۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین دکتر همتی متناسب با ظرفیت‌های برجسته قزوین برای استانداری انتخاب شده است
کد خبر: ۱۱۵۳۸۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۳۰ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

قائم مقام وزیر کشور:

دکتر همتی متناسب با ظرفیت‌های برجسته قزوین برای استانداری انتخاب شده است

قائم مقام وزیر کشور گفت: دولت برای پیشرفت امور در قزوین و توسعه و تسریع برنامه‌های دولت در این استان تصمیم به جایگزینی آقای همتی گرفت، وی متناسب با ظرفیت‌های برجسته قزوین برای استانداری انتخاب شده است.

دکتر همتی متناسب با ظرفیت‌های برجسته قزوین برای استانداری انتخاب شده است
به گزارش خبرنگار سیاسی   صبح قزوین ، آئین تقدیر از مرتضی روزبه استاندار سابق قزوین و معارفه فریدون همتی، استاندار جدید قزوین عصر امروز(شنبه) با حضور حسینعلی امیری، قائم مقام وزیر کشور و مسئولین استانی در دانشگاه فرهنگیان شهید رجایی قزوین برگزار شد.
در این مراسم حسینعلی امیری، قائم مقام وزیر کشور گفت: دموکراسی از موضوعات مهمی است که همچون سپر حقوقی و سیاسی در جهان امروز عمل می‌کند، مشارکت انسان‌ها در سرنوشت خود و اداره جامعه به وسیله شهروندان در واقع خط مشی کلی حوزه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است.
وی در ادامه افزود: در دموکراسی موضوعاتی چون گردش قدرت، جابجایی نخبگان در مصادر امور، اجرایی می‌شود و در اسلام این موضوع به خوبی مورد توجه قرار گرفته است.
این مسئول با بیان اینکه مردم سالاری دینی در ادبیات انقلاب اسلامی زائیده فرهنگ غرب نیست، اذعان کرد: در قانون اساسی ما که حاصل سال‍‌ها جانفشانی و مبارزه با حکومت طاغوت است تغییر مدیران امری متعارف می‌باشد.
وی ادامه داد: در نظام جمهوری اسلامی پذیرفتن مسئولیت‌ها براساس تکلیف الهی است و نباید موضوعی به نام سهم خواهی مطرح باشد.
امیری با اشاره به دوران 2 ساله مدیریت روزبه در استانداری قزوین گفت: آقای روزبه در مدت مدیریت خود در قزوین آنچه از توانش برمی‌آمده برای استان خود انجام داده است و این تغییر مدیریت از سوی دولت نباید باعث تعجب شود.
وی افزود: امروز بار مسئولیت استان قزوین از روی دوش آقای روزبه برداشته شد و برعهده آقای همتی قرار گرفت؛ این تغییر مدیریت به معنای وجود نقصی در شخصیت وی نیست، براساس رصد و ارزیابی‌های صورت گرفته از سوی دولت برخی تغییر مدیریت‌ها در استان‌های کشور ضروری تشخیص داده شد.

آقای روزبه کماکان مدیری ارزشمندی برای دولت است

قائم مقام وزیر کشور با بیان اینکه آقای روزبه کماکان مدیری ارزشمندی برای دولت است، ابراز کرد: وزیر کشور اعلام کرد این پیغام را به آقای روزبه برسانم که در دولت یا وزارت کشور هر جایگاهی که وی تمایل داشت، از تجربیات وی استفاده کنیم.
وی بیان کرد: دولت برای پیشرفت امور در قزوین و توسعه و تسریع برنامه‌های دولت در این استان تصمیم به جایگزینی آقای همتی گرفت، وی متناسب با ظرفیت‌های برجسته قزوین برای استانداری انتخاب شده است.
سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه آقای همتی از مدیران باتجربه در نظام اداری کشور است، گفت: حضور 10 ساله در مدیریت صداو سیمای ایلام، سرپرستی استانداری قم و مشاور ارشد وزیر کشور در 2 سال گذشته از خدمات ارزشمند وی است.
وی با بیان اینکه چند توصیه برای استاندار جدید قزوین دارم، تصریح کرد: توصیه امام علی(ع) به مالک اشتر یک طرح سمبلیک برای همه مدیران است، ایشان فرمودند:" بهترین اندوخته تو رفتار و کردار خداپسندانه است و نفس خود را از آنچه روا و حلال نیست، دور نگه دار."
امیری اضافه کرد: مردم به دولت آقای روحانی رای دادند تا به قول‌هایی که داده شده عمل کند و استاندار در مقام نماینده عالی دولت در استان باید اجرا کننده منویات رهبری و گفتمان‌های دولت باشد.
وی اذعان کرد: هم اکنون که با تدابیر رهبری و تلاش‌های تیم مذاکره کننده، مذاکرات هسته‌ای به سرانجام رسیده است باید با برنامه‌ریزی مناسب برای استفاده از ظرفیت استان در جهت عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی صورت بگیرد.
این مسئول در پایان با بیان اینکه دولت یازدهم فراجناحی است، گفت: به واسطه اینکه استاندار مجری سیاست‌های عمومی دولت است بنابراین مجری یک تشکل سیاسی یا یک جناج نیست؛ لذا باید از کلیه ظرفیت‌ها برای پدری کردن جریان‌های سیاسی استفاده کند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان