۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین توسعه متوازن فضاهای فرهنگی از رئوس اصلی سیاست‌های شورای شهر قزوین است
کد خبر: ۱۱۵۳۸۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۳۰ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین:

توسعه متوازن فضاهای فرهنگی از رئوس اصلی سیاست‌های شورای شهر قزوین است

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین گفت: توسعه متوازن فضاهای فرهنگی در سطح شهر، یکی از رئوس اصلی سیاست‌های شورای شهر قزوین است.

توسعه متوازن فضاهای فرهنگی از رئوس اصلی سیاست‌های شورای شهر قزوین است
سعید وزیری نژاد، مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین در حاشیه برگزاری آیین افتتاحیه کتابخانه و مجموعه فرهنگسرا شهید رجایی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین  اظهار کرد: سیاست توسعه متوازن فضاهای فرهنگی در سطح شهر، یکی از رئوس اصلی سیاست‌های شورای شهر قزوین است.

وی افزود: فرهنگسرا شهید رجایی در راستای بهره‌مندی مردم جنوب شهر از فضاهای فرهنگی، با همت مجموعه شورای اسلامی و شهرداری قزوین افتتاح شد.

افتتاح فرهنگسرای "شهید رجایی" با یک میلیارد و 600 میلیون تومان اعتبار

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: مجموعه فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین تلاش دارد تا در کنار توجه به بحث برنامه‌های اوقات فراغت، مناسبتی، همایش‌ها و تجلیل‌ها، بتواند بسترهای لازم برای انجام کارهای فرهنگی ورزشی و واگذاری آن به مردم فراهم سازد.

وزیری نژاد با اشاره به اعتبار تخصیص یافته برای راه‌اندازی فرهنگسرا شهید رجایی عنوان کرد: این مجموعه یک هزار و 200 متر زیر بنا دارد که با اعتبار یک میلیارد و دویست میلیون تومان در سال 91 خریداری شده است.

وی ادامه داد: بالغ بر 400 میلیون تومان اعتبار برای تعمیر و تغییر کاربری این مرکز هزینه شد لذا در مجموع یک میلیارد و 600 میلیون تومان جهت راه‌اندازی این مرکز تا به امروز هزینه شده است.

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین توضیح داد: این مرکز در 4 طبقه و با مساحت یک هزار و 200 متر احداث شده است که شامل طبقه منهای یک، سالن ورزشی خانم‌ها و آقایان و طبقه هم کف به عنوان بزرگ‌ترین مرکز عرضه پوشاک اسلامی در سطح استان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: طبقه اول با داشتن هفت کلاس به فضاهای آموزشی اختصاص داده شده و در حدود 100 رشته آموزشی در موضوعات مختلف هنری، علمی، آموزشی و فرهنگی به عموم مخاطبان ارائه می‌شود.

وزیری نژاد بیان کرد: طبقه دوم فرهنگسرا شهید رجایی قزوین نیز به عنوان کتابخانه عمومی برای علاقمندان حوزه کتاب و کتابخوانی اختصاص داده شده است و با مشارکت نهاد کتابخانه‌های استان این بخش امروز افتتاح شد.

وی خاطرنشان کرد: با افتتاح این مرکز فضا برای اشتغال 25 نفر فراهم شده است ‌که همه این مجموعه توسط تشکل غیر دولتی اداره و مدیریت می‌شود.

توسعه فضاهای فرهنگی در گرو هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی استان 
در ادامه مهدی رمضانی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین اظهار کرد: کتابخانه عمومی شهید رجایی به عنوان پنجمین کتابخانه نهادی شهر قزوین با همت شهرداری قزوین، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و شورای اسلامی شهر قزوین در اختیار نهاد کتابخانه‌ها عمومی قرار گرفته است.

وی افزود: طبقه دوم این فرهنگسرا با فضایی بالغ بر 300 مترمربع دارای بخش‌های مخزن، سالن مطالعه، بخش تخصصی کودک و اینترنت پر سرعت است.

رمضانی تصریح کرد: امیدواریم خلأ موجود در حوزه فضاهای فرهنگی به ویژه در حوزه کتابخانه‌ها با هم‌افزایی و همراهی مجموعه دخیل در حوزه مباحث فرهنگی استان برطرف شود.

وی در پایان گفت: کتابخانه عمومی شهید رجایی از ساعت 7 و نیم صبح تا 7 شب آماده ارائه خدمات به مراجعه کنندگان است در حال حاضر یک سالن مطالعه دارد اما در آینده نزدیک با دو سالن مطالعه کاملا مجزا، میزبان علاقمندان به حوزه کتاب و کتابخوانی خواهد بود.

انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان