۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ۲۰ درصد کودکان سزارینی مستعد ابتلا به دیابت هستند
کد خبر: ۱۱۵۳۹۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۹/۱ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

دبیر کارگروه سلامت و بهداشت معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری:

۲۰ درصد کودکان سزارینی مستعد ابتلا به دیابت هستند

دبیر کارگروه سلامت و بهداشت معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: براساس آمارها حدود ۲۰ درصد کودکانی که از طریق عمل سزارین متولد می شوند، مستعد ابتلا به دیابت هستند.

۲۰ درصد کودکان سزارینی مستعد ابتلا به دیابت هستند
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، ناهید خداکرمی گفت: یکی از مهم ترین عوامل ابتلا به دیابت به ویژه دیابت نوجوانی، شیوه تولد کودکان است چرا که با به دنیا آمدن آنان از طریق عمل سزارین، امکان ابتلا به دیابت این افراد بیشتر می شود.
وی، تصریح کرد: در کودکانی که مادران آنان نوع زایمان را سزارین انتخاب می کنند، 20 درصد خطر ابتلا به دیابت بیشتر است که باید این موضوع به صورت جدی فرهنگ سازی شود.
وی، اظهار امیدواری کرد که مرکز غدد و متابولیسم کشور و مسئولان اجرایی روی این موضوع بیشتر کار کنند، مردم را از این قضیه به خوبی آگاه کنند و اطلاع رسانی درستی از این قضیه به مردم داشته باشند.
خداکرمی، ادامه داد: بهترین روش برای جلوگیری از دیابت کودکان، پیشگیری از سزارین و ترغیب مادران به انجام زایمان طبیعی است.
خداکرمی، تصریح کرد: مادران باید طی دوران بارداری، زایمان طبیعی را انتخاب کنند تا کودکانشان را به صورت زودرس به دنیا نیاورند؛ چرا که کامل شدن جنین با درد زایمان شروع می شود و زمانی که مادر، زودتر از موعد برای سزارین اقدام می کند، کودک بیشتر مستعد بیماری ها به ویژه دیابت می شود.
دبیر کارگروه سلامت و بهداشت معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری توصیه کرد که هر خانواده یک ماما داشته باشد تا ماما سبک سالم زندگی و خودمراقبتی را به مادر آموزش بدهد تا شاهد خانواده های سالم در جامعه ای سالم باشیم.
بر اساس برآورد آماری، 5 / 4 میلیون تن در کشور دیابت دارند و 9 میلیون تن دیگر هم مستعد دیابت هستند؛ اما هنوز آمار دقیقی از کودکان مستعد دیابتی در کشور وجود ندارد.

انتهای پیام/7008

منبع: ایرنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان