۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین از تودیع استاندار تا اما و اگرهای پرداخت وام خودرو
کد خبر: ۱۱۵۳۵۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۳۰ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

گنجینه‌ای از داغ‌ترین اخبار استان در هفته‌ای که گذشت؛

از تودیع استاندار تا اما و اگرهای پرداخت وام خودرو

هفته گذشته استان قزوین دستخوش وقایع و اتفاقاتی قابل تامل بوده که به اختصار در گنجینه داغ‌ترین اخبار این هفته استان گردآوری شده است.

از تودیع استاندار تا اما و اگرهای پرداخت وام خودرو
گنجینه صبح قزوین ، مجموعه ای از اخبار هفته گذشته پایگاه خبری-تحلیلی صبح قزوین است که هر هفته روزهای شنبه تقدیم حضور می‌گردد.
با کلیک بر روی تیتر اخبار میتوانید خبر کامل را مطالعه کنید.



وام‌های ارائه شده به مردم برای خرید خودرو دارای مشکلاتی است

امام جمعه شهر قزوین گفت: وام‌های ارائه شده به مردم برای خرید خودرو مشکلاتی را به همراه دارد که در آینده خود را نشان می‌دهد.



بزرگترین بوستان درون شهری استان طی 6 ماه ساخته شد/ عملیات انتحاری شهردار قزوین

بزرگترین بوستان درون شهری قزوین طی 6 ماه ساخته شد که هدف از ساخت این پارک علاوه بر حفظ باغستان‎های قزوین، خدمات رسانی به مردم جنوب شهر قزوین بود.



تعداد کتابخانه‌های استان تا پایان سال به 60 باب می‌رسد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: مجموع کتابخانه‌های نهادی و مشارکتی استان تا پایان سال به 60 باب می‌رسد بر این اساس به طور متوسط هر ماه یک باب کتابخانه، به ظرفیت کتابخانه‌های استان اضافه می‌شود.



روزبه همگام با مدیریت شهری قزوین عمل کرد/ امروز خلق منابع پایدار، هنر ویژه مدیران استان است

نماینده مردم قزوین در مجلس با بیان اینکه امروز خلق منابع پایدار، هنر ویژه مدیران استان است، گفت: آقای روزبه، استاندار قزوین در دوران مدیریت خود همگام با مدیریت شهری قزوین عمل کرد.



کتابخانه‌های عمومی کشور نهادی فرهنگی دور از مباحث سیاسی است/ فعالیت 6 هزار و 500 نفر در حوزه کتابخانه‌های عمومی کشور

مدیرکل امور استان‌ها و انجمن‌های نهاد کتابخانه‌های کشور با اشاره به فعالیت 6 هزار و 500 نفر در حوزه کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: کتابخانه‌های عمومی کشور، نهادی کاملا فرهنگی است و دور از مباحث سیاسی، تنها به دنبال تحقق خدمات رسانی به اصحاب فرهنگ، کتاب و مطالعه است.



بزرگترین بیلبورد تبلیغاتی کشور در قزوین رونمایی می‌شود

شهردار قزوین گفت: بزرگترین بیلبورد تبلیغاتی کشور برای معرفی شهر قزوین در استان رونمایی خواهد شد.



خداحافظ مدیر معتدل

شاید هیچکس فراموش نکند دولتی که شعار اعتدال سر داد، یکی از معتدل‌ترین مدیرانش را تحمل نکرد.



قزوین میزبان بزرگداشت شیخ مجتبی قزوینی در سالروز حضور رهبری در استان

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد قزوین گفت: کنگره شیخ مجتبی قزوینی روز 25 آذرماه مصادف با سالروز سفر رهبر معظم انقلاب در 12 سال پیش به قزوین برگزار می‌شود.



پیاده‌روی اربعین از شکل یک مراسم و زیارت صرف خارج شده است

مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین گفت:امروز پیاده‌روی اربعین برای اسلام موضوعیت دارد و با دارا بودن ویژگی‌هایی خاص از شکل یک مراسم و زیارت صِرف خارج شده است.



"شاهزاده روم" پایان عصر شعارزدگی

ارزش اصلی "شاهزاده روم" در عین دستاوردهای فنی و موفقیت‌های بین المللی و فروش مناسب در گیشه، ارزش تربیتی، فرهنگی و به طور کلی حیاتی این اثر در زندگی ایرانیان مسلمان و شیعه است.



کاهش چالش‌های آبی با انتقال مدیریت آب به بهره‌برداران

عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی گفت: انتقال مدیریت منابع آبی از دولت به بهره‌برداران و تشکل‌های مردمی سبب کاهش مصرف آب و چالش‌های این حوزه خواهد شد.



رقابت 250 شرکت کننده در مرحله استانی مسابقات قرآن کریم در قزوین

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: مرحله استانی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم با حضور 250 شرکت کننده در قزوین در حالِ برگزاری است.



30 سالن ورزشی در هفته بسیج به بهره برداری می‌رسد/ شکوه ایستادگی بسیجیان در مسجدالنبی

معاون اجرایی سپاه صاحب الامر (عج)قزوین ابراز کرد: تجمع بسیجیان استان با عنوان "شکوه ایستادگی" در مسجد النبی قزوین برگزار می‌شود.



مجمع نمایندگان استان با همتی برای جایگاه استانداری قزوین مخالفتی ندارند

نماینده آوج و بوئین زهرا در مجلس گفت: گزینه جدید استانداری قزوین نیروی وزیر کشور است و با حمایت وی به دولت معرفی شده و مجمع نمایندگان استان با همتی مخالف نیستند.



شهیدپورمراد جواز شهادت خود را از پیاده‌روی اربعین گرفت/ اربعین بستری برای انتقال پیام اصلی جامعه شیعی است

مسئول هیئت خادمان مهدی قزوین با بیان اینکه اربعین بستری برای انتقال پیام اصلی جامعه شیعی است، گفت: شهیدپورمراد جواز شهادت خود را با حضور در پیاده‌روی اربعین گرفت و در دفاع از حرم حضرت زینب(س) به شهادت رسید.



برگزاری مسابقه انتخابی کشوری اتومبیلرانی رالی خانواده

رئیس هیئت ورزشی کارگران استان قزوین گفت: مسابقه انتخابی کشوری اتومبیلرانی رالی خانواده، ویژه کارگران استان قزوین جمعه 29 آبان ماه برگزار می‌شود.



آرایش به 10 ساله‌ها رسید!

استفاده از لوازم آرايشي در بين زنان از قديم و در طول تاريخ همواره وجود داشته است و موضوع جديدي نيست ولي مشکل آن است که متغيرهاي جديد اجتماعي اين مساله را برجسته کرده است.



هیچ نهاد فرهنگی دولتی و غیردولتی برای ساخت این انیمیشن به ما کمک نکرد

تهیه کننده انیمیشن "شاهزاده روم" گفت: هیچ گروه فرهنگی دولتی و غیردولتی برای ساخت "شاهزاده روم" به ما کمک نکرد و از اکثر آنها درخواست کمک شده بود اما هیچ اتفاقی رخ نداد.



برگزاری نشست ویژه نابینایان در قزوین/ وجود يک هزار و 500 کتاب بريل در کتابخانه شهدای قزوین

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان قزوین با اشاره به وجود يک هزار و 500 کتاب بريل در کتابخانه شهدای قزوین گفت: نشست کتابخوانی ویژه کودکان نابینا همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی در کتابخانه شهدای قزوین برگزار شد.



6/5 میلیون مترمکعب آب در 4 ماهه نخست سال جاری صرفه‌جویی شد

فرماندار شهرستان البرز گفت: با توجه به اظهارات مدیریت آب منطقه‌ای شهرستان البرز با اقدامات صورت گرفته از سوی این اداره، 6/5 میلیون متر مکعب صرفه جویی صورت گرفته است.



قزوین میزبان برنامه‌های فرهنگی در کربلا/ برگزاری تجمع ویژه زائران اربعین در استان

مسئول ستاد مردمی اربعین در قزوین با بیان اینکه استان قزوین به عنوان مجری برنامه‌ها و مراسمات فرهنگی در کربلا معرفی شده است، گفت: تجمعی در هفته آینده ویژه شرکت کنندگان در پیاده روی برگزار می‌شود.



15 هزار زائر قزوینی به عتبات عالیات اعزام می‌شوند

فرماندار قزوین از اعزام 15 هزار نفر زائر قزوینی به عتبات عالیات در آستانه اربعین حسینی خبر داد.



98 درصد از درختان کَنده شده پارک دهخدا زنده می‌مانند

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین پس از انتشار خبر روز گذشته مبنی بر قطع و انتقال درختان پارک دهخدا گفت: بیش از 98 درصدِ درختانی که از مکان اصلی کاشت به مکانی دیگر منتقل می‌شوند بدون هیچ مشکلی زنده می‌مانند.



حوادث کربلا باید از منظر حماسی در شعر آیینی منعکس شود

شاعر جوان قزوینی ابراز کرد: باید اشعار آیینی به سوی اشعار خرد گرا متمایل و حوادث کربلا باید از منظر حماسی در شعر آیینی منعکس شود.



قزوین شهری مستعد برای جذب سرمایه گذاران خارجی

معاون سرمایه گذاری و مشارکت‌های اقتصادی شهرداری قزوین گفت: شهر قزوین با توجه به ظرفیت‌های موجود، شهری مستعد برای جذب سرمایه گذاران از خارج استان است.



حفظ برخی بناهای تاریخی در گرو همکاری موثر میراث فرهنگی و اوقاف است

کارشناس میراث فرهنگی گفت: عدم هماهنگی بین سازمانی اداره اوقاف و سازمان میراث فرهنگی باعث شده بناهایی همچون مسجد جامع و بقعه چهار انبیاء دچار آسیب‌های جدی شده روز به روز به سمت ویرانی پیش بروند.



فروش 140 میلیونی فیلم محمد رسول الله در استان

مدیر امور سینمایی قزوین با اشاره به فروش 140 میلیون تومانی فیلم محمد رسول الله در استان گفت: از مجموع این مبلغ 80 میلیون تومان مربوط به سینما بهمن و 60 میلیون تومان دیگر مختص به فروش سینما مهتاب بوده است.



عده‌ای در داخل با خوش خدمتی به غربی‌ها ارزش‌ها و عقاید اسلامی را زیر پا می‌گذارند

نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس گفت: خوش خدمتی به غربی‌ها بهانه‌ای است که به واسطه آن امروز عده‌ای در داخل کشور ارزش‌ها و عقاید اسلامی را زیر پا می‌گذارند.



پیاده‌روی اربعین در حقیقت یک مانور سیاسی و عبادی است

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین گفت: پیاده روی اربعین در حقیقت یک مانور سیاسی و عبادی است و برکات فراوانی برای جهان اسلام دارد.



زنان سرپرست خانوار را دریابیم

این روزها در سطح شهر تاکسی‌های سبز رنگی را می‌بینیم که بر خلاف همیشه فرمان آنها به دست خانم‌هاست، بانوانی که غیورانه برای امرار معاش خود و خانواده‌شان کار می‌کنند و توانایی‌هایشان را به رخ مردان می‌کشند.



درختان پارک دهخدا قربانیان جدید طرح‌های عمرانی

امروز درختان پارک دهخدا یا قطع می‌شدند و یا از ریشه کنده می‌شدند؛ گویا حذف این درختان و نابودی نزدیک به 80 درصد از فضای سبز پارک دهخدا روندی معمول برای احداث پل قدس است!



دولت باید با سمن‌ها تعامل مثبت داشته باشد/ عضویت 903 بیمار در انجمن بیماران کلیوی استان

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان قزوین با بیان اینکه آمار ابتلا به بیماریهای کلیوی رو به رشد است، گفت: دولت باید با سمن‌ها تعامل مثبت داشته باشد.



دریافت عوارض از ساکنان مناطق منفصله قزوین بررسی مجدد می‌شود

در جلسه شورای شهر قزوین اعضا با دادن مهلت ۱۴ روزه بررسی مجدد وضعیت دریافت عوارض از ساکنان مناطق منفصله شهر قزوین موافقت کرد.



وام خودرو، تحلیل علمی مسئله

بخشی از مصرف کنندگان خودرو که نسبت به کیفیت حساسیت چندانی نداشته اند و یا کیفیت خودوری داخلی را با حداقل های مود انتظار خویش در تطابق دیده اند با برداشته شدن نسبی مانع قیمتی و ایجاد شرایط بازپرداخت مناسب تر از سوی دولت و خودروسازان به خرید خودرو مبادرت ورزیده اند.



آرامش بعد از ازدواج در سایه شناخت و آگاهی پیش از ازدواج

شناخت و آگاهی اصولی و در چارجوب خانواده، شاید تنها عامل تضمین کننده خوشبختی و سعادت در زندگی نباشد اما بدون شک نقش تاثیر گذاری در درک شخصیت طرف مقابل و بروز عکس العمل مناسب در مواجهه با شرایط مختلف دارد.



احداث کارخانه فولاد در قزوین بزرگترین فاجعه محیط زیستی/ پیوست محیط زیستی برای اجرای طرح‌های عمرانی ضروری است

یک فعال محیط زیست با بیان اینکه احداث کارخانه فولاد در قزوین بزرگترین فاجعه محیط زیستی است، گفت: تمام طرح‌های عمرانی در استان قزوین باید پیوست محیط زیستی داشته باشند.



دستیابی کاراته‌کاهای استان قزوین به مقام سومی جهان در رقابت‌های کاراته قهرمانی جهان

دبیر هیئت کاراته قزوین گفت: امیررضا میرزایی در وزن منهای 61 در رده جوانان و علی اصغر آسیابری در وزن منهای 75 در رده سنی زیر 21 سال توانستند به مقام سومی جهان در رقابت‌های کاراته قهرمانی جهان دست پیدا کنند.



فنا شدن شخصیت زنانه در قبال اشتغال موقت

در حال حاضر شاهد اشتغال فراوان تعداد کثیری از زنان و فروشندگی در مغازه‌های مختلف هستیم که این امر ممکن است به دلیل مشکل اقتصادی و یا بهانه حضور در عرصه فعالیت‌های اجتماعی باشد.



آزادی مطبوعات زمینه ساز اصلاحات اجتماعی و بیداری جوامع است

رئیس کل دانشگاه آزاد گفت: آزادی مطبوعات زمینه ساز اصلاحات اجتماعی و مجرای تنفسی و بیداری همه جوامع است اما در جامعه ما نسبت به جوامع دیگر نسبت بیداری خوبی بین جامعه و میزان تیراژ مطبوعات وجود ندارد بنابراین در این زمینه بسیار عقب هستیم.



پرداخت تسهیلات خرید خودرو مشکل اقتصادی کشور را حل نمی‌کند

نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: امروز از لحاظ منابع پولی مشکلی وجود ندارد اما دولت با هدف پایین نگه داشتن تورم تمایلی به ورود پول به بازار تولید ندارد برای همین عاقبت حوزه اقتصاد مشخص نیست.


گرمابخش دستهای کوچکشان باشیم

یکی از بچه‌ها که به نظر می‌رسد سردسته شلوغ‌کارهاست زیرچشمی نگاهمان می‌کند، کاپشنی بلندتر از قدوقواره‌اش پوشیده و صدای خنده‌های شیطنت‌آمیزش توجهم را جلب می‌کند، نزدیکش می‌شوم هرچه تلاش می‌کنم اسمش را نمی‌گوید، می‌گوید کار می‌کنم و در بازار مشما فریزر می‌فروشم.

انتهای پیام/9003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان