۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین بزرگترین بوستان درون شهری استان طی ۶ ماه ساخته شد/ عملیات انتحاری شهردار قزوین
کد خبر: ۱۱۵۳۵۱ نویسنده: امیری تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۲۸ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

در افتتاح بوستان ملاخلیلا مطرح شد؛

بزرگترین بوستان درون شهری استان طی ۶ ماه ساخته شد/ عملیات انتحاری شهردار قزوین

بزرگترین بوستان درون شهری قزوین طی ۶ ماه ساخته شد که هدف از ساخت این پارک علاوه بر حفظ باغستان‎های قزوین، خدمات رسانی به مردم جنوب شهر قزوین بود.

بزرگترین بوستان درون شهری استان طی ۶ ماه ساخته شد/ عملیات انتحاری شهردار قزوین
به گزارش خبرنگار اجتماعی   صبح قزوین ،  بوستان ملاخلیلا، بزرگترین بوستان جنوب استان قزوین در مساحت 7 هکتار با هدف توسعه فضای سبز و افزایش سرانه پارکی در منطقه جنوب شهر، ظهر امروز(چهارشنبه) به همت مدیریت شهری قزوین و با حضور مسئولین استانی به بهره‌برداری رسید.
این بوستان با ویژگی‌های حفظ و احیای درختان کهنسال و تنومند، به کارگیری مصالح طبیعی و خلاقیت معماری سنتی احداث شده و دارای کاربردهای متنوع آموزشی، فرهنگی، تفریحی و گردشگری است.
سید مهدی کاظمی، مدیرعامل پارک‌ها و فضای سبز در این مراسم اظهار کرد: وجه تسمیه این بوستان به این علت است که در گذشته این باغستان‌ها متعلق به آخوند ملاخلیلا بوده که به شهرداری واگذار شده است.


وی در ادامه افزود: این باغستان در کمربندی جمهوری اسلامی و متصل به استان‌های شمال غربی کشور قرار دارد، یعنی جایگاهی مسافرپذیر و قابل توجه برای معرفی باغستان‌های سنتی استان به استان‌های دیگر است.
این مسئول با اشاره به فضاهای تعبیه شده در این بوستان اذعان کرد: ساختمان چهل پنجره، ساختمان اداری، ساختمان تجاری، کوچه باغ، ساختمان هفت درب، جایگاه نگهداری پرندگان، چاهخانه، مکان نشیمن، باغ رز، مبلمان بوستان، برکه، نمازخانه و سرویس بهداشتی در این بوستان ساخته شده است.
وی با بیان اینکه بوستان ملاخلیلا تنها پارک بدون چمن استان است، ابراز کرد: در این بوستان برای صرفه جویی در آبهای زیرزمینی امکانات آبیاری به صورت قطره‌ای است.
کاظمی در پایان گفت: این پروژه از ابتدای خردادماه شروع شد و طی 6 ماه به همت مدیران سازمان‌های مختلف استان اجرایی شد.

وضعیت بودجه‌ای برای انجام پروژه‌های بزرگ مناسب نیست

منوچهر حبیبی، مدیرکل امور عمرانی استانداری در ادامه، افتتاح این پروژه‌ها را در سطح شهر ماندگار دانست و گفت: انجام پروژه‌های عمرانی به صورت مستمر در استان نتیجه تعامل خوب بین مدیران شهری است.


وی در ادامه اذعان کرد: از اقدامات شاخص شهرداری قزوین شناسایی نقاط بدون کاربری در شهر است زیرا این مکان‌ها به محلی برای تجمع اراذل و اوباش تبدیل شده بودند که از نظر امنیتی تهدیدی برای جامعه است.
این مسئول ابراز کرد: بوستان ملاخلیلا به واسطه سرعت مناسب ساخت آن، متناسب بودن با وضعیت منطقه و نزدیکی به میدان تره بار برای توسعه شهری در جنوب قزوین مناسب است.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون وضعیت بودجه‌ای برای انجام پروژه‌های بزرگ مناسب نیست، بیان کرد: اهتمام اعضای شورای شهر و شهرداری برای استفاده از ظرفیت داخلی خود و بهره گیری از سرمایه گذارها و پروژه‌های مشارکتی قابل تقدیر است.
حبیبی تصریح کرد: امروز شهردار قزوین با بستن یک محموله تی‌ان‌تی به خود با اجرای پروژه‌های شهری در حال انجام یک عملیات انتحاری است، زیرا با حداقل بودجه و وجود رکود در جامعه انجام این پروژه‌های بزرگ دور از انتظار است.

افتتاح 2 تقاطع غیرهم سطح در جنوب شهر قزوین

در ادامه این مراسم فرج الله فصیحی رامندی، رئیس شورای شهر قزوین ابراز کرد: امروز فضای استان برای توسعه و رشد نیازمند انجام اقدامات جهادی است.


وی در ادامه افزود: عملکرد امروز مجموعه مدیریت شهری قزوین انجام پروژه‌های شهری باکیفیت در کوتاه ترین زمان ممکن است که نمونه‌های آن افتتاح پارک پیشکسوتان در کمتر از 2 ماه و بوستان ملاخلیلا در شش ماه بود.
رئیس شورای شهر قزوین با بیان اینکه انتظار ما از شهرداری فراتر از اقدامات فعلی آنهاست، گفت: اعضای شورای چهارم در زمان تبلیغات انتخاباتی خود روی شعارهای توزیع عادلانه خدمات و توسعه متوازن شهری تاکید داشتند و هدف امروز ما در پروژه‌های مختلف عمل به همین شعارهاست.
وی در پایان از افتتاح 2 تقاطع غیرهم سطح در جنوب شهر قزوین خبر داد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان