۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین رقابت ۲۵۰ شرکت کننده در مرحله استانی مسابقات قرآن کریم در قزوین
کد خبر: ۱۱۵۳۲۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۲۷ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین عنوان کرد

رقابت ۲۵۰ شرکت کننده در مرحله استانی مسابقات قرآن کریم در قزوین

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: مرحله استانی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم با حضور ۲۵۰ شرکت کننده در قزوین در حالِ برگزاری است.

رقابت ۲۵۰ شرکت کننده در مرحله استانی مسابقات قرآن کریم در قزوین
سعید رحیمی، معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: مرحله استانی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم با حضور 250 شرکت کننده در دو بخش خواهران و برادران در حال برگزاری است. 

وی افزود: شرکت کنندگان در این مسابقات در رشته‌های حفظ 5 جزء، 10 جزء، 20 جزء و حفظ کل، قرائت، ترتیل، اذان برای آقایان و دعا خوانی و معارف به رقابت خواهند پرداخت.

رحیمی خاطرنشان کرد: سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم طی امروز و فردا با حضور شرکت کنندگان در رشته‌های مختلف برای آقایان در آستان مقدس امامزاده حسین(ع) و خواهران در آستان مقدس امامزاده اسماعیل(ع) برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: مرحله شهرستانی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم در مهر ماه سال جاری با حضور بیش از 6 هزار شرکت کننده از 6 شهرستان سطح استان برگزار شد که نفرات اول تا سوم هر رشته به مرحله استانی این مسابقات راه یافتند.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین عنوان کرد: در این مسابقات از 11 داور از استان تهران و قزوین که در سطح بین‌المللی و کشوری داوری کرده‌اند، استفاده شده است.

وی با اشاره به رشد کمی و کیفی مسابقات تصریح کرد: هر سال شاهد افزایش تعداد شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآن نسبت به سال قبل آن هستیم.

رحیمی هدف از برگزاری مسابقات قرآن کریم را فراهم شدن زمینه مناسب جهت حضور چهره‌های قرآنی در کنار یکدیگر و ترویج فرهنگ قرآنی در بین نسل جوان ذکر کرد و گفت: مرحله کشوری این دوره از مسابقات قرآن کریم، آذر ماه سال جاری در کرمانشاه برگزار می‌شود.

وی در پایان گفت: مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات، فردا شب بعد از نماز مغرب و عشاء در آستان مقدس امامزاده حسین(ع) قزوین با حضور حجت‌الاسلام عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان قزوین، نمایندگان مجلس و جمعی دیگر از مسئولان برگزار می‌شود.
انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان