۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین با وام ۲۵ میلیونی خرید خودرو از رکود خارج نمی‌‌شویم
کد خبر: ۱۱۵۳۱۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۲۷ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مهرعلیزاده:

با وام ۲۵ میلیونی خرید خودرو از رکود خارج نمی‌‌شویم

عضو اتاق تهران افزود: به طور کلی فروش ۱۲۰ هزار خودرو با وام ۲۵ میلیون تومانی، حجم پولی بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان داشته که رقم قابل توجهی برای خروج از رکود نیست و اقدامی موقتی است

با وام ۲۵ میلیونی خرید خودرو از رکود خارج نمی‌‌شویم
به گزارش سرویس اقتصادی  صبح قزوین ، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران معتقد است اجرای طرح وام 25 میلیون تومانی برای خرید خودرو تاثیر چندانی بر خروج از رکود و همچنین افزایش تورم نخواهد گذاشت.

محسن مهرعلیزاده گفت: پرداخت وام 25 میلیون تومانی برای خرید خودرو می‌تواند تا حدی در فضای اقتصادی تاثیرگذار باشد اما آن تاثیری که در ذهنیت جامعه برای خروج از رکود به وجود آمده بود را ندارد.

وی افزود: مطئنا با فروش 120 هزار خودرو در این طرح، مشکل خودروسازان حل می‌شود و فشاری که روی خودروسازان وجود داشت را بر طرف می‌کند. از سوی دیگر نیز بر بازار خودروهای دست دوم هم اثرگذار خواهد بود اما به طور کلی فروش 120 هزار خودرو با وام 25 میلیون تومانی، حجم پولی بیش از 3000 میلیارد تومان داشته که رقم قابل توجهی برای خروج از رکود نیست و اقدامی موقتی است.

مهرعلیزاده همچنین درباره تاثیر این اقدام روی کیفیت خودرو‌های داخلی گفت: این طرح در وضعیت کاهش یا بهبود کیفیت خودرو‌های داخلی نخواهد گذاشت. مسئله کیفیت خودرو به تکنولوژی و تجهیزات تولید، فرهنگ کار در کارخانه‌ها و همچنین وضعیت کنترل کیفی باز می‌گردد؛ هرچند سیستم کنترل کیفیت برای خودرو‌های داخلی وجود دارد اما اینکه تا چه میزان به کار گرفته می‌شود جای سوال دارد. به هر حال باید توجه داشته باشیم در زمینه تکنولوژی و تجهیزات خودروسازی تفاوت های جدی با دنیا داریم.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران همچنین درباره تاثیر اجرای بسته جدید اقتصادی بر وضعیت تورم گفت: به همان میزانی که اجرای این طرح در خروج از رکود اثرات جزئی خواهد گذاشت در ایجاد تورم نیز تاثیر جزئی دارد، چراکه حجم پول تزریق شده کم و محدود است.

انتهای پیام/7008

منبع: ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان