان کرد: لازمه اتکاء به توانمندی داخلی، داشتن خودباوری است تا در راستای پررنگ کردن و انجام فعالیت‌های موثر و سازنده تلاش کرد هم‌چنین واقع‌ بینانه با شناسایی نقاط ضعف در جهت کم‌رنگ کردن و یا از بین بردن آن اقدام نمود.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان قزوین افزود: در زمانیکه تحریم شدیدی متوجه سیستم بانکی بود که هنوزم ادامه دارد همه تلاش همکاران در رده‌های مختلف به ویژه مدیران سیستم بانکی، حمایت از واحدهای اقتصادی بود که به دلایل مختلف دچار مشکل شده بودند.

وی در ادامه توضیح داد: بانک در مقابل تسهیلاتی که به اشخاص حقیقی و یا حقوقی پرداخت می‌کند، انتظار دارند که در موعد سررسید بازپرداخت شوند در حالی که در دوران تحریم میزان معوقات بانکی بسیار افزایش یافت.

توکل مقدم اضافه کرد: بانک‌ها در صورت رعایت مقررات بانکی شاید مجبور می‌شدند جلوی فعالیت اقتصادی خیلی از واحدها را بگیرند اما با همت مجموعه مدیران و کارمندان سیستم‌های بانکی در بسیاری از مواقع این کار صورت نمی‌گرفت.

وی با اشاره به نگاه ویژه‌ بانک‌ها به اقشار آسیب پذیر جامعه گفت: بخش قابل توجهی از تسهیلات در سرفصل‌های مختلف همچون احداث حمام روستایی، توسعه، بازسازی و تعمیر خانه‌های روستایی تا بحث ازدواج و درمان بیماری و وام‌هایی که برای کمک به خانواده‌های بی‌سرپرست و بد سرپرست در قالب تسهیلات به کمیته امداد، بهزیستی و به خانواده‌های شهدا از طریق بنیاد شهید ارائه می‌شود.

توکل مقدم عنوان کرد: در دوران پسا تحریم که ظاهرا در آن قرار داریم وظیفه بانک‌ها در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی دو چندان شده و باید ضمن حمایت بیشتر از صنایع و تولیدات داخلی، تعامل سازنده‌ای با سایر کشورها برقرار کنند.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان قزوین در پایان عنوان کرد: کمک به توانمندسازی اقشار مختلف مردم یکی دیگر از اقدامات سیستم بانکی است که امیدواریم این کار با قوت بیشتری تداوم یابد ضمن اینکه شبکه بانکی استان قزوین در این مقوله کارنامه قابل قبولی دارد.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان