۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین بهروان; کی‌روش قصد رفتن داشته باشد، طبق قرارداد با او برخورد می‌کنیم
کد خبر: ۱۱۵۳۷۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۳۰ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

اتفاقات اهواز خوب نبود و این مسائل را به کمیته انضباطی گزارش می‌کنیم

بهروان; کی‌روش قصد رفتن داشته باشد، طبق قرارداد با او برخورد می‌کنیم

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال می‌گوید که در صورتی که سرمربی تیم ملی قصد قطع همکاری داشته باشد، طبق قرارداد با او برخورد خواهد شد.

 بهروان; کی‌روش قصد رفتن داشته باشد، طبق قرارداد با او برخورد می‌کنیم
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ، غلامرضا بهروان در خصوص اتفاقات دیدار روز گذشته (جمعه) فولاد خوزستان و استقلال که تماشاگران صندلی‌ها را شکستند و سپس مانع برگزاری کنفرانس خبری شدند، اظهار داشت: اتفاقات پایان بازی به هیچ‌وجه درست نبود و مطمئناً کسانی که به دنبال ایجاد شرایط خوبی برای فوتبال هستند، این‌گونه رفتارها را تأیید نمی‌کنند. برخورد با چنین رفتارهایی نیز مربوط به باشگاه فولاد است، اما با این حال نماینده سازمان لیگ اتفاقات ورزشگاه غدیر اهواز را به ما گزارش خواهد کرد و ما هم پرونده را به کمیته انضباطی ارجاع می‌کنیم تا آنها تصمیم‌گیری کنند.

وی ادامه داد: این اتفاقات به هیچ‌وجه خوب نیست. فوتبال در خوزستان ریشه دارد و باشگاه فولاد هم نشان داده که با برنامه کار می‌کند و حرفه‌ای است، اما این رفتارها از سوی تماشاگران فولاد درست نبود. بالاخره فوتبال ممکن است روی خوش خود را نشان ندهد و نباید با اتفاقات دیگر، همه چیز را زیر سؤال برد. فولاد در بازی با استقلال هم بد بازی نکرد و موقعیت‌های خوبی داشت، اما متأسفانه نتیجه نگرفت. نتیجه نگرفتن فولاد هم توجیه خوبی برای اینکه چنین اتفاقاتی در پایان بازی رخ بدهد، نیست. هواداران محترم هستند، آنها سرمایه فوتبال محسوب می‌شوند و باید این رفتارها آسیب‌شناسی شود تا ببینیم به چه دلیل این اتفاق‌ها رخ داده است.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در واکنش به این مسئله که شاید برخی شبهات داوری باعث شد تا تماشاگران حاضر در ورزشگاه عصبانی شده و صندلی‌ها را بشکنند، گفت: در خصوص مسائل داوری کارشناس‌ها باید نظر بدهند و بهتر است ما درباره مسائل داوری صحبت نکنیم. تصمیم مسئولان سازمان لیگ هم این است که درباره مسائل داوری چیزی نگوییم تا مسئولان کمیته داوران خودشان در این باره منصفانه تصمیم‌گیری کرده و مشکلات را رفع کنند.

بهروان تأکید کرد: امیدوارم اشتباهات داوری تحلیل کارشناسی شود تا کمتر شاهد چنین مسائلی باشیم. رفتار تماشاگران فولاد هم به این دلیل بود که آنها روی تیم‌شان حساس شده‌اند، تیم‌شان در انتهای جدول است و با کوچک‌ترین مسئله‌ای هم واکنش نشان می‌دهند. این مسئله طبیعی است. آنها 13 هفته چنین اتفاقاتی را تحمل کرده‌اند، اما اکنون باید دو طرف در فضایی که انصاف ورزشی در آن وجود دارد از تنش‌ها دور شوند. حل شدن مشکل فولاد هم به سود فوتبال باشگاهی کشور است.

وی درباره اینکه پرویز مظلومی نسبت به برنامه‌ریزی سازمان لیگ اعتراض داشت و اعلام کرد بازیکنان ملی‌پوش استقلال دیر به تیم اضافه شدند، اما با این حال بازی آنها مقابل فولاد عقب نیفتاد، اظهار داشت: استقلال بازی بعدی‌اش را باید با نفت تهران در جام حذفی برگزار کند و نفت هم ملی‌پوشان زیادی در تیم ملی و تیم امید داشت. به همین دلیل نمی‌توانستیم بازی استقلال را یک روز عقب بیندازیم که در برنامه جام حذفی هم خلل ایجاد شود، چون در این صورت یکی از تیم‌ها معترض می‌شد که استراحت‌مان کم بوده یا مسائل دیگری را مطرح می‌کردند. ضمن اینکه از سوی استقلالی‌ها هیچ درخواستی مکتوبی به دست من نرسید که بخواهند بازی‌شان با فولاد یک روز عقب بیفتد.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره اینکه شاید استقلالی‌ها به این معترض هستند که بازی پرسپولیس یک روز به تعویق افتاد، یادآور شد: ابتدا باید بگویم که پرسپولیسی‌ها درخواست کتبی داده بودند. ضمن اینکه اگر بازی استقلال و پرسپولیس را در یک روز برگزار می‌کردیم، پخش تلویزیونی هم به مشکل می‌خورد. مسئله بعدی هم این است که هیچ‌کدام از تیم‌های پرسپولیس و استقلال اهواز در جام حذفی بازی ندارند که مشکلی برای بازی‌شان رخ دهد.

بهروان درباره حواشی اخیر کارلوس کی‌روش و اینکه اعلام کرده با چنین شرایطی نمی‌تواند با تیم ملی ادامه همکاری بدهد، گفت: در جلسه هیئت رئیسه که هفته گذشته برگزار شد، قرار بر این شد حمایت کامل از کارلوس کی‌روش صورت بگیرد. او سخت‌افزار می‌خواهد و زمین تمرینی خواسته است. باید برای تیم ملی بازی تدارکاتی در نظر بگیریم و این خواسته‌ها به حق است. کی‌روش می‌گوید حرفه‌ای است و یک‌سری درخواست حرفه‌ای هم دارد، اما باید حرفه‌ای هم رفتار کند و مرخصی‌هایش هم حرفه‌ای و طبق قرارداد باشد، حتی اگر تیم ملی در فروردین‌ماه دو بازی داشته باشد. مرخصی یکی از بندهای قرارداد کی‌روش بوده و تعداد روزهای دقیق آن هم در این بند ذکر شده است. او اکنون هم درخواست مرخصی خواسته و ما این مسئله را به کفاشیان سپرده‌ایم، تا با کی‌روش صحبت کند. اگر طرفین معتقدند قرارداد حرفه‌ای بسته شده، باید رفتار حرفه‌ای هم انجام بدهند.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال با تمجید از عملکرد کی‌روش در تیم ملی خاطرنشان کرد: ما تمایل داریم راه را با کی‌روش ادامه دهیم، اما او باید طبق قراردادش رفتار کند. اکنون هم تیم ملی شرایط حساسی دارد و به نظر می‌رسد در چنین شرایطی طرفین باید در فضایی آرام صحبت کرده و خواسته‌ها منطقی را مطرح کنند. مواردی هم که کی‌روش خواسته به حق است و باید برای او امکانات را فراهم کنیم.

وی درباره اینکه کی‌روش به صراحت گفته ناامید شده و دیگر با چنین شرایطی نمی‌تواند ادامه بدهد و در صورتی که قصد رفتن داشته باشد چه اتفاقی رخ خواهد داد، اظهار داشت: تمام این مسائل در قرارداد ذکر شده و اگر نخواهد به همکاری‌اش ادامه دهد، طبق قرارداد با او برخورد می‌کنیم.

بهروان درباره اینکه آیا در قرارداد بین کی‌روش و فدراسیون فوتبال بحث غرامت در صورت فسخ قرارداد آمده یا نه، گفت: مثل تمام دنیا این موضوع در قرارداد وجود دارد، اما از بندهای آن خبر ندارم.

انتهای پیام/7008

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان