۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین برگزاری نشست ویژه نابینایان در قزوین/ وجود يک هزار و ۵۰۰ کتاب بريل در کتابخانه شهدای قزوین
کد خبر: ۱۱۵۲۷۸ نویسنده: وحیده حقیقی تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۲۷ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان قزوین:

برگزاری نشست ویژه نابینایان در قزوین/ وجود يک هزار و ۵۰۰ کتاب بريل در کتابخانه شهدای قزوین

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان قزوین با اشاره به وجود يک هزار و ۵۰۰ کتاب بريل در کتابخانه شهدای قزوین گفت: نشست کتابخوانی ویژه کودکان نابینا همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی در کتابخانه شهدای قزوین برگزار شد.

برگزاری نشست ویژه نابینایان در قزوین/ وجود يک هزار و ۵۰۰ کتاب بريل در کتابخانه شهدای قزوین
وحیده حقیقی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین با اشاره به برگزاری نشست ویژه نابینایان در کتابخانه شهدای قزوین اظهار کرد: این برنامه در دو بخش کودکان و بزرگسالان در روزهای 26 و 27 آبان ماه همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی پیش‌بینی شده است.
وی افزود: نشست کتابخوانی برای کودکان نابینا، روز گذشته ساعت 11 با شرکت 35 کودک نابینا که همراه با والدین و مربیان خود در بخش تخصصی نابینایان کتابخانه شهدای قزوین حضور یافتند، برگزار شد.
این مسئول یادآور شد: با هماهنگی انجام شده با مدیریت مدرسه بیاضیان، تعدادی از دانش‌آموزان نابینا در این برنامه شرکت کردند.
رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان قزوین با اشاره به برنامه‌های اجرا شده در نشست عنوان کرد: قصه خوانی، شعر خوانی، معرفی بخش نابینایان از جمله بخش‌های این نشست بود ضمن اینکه از داستانی که خوانده شد سوالاتی مطرح و کودکان پاسخ دادند.
وی در ادامه بیان کرد: بیان خواسته‌های کودکان و مربیان آنها در خصوص تامین کتب مورد نیاز افراد نابینا به صورت گویا در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در میان افراد نابینا از دیگر بخش‌های این نشست بود.
این مسئول در ادامه توضیح داد: باتوجه به درخواست این افراد در خصوص تامین برخی کتب درسی و غیر درسی که کتاب گویای آن تهیه نشده، وظیفه ما است با تعامل بیشتر با انجمن نابینایان، بهزیستی و کانون معلولان توانا در چهت پاسخگویی به نیاز آنها اقدام کنیم.
رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان قزوین تصریح کرد: یک کودک نابینا حافظ جزء یک قرآن در برنامه حضور داشت که مورد تقدیر قرار گرفت و به همه کودکان در پایان یک cdاز فایل کتاب صوتی داستان‌های شنیدنی فارسی اهدا شد.
حقیقی عنوان کرد: در بخش نابینایان، حدود 1500 کتاب بریل، یک هزار و 500 کاست و cd، 2 دستگاه برجسته نگار، به دید، ضبط صوت، کامپیوتر، و دستگاه‌های پخش صوتی همچنین 7 هزار و 500 فایل کتاب گویا در قالب هارد اکسترنال برای استفاده مخاطبان تهیه شده است.
وی خاطرنشان کرد: بخش دوم این نشست برای بزرگسالان نابینا امروز ساعت 10 و نیم صبح با روخوانی بخشی از کتاب بریل با محوریت محرم و امام حسین(ع) برگزار می‌شود.
این مسئول ادامه داد: معرفی بخش همچنین تجهیزات موجود و آموزش نحوه استفاده از امکانات، عضویت عزیزان نابینا، احصاء خواسته‌های آنها در حوزه کتاب، کتابخانه و کتابخوانی از جمله برنامه‌های نشست امروز است.
وی در پایان با اشاره به اهداف این برنامه گفت: معرفی بخش تخصصی نابینایان به عنوان فضایی سالم و پویا جهت انجام فعالیت‌های تحقیقاتی و امور مدارس همچنین پر کردن مطلوب اوقات فراغت، برگزاری نشست کتاب و کتابخوانی و عضویت رایگان این افراد از جمله اهداف برگزاری نشست ویزه نابینایان است.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان