۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین هیچ نهاد فرهنگی دولتی و غیردولتی برای ساخت این انیمیشن به ما کمک نکرد
کد خبر: ۱۱۵۲۸۶ نویسنده: حامد جعفری تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۲۷ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

تهیه کننده انیمیشن "شاهزاده روم" در مصاحبه با صبح قزوین:

هیچ نهاد فرهنگی دولتی و غیردولتی برای ساخت این انیمیشن به ما کمک نکرد

تهیه کننده انیمیشن "شاهزاده روم" گفت: هیچ گروه فرهنگی دولتی و غیردولتی برای ساخت "شاهزاده روم" به ما کمک نکرد و از اکثر آنها درخواست کمک شده بود اما هیچ اتفاقی رخ نداد.

هیچ نهاد فرهنگی دولتی و غیردولتی برای ساخت این انیمیشن به ما کمک نکرد
حامد جعفری، تهیه کننده انیمیشن "شاهزاده روم" در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، درباره ساخت این انیمیشن اظهار کرد: این فیلم تولید گروه هنر پویا، محصول مشترک مؤسسه فرهنگی هنری هفت سنگ و سلوک افلاکیان است که با همکاری هر 2 موسسه پردازش و ساخت این انیمیشن برنامه‌ریزی شد.
وی در ادامه افزود: با آماده شدن ایده نهایی طرح، تعدادی از نویسندگان شروع به نوشتن متن فیلم‌نامه کردند و با تکمیل متن نهایی، ساخت انیمیشن 15 ماه طول کشید.
جعفری با بیان اینکه انیمیشن "شاهزاده روم" با هزینه 2 میلیارد تومانی ساخته شد، ابراز کرد: دغدغه ما استفاده از ظرفیت سینمای کودک و نوجوان به صورت مستمر بود نه اینکه به صورت مقعطی کاری تولید و ارائه شود.
وی ادامه داد: در دوران کودکی ما فیلم‌های سینمایی زیادی برای اکران ویژه کودکان ساخته می‌شد اما سال‌هاست که در این حوزه تولیداتی دیده نمی‌شود.



انیمیشن "شاهزاده روم" ماحصل تجربه 10 ساله ماست

تهیه کننده انیمیشن "شاهزاده روم" با بیان اینکه هدف ما تولید محتوای خوب برای گروه سنی کودک و نوجوان بود، بیان کرد: این هدف را سال‌های گذشته در قالب‌هایی چون سریال، فیلم کوتاه در موسسه هنر پویا که متشکل از 2 موسسه است با ارائه 150 برنامه در قالب کار انیمیشن ارائه شد.
وی گفت: انیمیشن "شاهزاده روم" ماحصل تجربه 10 ساله ماست و هدف برداشتن گامی بلندتر در حوزه انیمیشن ایران با ارائه کاری متفاوت بود تا نماینده خوبی در بین هم صنفی‌های خودمان باشد.
جعفری اضافه کرد: امروز استقبال خوب از این فیلم سینمایی نشان‌دهنده موفق بودن تیم ما در ارائه کار با کیفیت در حوره انیمیشن است.
وی عنوان کرد: در جشنواره فجر این انیمیشن با دریافت لوح تقدیر ویژه جشنواره مورد توجه قرار گرفت و همه این افتخارات مرهون زحمات تیم سازنده انیمیشن است.

کار برای گروه کودک و نوجوان عاملی برای نجات اقتصاد سینما است

این تهیه کننده حوزه انیمیشن اذعان کرد: زمانی که جوانان یک کشور با دست خالی کاری را شروع می‌کنند مردم نیز با استقبال خوب قدرشناسی خود را ثابت می‌کنند.
وی تصریح کرد: با همت خودمان و بدون پشتیبانی نهادهای دولتی این فیلم سینمایی را ساختیم، هیچ گروه فرهنگی دولتی و غیردولتی برای ساخت "شاهزاده روم" به ما کمک نکرد و از اکثر آنها درخواست کمک شده بود اما هیچ اتفاقی رخ نداد.
جعفری با بیان اینکه کار برای حوزه کودک در واقع کار برای یک خانواده است، عنوان کرد: یعنی برای تماشای یک اثر در سینما به همراه کودک و نوجوان، پدرها و مادرها نیز حضور پیدا می‌کنند و این موضوع به استقبال از کار کمک ویژه‌ای می‌کند.
وی کار برای گروه کودک و نوجوان را عاملی برای نجات اقتصاد سینما دانست و گفت: هدف ما با تولید انیمیشن " شاهزاده روم" رونق بخشی به حوزه فیلم کودک و نوجوان بود و ادامه این کار بستگی به برگشت سرمایه تیم این انیمیشن دارد.
تهیه کننده انیمیشن" شاهزاده روم" افزود: وقتی استقبال از فیلمی گسترده باشد زمینه برای ساخت کارهای بهتر در آن حوزه فراهم می‌شود.
وی ساخت انیمیشن" شاهزاده روم" را همت یک تیم 105 نفره دانست و بیان کرد: از بزرگترین هنرمندان سینما و انیمیشن در تیم "شاهزاده روم" حضور داشتند و در تولید از افراد حرفه‌ای انیمیشن بهره بردیم.


جعفری ادامه داد: مخاطب ما در حوزه پس تولید و پیش تولید با اهالی حرفه‌ای سینما مواجه است، آقایان عظیمی نژاد برای آهنگ سازی، ایوبی برای تدوین، استاد طهماسب در حوزه دوبله و مهدوی در صداگذاری با تیم ما همکاری داشتند.
وی انیمیشن را بهترین قالب برای انتقال مفاهیم آموزشی به گروه کودک و نوجوان دانست و گفت: زیرا این حوزه با تخیل کودک و نوجوان ارتباط برقرار می‌کند و این موضوع تاثیرگذاری محتوای فیلم را افزایش می‌دهد، اما این موضوع نفی بر تاثیرگذاری این قالب بر دیگر گروه‌های سنی نیست.

انیمیشن" شاهزاده روم" ششمین فیلم پرفروش سال 2015 لبنان شد

تهیه کننده انیمیشن" شاهزاده روم" درباره حضور بین المللی این فیلم ابراز کرد: این انیمیشن در کشورهای لبنان، عراق، ساحل عاج، کویت اکران شده و به صورت محدود نیز در عربستان و انگلستان به نمایش درآمده است.
وی با بیان اینکه مجله مهدیه لبنان منافع مالی ساخت متن عربی انیمیشن" شاهزاده روم" را پشتیبانی کرد، گفت: کشور لبنان جدی ترین مکانی بود که این انیمیشن در آن اکران شد و در پایان هفته پنجم نمایش، مقام ششم پرفروش فیلم سال 2015 این کشور را به خود اختصاص داد. 
جعفری افزود: بزرگترین حامیان اکران فیلم خاورمیانه در لبنان حضور دارند و استقبال از انیمیشن ما در این کشور بسیار خوب بود و توانستیم به هدف تیم که تولید کار بین ادیانی بود، دست پیدا کنیم.
وی در پایان گفت: هم اکنون برنامه ریزی برای کار جدید را شروع کرده‌ایم و پیش از پایان اکران انیمیشن "شاهزاده روم" موضوع و محتوای آن را اعلام می‌کنیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان