۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین گاز رسانی به ۷۴ درصد از خانوارهای روستایی در قزوین/ صرفه‌جویی در مصرف گاز به اقتصاد خانواده کمک می‌کند
کد خبر: ۱۱۵۲۷۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۲۶ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیر عامل شرکت گاز استان قزوین خبر داد:

گاز رسانی به ۷۴ درصد از خانوارهای روستایی در قزوین/ صرفه‌جویی در مصرف گاز به اقتصاد خانواده کمک می‌کند

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین گفت: ۷۴درصد خانوارهای روستایی در استان از نعمت گاز برخوردار هستند و تمامی روستاهای با ظرفیت بالای ۲۰خانوار تا پایان سال ۹۶گازرسانی می‌شوند.

گاز رسانی به ۷۴ درصد از خانوارهای روستایی در قزوین/ صرفه‌جویی در مصرف گاز به اقتصاد خانواده کمک می‌کند
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، فتحعلی نجفی مدیر عامل شرکت گاز استان قزوین با توجه به سرمای پیش‌بینی شده زمستان سال جاری اظهار کرد: شرکت گاز استان قزوین همواره در فصل‌های بهار و تابستان به منظور کسب آمادگی حداکثری در فصل سرما نسبت به انجام تعمیراتدوره‌ای تأسیسات مربوطه و کسب آمادگی لازم برای مواجهه با فصل سرما اقدام می‌کند.

وی در ادامه افزود: با آغاز شش ماهه دوم سال ، شرکت گاز با تشکیل گروه‌های کشیک که استمرار جریان گازرسانی توسط آنها به طور شبانه روزی رصد می شود، همواره بر گازرسانی ایمن به مردم شریف استان توجه ویژه دارد تا خللی در روند گازرسانی ایجاد نشود.

این مسئول با بیان این‌که گاز یک سرمایه ملی است خاطرنشان کرد: گاز به عنوان محور توسعه هر کشوری است، توجه به رعایت مصرف بهینه آن نه تنها مشارکت در توسعه و پیشرفت ایران عزیز است بلکه شرایط را برای بهره‌مندی همه هموطنان در تمام نقاط مختلف استان را از این نعمت الهی فراهم می آورد.

نجفی با اشاره به این‌که تاکنون ۷۴ درصد خانوارهای روستایی استان گازرسانی شده‌اند، عنوان کرد: امید است با استفاده از منابع مالی تا پایان سال ۹۶ تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از گاز طبیعی برخوردار شوند.

وی با اشاره به دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت نفت اعلام کرد: قرار است، تمامی روستاها با ظرفیت بالای ۲۰ خانوار تا پایان سال ۹۶ گازرسانی می‌شوند.

این مسئول افزود: مناطقی هم که هنوز از گاز بهره مند نیستند سوخت مورد نیاز خود را از شرکت پالایش و پخش فراورده های نفتی تأمین می‌کنند.

مدیر عامل شرکت گاز استان خبر داد: مقدار مصرف گاز طبیعی در سطح استان از ابتدای مهر ماه امسال لغایت ۱۸ آبان در بخش های خانگی ، تجاری و صنعتی حدود ۲۶۶ میلیون متر مکعب بوده است.

نجفی اضافه کرد: این مقدار تقریباً برابر مصرف در مدت مشابه سال قبل بوده است البته این در حالیست که مقدار گاز تحویلی به نیروگاه شهید رجایی در همین بازه زمانی چهار برابر مدت مشابه سال قبل بوده است.

وی در ادامه بیان کرد: متاسفانه هر ساله به علت عدم رعایت نکات ایمنی تعدادی از مصرف کنندگان گاز دچار صدمات جانی و مالی می شوند و حتی تعدادی جان خود را از دست می دهند.

این مسئول یادآور شد: با رعایت نکاتی همچون استفاده از کلاهک H برای دودکش ها ، باز بودن مسیر دودکش ، استفاده از شیلنگ و بست برای بخاری های گاز سوز ، اطمینان از گرم بودن لوله دودکش پس از روشن نمودن بخاری و همچنین عدم استفاده از لوله های آکاردئونی و غیر استاندارد و… می توان حوادث ناشی از مصرف نا ایمن گاز را به حداقل رساند.

مدیر عامل شرکت گاز استان با بیان این‌که صرفه‌جویی در گاز به اقتصاد خانواده نیز کمک خواهد کرد، ابراز کرد: به مردم توصیه می‌شود با پوشیدن لباس گرم و مناسب در منازل ، استفاده از پرده‌های ضخیم، بسته نگاه داشتن درب اتاق هایی که از آن استفاده نمی شود و اصلاح و بهینه سازی شوفاژ خانه‌ها شرکت گاز را در خدمت رسانی مطلوب در فصل زمستان یاری رسانند.

انتهای پیام/

منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان