۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین تجارت متادون در بازار قاچاق + قیمت
کد خبر: ۱۱۵۲۷۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۲۶ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

عطارها و دکه‌داران چگونه پول پارو می‌کنند؟

تجارت متادون در بازار قاچاق + قیمت

شاید بسیاری در پی این باشند که بدانند چرا عطاری‌ها به صورت قارچ گونه در حال رشد هستند و چه تجارتی است که برای آنها سود سرشاری در پی داشته است؟ جواب این سوال را در بررسی‌های میدانی از بازار قاچاق متادون می‌توان یافت.

تجارت متادون در بازار قاچاق + قیمت
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین، هنوز هم متادون قاچاق در بازار به صورت فله و پلمب توزیع می‌شود و در این میان دکه‌های روزنامه فروشی و عطاری همچنان به فعالیت غیرقانونی خود مشغولند با این تفاوت که اندکی از فعالیت علنی خود کاسته‌اند.
بررسی‌ها نشان می‌دهد که متادون قاچاق در بازار به صورت قرص و شربت فله و پلمپ کارخانه‌ای توزیع می‌شود و قیمت‌ها برای خرید عمده و مصرف بیماران متفاوت است.
گزارش‌ها از بازار متادون قاچاق نشان می‌دهد اکنون شربت متادون 250 سی‌سی فله به قیمت 60 هزار تومان و پلمب کارخانه‌ای با قیمتی بین 70 تا 75 هزار تومان به صورت عمده به فروش می‌رسد.
قیمت این شربت‌ها برای مصرف کننده حدود 3 برابر افزایش قیمت پیدا می‌کند و یک شیشه شربت متادون 250 سی‌سی به قیمت 162 هزار و 500 تومان به مصرف کننده عرضه می‌شود. البته این در حالی است که قیمت هر سی‌سی شربت متادون نسبت به خرداد ماه 150 تومان افزایش قیمت داشته است.
در شرایطی که قرص و شربت متادون تقلبی هم به بازار راه یافته و با قیمتی پایین‌تر و البته کیفیتی پایین‌تر نیز عرضه شده که عوارض جبران ناپذیری در پی دارد، قرص 5 میلی‌گرمی متادون به صورت عمده دانه‌ای 280 تا 300 تومان و برای مصرف کننده دانه‌ای 1300 تومان قیمت دارد. در حالیکه نمونه پلمب کارخانه‌ای به صورت عمده 350 تومان قیمت دارد.
قرص 20 میلی‌گرمی متادون نیز به صورت عمده دانه‌ای 900 تومان برای نمونه فله و دانه‌ای 1020 تومان برای نمونه پلمب شده به فروش می‌رسد. قیمت این قرص برای مصرف کننده بیش از دو برابر شده و 2500 تا 3000 تومان است.
اما قرص 40 میلی‌گرمی متادون دارای دو نوع سفید و قهوه‌ای است که نوع قهوه‌ای آن به صورت فله دانه‌ای 2000 تومان و به صورت پلمب 2400 تومان به فروش می‌رسد. قرص 40 میلی‌گرمی سفید نیز به صورت فله 2200 تومان و به صورت فله 2600 تومان قیمت دارد.
قیمت قرص 40 میلی‌گرمی در بازار آزاد برای مصرف کننده 3500 تا 4000 تومان است.
این قیمت‌ها و تفاوت قیمت عمده و مصرف کننده نشان از تجارت پرسودی دارد که قاچاقچیان در حال انجام هستند. با توجه به این سود سرشاری که از تجارت مرگ حاصل می‌شود، شاهد افزایش روزافزون تعداد عطاری‌های غیرمجاز در سطح شهر هستیم و به نظر می‌رسد که مسئولان باید این مسئله را جدی بگیرند.
انتهای پیام/2002

منبع: خبرگزاری فارس

دیدگاه ها

ناشناس / ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰

وقتی بنده چند ساله مواد را رها کرده ام .ومتادون مصرف میکنم .قرص ۴۰هیچ داروخانه ای هم نداره .شایدداروهایی وحشتناک گیر بیاد اما این قرص گیر نمیاد .الان بسته صدتایی ۵۳۰هزا ر تومان میخرم.

منصورنناشناس / ۰۹ بهم ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰

سلام؛کاش وقتی متادون توجامعه هستش لااقل دولت موادمخدرراخیلی جدی میگرففت که کسی فکرخلاف را نمیکرد؛به امیدروزهای بدون دغدغه. م؛ا. رفسنجان
اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان