۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین تشکیل کمپین حمایت از تولیدات داخلی/ نمایشگاه تولیدات و ابتکارات بسیجیان در زمینه اقتصاد مقاومتی برگزار شود
کد خبر: ۱۱۵۴۶۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۹/۲ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس دفتر رسیدگی و نظارت شورای نگهبان استان مطرح کرد

تشکیل کمپین حمایت از تولیدات داخلی/ نمایشگاه تولیدات و ابتکارات بسیجیان در زمینه اقتصاد مقاومتی برگزار شود

رئیس دفتر رسیدگی و نظارت شورای نگهبان استان قزوین گفت: با تشکیل کمپین حمایت از تولیدات داخلی، همتی برای تحریم خرید کالاهای مشابهی که در داخل تولید اما از کشورهای دیگر وارد می‌شوند، صورت گیرد.

تشکیل کمپین حمایت از تولیدات داخلی/ نمایشگاه تولیدات و ابتکارات بسیجیان در زمینه اقتصاد مقاومتی برگزار شود
به گزارش خبرنگار سیاسی  صبح قزوین ، همایش بسیج بانک‌ها، خودباوری و اقتصاد مقاومتی عصر امروز با حضور حجت الاسلام علی قابل، رئیس دفتر نظارت و رسیدگی شورای نگهبان استان قزوین در سالن اجتماعات قائم(عج) قزوین برگزار شد.
حجت الاسلام علی قابل در این همایش اظهار کرد: بسیاری تلاش دارند تا در دنیای امروز انسان‌ها را به سوی بی‌خیالی و خوش بودن دعوت کنند در حالیکه دین اسلام، انسان مسئول و متعهد را می‌طلبد.
وی با اشاره به آیات قرآن کریم افزود: انسان‌ها در قیامت باید در قبال امتیاز انسان بودن خود، پاسخگو باشند زیرا خداوند به انسان قوه تفکر و تعقل اعطا کرده که سایر موجودات از داشتن آن بی‌بهره هستند.

بسیج زمینه بروز استعدادهای نهفته در انسان‌ها را فراهم می‌سازد

رئیس دفتر شورای نگهبان استان قزوین خاطرنشان کرد: زندگی انسان در طول تاریخ از غارنشینی به زندگی در فضا، کشف کرات دیگر، استخراج معادن و ذخایر زیرزمینی و تجزیه اشیاء و استفاده‌های بسیار از آنها رسیده که همه این تحولات در گرو نعمت تعقل و قوه فکر و اندیشه‌ای است که خدا به انسان بخشیده است.
وی در ادامه نقش انبیاء و اولیاء دینی را همچون کاشفی دانست که استعدادهای افراد را کشف و راه بروز و ظهور آن را نیز به انسان‌ها می‌آموزد تا خود را بهتر شناخته و از توانمندی خود برای داشتن زندگی بهتر استفاده کنند.

تفکر بسیجی کشور را به الگویی برای جهانیان تبدیل کرده است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین تصریح کرد: امام راحل نیز استعداد نهفته انسان‌ها را در قالب بسیج کشف و آن را به ظهور رساند به طوری‌که امروز شاهد هستیم کشورهای دیگر نظیر عراق و سوریه نیز با تأسی از ایران اقدام به تشکیل بسیج کرده‌اند البته آنها اکنون در حال مرور الفبای این جریان هستند.
وی در ادامه بیان کرد: نقش بسیج در کشور ما فقط منحصر به پیروزی در دفاع مقدس نبوده بلکه تفکر بسیجی در همه عرصه‌ها موجب شده تا ایران اسلامی به عنوان الگویی برای جهانیان در معرض نگاه دیگران قرار گیرد.
رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان قزوین عنوان کرد: نمونه بارز تفکر بسیجی، ساخت موشک‌هایی است که رعب در دل دشمنان انداخته چنانچه امام راحل فرمودند؛ اگر نوای دلنشین تفکر بسیجی در کشوری سایه اندازد، می‌تواند دست جهانخواران را از آن کوتاه کند.
وی در ادامه گفت: امام راحل استعدادهای مختلف را در وجود بسیجیان کشف کرد و امروز شاهد هستیم تشکیل بسیج ادارات و بانک‌ها در ابعاد اقتصادی، تلاش دارد تا در راستای رفع کمبودها و بهبود اوضاع کشور فعالیت کند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین خاطرنشان کرد: همین تفکر بسیجی است که باعث شده کشور در طول 36 سال با وجود تحریم‌ها همچنان به روی پای خود بایستد و موجب شگفتی غرب شود.

بسیجیان برای قطع رگه‌های نیاز و وابستگی به بیگانگان تلاش می‌کنند

وی اضافه کرد: بسیجیان امتیازات بی‌شماری دارند و به افرادی گفته می‌شود که در حیطه مسئولیتی خویش متعهدانه عمل می‌کنند.
رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان قزوین با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری تصریح کرد: مردم ما در بسیاری از زمینه‌ها بسیجی هستند و هریک از آحاد جامعه دارای روحیه مسئولیت پذیری و ایمان، بسیجیند. 
وی تاکید کرد: بسیجی نسبت به سرنوشت جامعه خود احساس تکلیف کرده و برای قطع رگه‌های وابستگی و نیاز به بیگانگان، تلاش می‌کند.
قابل خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌کنم نمایشگاهی از اقدامات و دستاوردهای عظیم بسیجیان در زمینه اقتصاد مقاومتی در مراکز استان‌ها برگزار شود تا بازدیدکنندگان با مشاهده آن الگوبرداری کنند.
وی با بیان اینکه خودکفایی یعنی تلاشِ متناسب با توانِ فرد در هر زمینه، عنوان کرد: در همین راستا بانک‌ها نیز باید روحیه تعامل و ارتباط با اقشار آسیب پذیر جامعه را پرورش و گسترش دهند.

برگزاری نمایشگاه تولیدات بسیجیان در زمینه اقتصاد مقاومتی

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان افزود: البته اقدامات خوبی از سوی بانک‌ها در زمینه ازدواج و اشتغال صورت گرفته اما کافی و متناسب با ظرفیت و توان بانک‌ها نیست و کار بیشتر را می‌طلبد.
وی با اشاره به امکانات فراوان موجود در روستاها و شهرها که به حال خود رها شده است، عنوان کرد: با برگزاری نمایشگاه سیار در مراکز استان‌ها می‌توان تولیدات و ابتکارات بسیجیان در عرصه اقتصاد مقاومتی را در معرض دید عموم گذاشته و زمینه الگوبرداری و ترغیب سایرین را فراهم ساخت.
قابل ادامه داد: مقام معظم رهبری همواره تاکید دارند تا با انجام تبلیغات موثر، مردم نسبت به خرید تولیدات داخلی متعهد شوند و از خرید تولیدات خارجی اجتناب کنند.

کمپین حمایت از تولیدات داخلی تشکیل شود

وی خاطرنشان کرد: با تشکیل کمپین حمایت از تولیدات داخلی، همتی برای تحریم خرید کالاهای مشابهی که در داخل تولید، اما از کشورهای دیگر وارد می‌شوند، صورت گیرد ضمن اینکه تولیدکنندگان نیز باید با سعی و تلاش به کیفیت کالاهای تولیدی خود بیفزایند.
رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان قزوین با اشاره به ضرورت بازرسی پس از دریافت تسهیلات بانکی گفت: اگر می‌خواهیم کشور به مرز خودکفایی برسد، همه باید احساس مسئولیت کنند.
وی در ادامه تاکید کرد: قدر نعمت جمهوری اسلامی را بدانیم چرا که با زحمت و مرارت بسیار به‌دست آمده و در طول 36 سال با تلاش نیروهای بسیج، ارتش، سربازان گمنام و نیروی انتظامی این جمعیت دلسوزِ پیوسته که همچون یدِ واحد عمل می‌کنند، کشور از چنگال گرگ‌ها در امان مانده است.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان