۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین تعداد کتابخانه‌های استان تا پایان سال به ۶۰ باب می‌رسد
کد خبر: ۱۱۵۳۵۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۲۸ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل کتابخانه‎های عمومی استان قزوین:

تعداد کتابخانه‌های استان تا پایان سال به ۶۰ باب می‌رسد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: مجموع کتابخانه‌های نهادی و مشارکتی استان تا پایان سال به ۶۰ باب می‌رسد بر این اساس به طور متوسط هر ماه یک باب کتابخانه، به ظرفیت کتابخانه‌های استان اضافه می‌شود.

تعداد کتابخانه‌های استان تا پایان سال به ۶۰ باب می‌رسد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، مهدی رمضانی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین ظهر امروز در مراسم تکریم مقام کتابدار و ترویج فرهنگ کتابخوانی که در سالن اجتماعات کتابخانه امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: تمام همت و تلاش مجموعه همکاران در ستاد و رؤسای ادارات در استان و شهرستان‌ها در این راستا بوده که دغدغه‌ها و نکات مدنظر کتابداران را به حداقل برسانیم.

وی افزود: در چارچوب امکانات و ضوابط موجود و در جهت تحقق این اهداف، اقداماتی نیز صورت گرفت برای همین منظور خداوند متعال را شاکر هستیم که توفیق خدمت به این قشر را داریم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین خاطرنشان کرد: کتابداران به عنوان مشاوران امین و طلایه‌داران عرصه کتاب و کتابخوانی در راستای ترویج فرهنگ مطالعه، زحمات زیادی متقبل می‌شوند و جزء اقشار مظلوم جامعه هستند که در سکوت کامل و بدون ادعا فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: آنچه امروز شاهد هستیم نمادی از فعالیت‌هایی است که باید در طول سال تداوم داشته باشد که تبلور آن در این برنامه دیده می‌شود.

رمضانی خاطرنشان کرد: تکریم و پاسداشت کتابداران و جامعه‌ای که در عرصه کتاب و کتابخوانی فعالیت دارند برای جامعه فرهنگی و فرهیخته واجب است.

وی فلسفه اجرای برنامه را تجلیل و تقدیر از مقام کتابداران عنوان کرد و افزود: این برنامه نماد و یادآوری است برای اینکه این جریان به طور مداوم و مستمر ادامه یابد زیرا کتابداران همواره در سکوت محض و بدون ادعا تلاش می‌کنند و مطالبه و خواسته اساسی و جدی ندارند.

رمضانی با اشاره به برنامه‌های اجرا شده در هفته کتاب خاطرنشان کرد: همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی هر روز شاهد اجرای یک برنامه شاخص استانی هستیم ضمن اینکه همه شهرستان‌ها نیز برنامه‌های خوبی داشتند.

وی در ادامه بیان کرد: شهر اقبالیه نیز پس از گذشت 23 سال صاحب فضایی ثابت شد در این هفته فضای کتابخانه‌ای استان افزایش یافت و در سایر شاخصه‌ها نیز در تمام حوزه‌ها روند رو به رشدی داشتیم.

رمضانی خاطرنشان کرد: تا پایان سال 93 تعداد کتابخانه‌های استان، 49 باب بود که با اقدامات انجام شده مجموعه کتابخانه‌های نهادی و مشارکتی استان تا پایان سال به 60 باب می‌رسد بر این اساس به طور متوسط هر ماه یک باب کتابخانه به ظرفیت کتابخانه‌های استان اضافه می‌شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین در پایان گفت: نتایج مثبت و رو به رشد به‌دست آمده در این حوزه، حاصل همگرایی و تعامل همه مجموعه استانی است.
سخنرانی ناهید حیاتی، نماینده کتاب‌داران استان قزوین یکی دیگر از بخش‌های این برنامه بود.
گفتنی است؛ در پایان این مراسم از کتابداران و کتابخوانان برتر استان تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان