۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین "شاهزاده روم" نقطه قوت حوزه انیمیشن سازی ایران است/ قزوین ظرفیت تبدیل‌شدن به پایگاه انیمیشن سازی کشور را دارد
کد خبر: ۱۱۵۴۵۴ نویسنده: فرید آمالی تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۹/۲ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

انیمیشن ساز قزوینی در مصاحبه با صبح قزوین:

"شاهزاده روم" نقطه قوت حوزه انیمیشن سازی ایران است/ قزوین ظرفیت تبدیل‌شدن به پایگاه انیمیشن سازی کشور را دارد

انیمیشن ساز قزوینی با بیان اینکه قزوین ظرفیت تبدیل‌شدن به پایگاه انیمیشن سازی کشور را دارد، گفت:"شاهزاده روم" نقطه قوت و شروعی برای ایجاد تحول در حوزه انیمیشن است.

"شاهزاده روم" نقطه قوت حوزه انیمیشن سازی ایران است/ قزوین ظرفیت تبدیل‌شدن به پایگاه انیمیشن سازی کشور را دارد
فرید آمالی، انیمیشن ساز قزوینی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین، با بیان اینکه شرایط انیمیشن سازی در استان قزوین مناسب نیست، گفت: امروز حمایت لازم از سوی متولیان فرهنگ و هنر در این زمینه وجود ندارد.
وی در ادامه افزود: هم‌اکنون حوزه انیمیشن برای بسیاری از ارگان‌های استان ناشناخته است و هیچ بودجه‌ای برای این حوزه ارزشمند هنری در سازمان‌ها تعریف نشده است.
این انیمیشن ساز ادامه داد: این سازمان‌ها برای انتقال مباحث فرهنگی، آموزشی، تبلیغاتی و حتی سرگرمی می‌توانند از انیمیشن کمک بگیرند.
وی اذعان کرد: متاسفانه مسئولین ما هنوز به این باور نرسیده‌اند که برای انتقال مباحث محتوایی برنامه‌های خود حوزه انیمیشن سازی می‌تواند مثمرثمر واقع شود، برای نمونه اداره راهنمایی و رانندگی برای آموزش مباحث ترافیکی به شهروندان و حقوق شهروندی می‌تواند از فضای نمایشی انیمیشن استفاده کند.

در استان ظرفیت لازم برای استفاده از مشارکت بخش خصوصی وجود دارد

آمالی تصریح کرد: کم کاری در حوزه ساخت انیمیشن با کیفیت در کشور، زمینه ساز الگوگیری کودکان و نوجوانان ما از شخصیت‌های خارجی شده است.
وی اضافه کرد: اگر محتوای غنی فرهنگ و هنر کشورمان را در قالب انیمیشن پیاده کنیم علاوه بر نسل جوان و نوجوان کشور خودمان، ملت‌های مختلف جهان نیز با فرهنگ اصیل ما آشنا می‌شوند.
انیمیشن ساز قزوینی گفت: متاسفانه مدتی پیش به واسطه کم کاری متولیان حوزه فرهنگی کشور یک سری انیمیشن عربی درباره زندگی ابوعلی سینا تهیه شد که این شخصیت علمی ایران را منتسب به خود کرده بودند.
وی ابراز کرد: برخی کشورهای آسیایی چون سنگاپور، چین، ژاپن و مالزی و هند کمپانی تولید انیمیشن‌های برجسته راه اندازی کرده‌اند و ایران نیازمند یک شتاب فزاینده در این حوزه برای پیشی گرفتن از کشورهای دیگر است.
آمالی تاکید کرد: در تمام شهرستان‌های ایران و پایتخت ظرفیت و توانمندی‌های زیادی در حوزه تولید انیمیشن وجود دارد و با حمایت از این نیروهای بومی می‌توان زندگی بزرگان و تاریخچه استان در قالب انیمیشن معرفی کنیم.
وی ادامه داد: ما از سال 85 ما تحت یک گروه هنری در صدا و سیما فعالیت می‌کردیم و به واسطه نبود حمایت لازم این گروه متفرق شدند، هم‌اکنون در حوزه هنری پایگاهی برای جمع کردن این هنرمندان فراهم کرده‌ایم.
این انیمیشن ساز با بیان اینکه در استان ظرفیت لازم برای استفاده از مشارکت بخش خصوصی وجود دارد، بیان کرد: با حمایت از شرکت‌های سرمایه گذار می‌توان مجموعه‌های چند قسمتی تولید و از طریق سینمای خانگی به بازار عرضه کرد.
وی یادآور کرد: هم اکنون حوزه هنری تهران هر 5 قسمت از مجموعه شکرستان را در یک دی وی دی آماده کرده و در بازار سینما خانگی آن را عرضه می‌کند که هم یک اقدام فرهنگی و هم اقتصادی است.

قزوین می‌تواند به عنوان یک پایگاه حرفه‌ای در کشور شناخته می‌شود

آمالی گفت: برای تولید انیمیشن از لحاظ محتوایی از ارگان‌های دولتی و از بُعد اقتصادی و سرمایه گذاری از ارگان‌های خصوصی می‌توان بهره برد البته باید مدیران ما ابتدا در این باره دغدغه پیدا کنند.
وی با بیان اینکه استان قزوین ظرفیت تبدیل شدن به پایگاه انیمیشن سازی کشور را دارد، گفت: بسیاری از هنرمندان بومی امروز در تهران حضور دارند و اگر حمایت لازم صورت نگیرد بقیه هنرمندان حوزه انیمیشن استان نیز مهاجرت خواهند کرد.
این انیمیشن ساز قزوینی تاکید کرد: استان ظرفیت‌های خوبی دارد که با حمایت ارگان‌های شهرداری و استانداری می‌تواند به عنوان یک پایگاه حرفه‌ای در کشور شناخته می‌شود.
وی با اشاره به اکران انیمیشن "شاهزاده روم" اذعان کرد: این انیمیشن نقطه قوت و شروعی برای ایجاد تحول در حوزه انیمیشن است و پس از این می‌توان آثار تولیدی خود را با این انیمیشن شنجید.
آمالی در پایان گفت: انیمیشن "شاهزاده روم" به حدی قوی است که تولیدکنندگان این حوزه باید انیمیشن‌های قویتری برای ارائه به مردم تهیه کنند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان