۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین پیگیر افزایش حقوق کتابداران برای رسیدن به جایگاه مطلوب هستیم
کد خبر: ۱۱۵۳۴۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۲۸ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین در مجلس:

پیگیر افزایش حقوق کتابداران برای رسیدن به جایگاه مطلوب هستیم

نماینده مردم قزوین در مجلس با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در راستای ارتقاء سطح حقوق کتابداران گفت: در تلاش هستیم تا سطح حقوق کتابداران به جایگاه کارمندان دولت برسد.

پیگیر افزایش حقوق کتابداران برای رسیدن به جایگاه مطلوب هستیم
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، مراسم تکریم مقام کتابدار و ترویج فرهنگ کتابخوانی پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات کتابخانه امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد.
حجت الاسلام سید مرتضی حسینی، نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در این مراسم اظهار کرد: بر اساس تصویب مجلس شورای اسلامی در سال‌های گذشته، نیم درصد از بودجه شهرداری‌ها به کتابخانه‌های عمومی اختصاص داشت اما آنگونه که باید در این رابطه اقدام نمی‌شد.
وی افزود: در سال جاری مصوب شد تا دولت به صورت مستقیم از بودجه شهرداری‌ها برای کتابخانه‌ها بردارد تا بدین شکل بخش کوچکی از مشکلات کتابخانه‌ها برطرف شود که البته مورد اعتراض برخی شهرداری‌ها شد.
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به حقوق پایین کتابداران و فعالان این حوزه، ظلم مضاعفی در مورد آنها صورت گرفته بود به طوری که میزان دریافتی آنها به اندازه حقوق یک کارگر نیز نبود.
وی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در راستای ارتقاء سطح حقوق این قشر از جامعه گفت: پیگیری‌هایی در راستای ایجاد تحول در زمینه حقوق کتابدارن انجام شد که به نتیجه هم رسید اما هنوز با جایگاه مطلوب فاصله وجود دارد.
حسینی تاکید کرد: در تلاش هستیم تا سطح حقوق کتابداران به جایگاه کارمندان دولت برسد.
وی در ادامه عنوان کرد: باید حرکت‌های مناسبی برای افزایش آمار کتابخوانان در جامعه صورت گیرد و استقبال مردم به سوی کتابخانه‌ها افزایش یابد چراکه متأسفانه در این زمینه اقدام خاصی انجام نشده است.
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز شاهد هستیم به اندازه‌ای که در صدا و سیما خوراکی و تنقلات تبلیغ می‌شود در جهت ترویج فرهنگ و کتابخوانی و افزایش گرایش آحاد جامعه به سمت مطالعه تبلیغ نمی‌شود.
وی با اشاره به ضرورت معرفی کتاب در دانشگاه‌ها و مراسم سخنرانی برای تبلیغ کتاب و مطالعه گفت: در این بخش کمبود اساسی وجود دارد لذا لازم است با استفاده از ظرفیت‌های موجود، جامعه را به سوی مطالعه هدایت کنیم.
حسینی عنوان کرد: با سرمایه گذاری در این عرصه و افزایش کتابخوان، بخش سخت افزاری نیز به دنبال آن فراهم می‌شود زیرا مسئولان مربوطه مشاهده می‌کنند که جامعه به سمت مطالعه رفته و نیاز به کتابخانه، کتاب و کتابدار دارد.
وی با اشاره به نقش مهم کتابداران اظهار کرد: کتابداران باید کتابخوان و کتاب شناس باشند تا بتوانند مراجعه کنندگان را راهنمایی کنند ضمن اینکه باید با محبت و مهربانی با مخاطبان برخورد کنند.
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: به طور قطع افزایش سطح مطالعه در جامعه موجب کاهش معضلات اجتماعی همچون اعتیاد و طلاق می‌شود.
وی با اشاره به افزایش آمار طلاق در جامعه گفت: زمانی طلاق جزء ننگین‌ترین کارها بود اما امروز شاهد برگزاری جشن طلاق در تهران هستیم به طوری که منکر دیروز به معروف امروز تبدیل شده است چراکه خانواده ها اهل مطالعه نیستند و زن و مرد به وظایف یکدیگر در قبال هم آگاه نیستند.
حجت الاسلام حسینی در پایان خاطرنشان کرد: کتابداران نقش مهمی در جذب افراد به کتابخوانی دارند و می‌کوشیم تا حق و حقوق آنها را به جایگاه واقعی و مطلوب آن برسانیم.
انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

کتابداربدبخت95 / ۰۹ فرو ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰

کمتر شعار بدهید بیشتر عمل کنید
اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان