۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین رقابت های وزنه برداری جهان در آمریکا آغاز شد
کد خبر: ۱۱۵۳۵۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۳۰ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

سلیمی، ایلیا و لیائوغایبان بزرگ جهان وزنه برداری

رقابت های وزنه برداری جهان در آمریکا آغاز شد

هشتاد و یکمین دوره پیکارهای وزنه برداری قهرمانی سال ۲۰۱۵ بزرگسالان جهان و کسب سهمیه المپیک جمعه شب به وقت تهران در سالن جرج بروان شهر هیوستون در ایالت تگزاس آمریکا آغاز شد.

رقابت های وزنه برداری جهان در آمریکا آغاز شد
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ، در این رقابت ها که به عنوان یکی از بزرگترین مسابقات وزنه برداری طی سالهای اخیر از نظر تعداد ورزشکاران شرکت کننده از آن یاد می شود، 745 وزنه بردار از 105 کشور جهان حضور دارند.
امتیازات سهمیه المپیک جداگانه محاسبه می شود به طوری که شش تیم برتر مسابقات، شش سهمیه کامل المپیک 2016 ریو را کسب خواهند کرد.
مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان از ساعت 20 و 30 دقیقه امشب با برگزاری رقابتهای گروه D دسته 62 کیلوگرم آغاز می شود، اما تکلیف نخستین طلایی آن، فردا شب و با انجام رقابتهای گروه A دسته 56 کیلوگرم مشخص خواهد شد.
با اعلام لیست نهایی ورزشکاران شرکت کننده در هشت دسته نام مجید عسکری، جابر بهروزی و بهادر مولایی در گروه B قرار گرفت تا به این ترتیب روز و ساعت برگزاری مسابقات این سه وزنه بردار نیز دستخوش تغییراتی شود.
در دسته 62 کیلوگرم مجید عسکری با رکورد ورودی 290 کیلوگرم در حالی در گروه B قرار گرفت که پایین ترین رکورد ورودی در گروه A این وزن رکورد ورودی 300 کیلوگرم بود. به این ترتیب عسکری ساعت 4 و 55 دقیقه صبح روز یکشنبه به وقت محلی (اول آذر) به عنوان نخستین نماینده ایران به روی تخته می رود.
همچنین بهداد سلیمی، ایلین ایلیا و هو لیائو از قهرمانان جهان و المپیک به عنوان بزرگترین غایبان این دوره از مسابقات هستند.
رقابتهای وزنه برداری قهرمانی جهان تا هشتم آذر ماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/7008

منبع: ایرنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان