۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین پیاده‌روی اربعین از شکل یک مراسم و زیارت صرف خارج شده است
کد خبر: ۱۱۵۳۳۷ نویسنده: رضا کاظم لو تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۲۸ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین:

پیاده‌روی اربعین از شکل یک مراسم و زیارت صرف خارج شده است

مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین گفت:امروز پیاده‌روی اربعین برای اسلام موضوعیت دارد و با دارا بودن ویژگی‌هایی خاص از شکل یک مراسم و زیارت صِرف خارج شده است.

 پیاده‌روی اربعین از شکل یک مراسم و زیارت صرف خارج شده است

حجت الاسلام رضا کاظم‌لو، مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، اظهار کرد: یکی از نشانه‌های مومن زیارت اربعین است واین زیارت جزء امتیازات مکتب امام حسین (ع) است.
وی در ادامه افزود: امام حسن عسگری(ع) درروایتی که نشانه‌های مومن را برمی‌شمرند یکی از این علامت‌ها را زیارت اربعین عنوان می‌کنند، یعنی ائمه از قرن‌ها پیش بر پیام‌های این مناسبت عظیم تاکید داشته‌اند.
مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین ابراز کرد: امروز پیاده‌روی اربعین برای اسلام موضوعیت دارد و با دارا بودن ویژگی‌هایی خاص از شکل یک مراسم و زیارت صِرف خارج شده است.
وی ادامه داد: حضور میلیونی ملت ایران واقوام مختلف جهان در پیاده روی اربعین حسینی نشانه عشق وارادت به ائمه معصومین(ع) است و این حضور زمینه ساز شکل گیری یک تمدن بزرگ اسلامی را در جهان نوید می‌دهد.
استاد حوزه علمیه قزوین گفت: زیارت اربعین با پیاده‌روی چند روزه خود با سختی‌ها و کمبود امکانات لازم در کشور عراق همراه است؛ اما این تجمع به مثابه کسب تجربه‌ای عملی برای درک معنای انتظار و سختی‌های آن است.
وی در پایان اذعان کرد: حضور در پیاده روی اربعین باید سال به سال با برنامه ریزی منسجم تری گسترش یابد تا پیام‌های واقعی نهضت حسینی به مردم جهان منتقل شود، امروز داعش با ارائه دینی جعلی نگاه ملت‌های جهان را به اسلام تغییر داده است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان