۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین می‌خواستم هواپیمایی جمهوری اسلامی را با قشم‌ایر ادغام کنم/هیچ شرکتی از تأمین‌اجتماعی نخریدم
کد خبر: ۱۱۵۲۶۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۲۶ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

بابک زنجانی:

می‌خواستم هواپیمایی جمهوری اسلامی را با قشم‌ایر ادغام کنم/هیچ شرکتی از تأمین‌اجتماعی نخریدم

متهم پرونده نفتی قصدش از رفتن به سراغ تأمین اجتماعی را خرید شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی و ادغام آن با قشم‌ایر و شرکت هواپیمایی اونور ایر ترکیه عنوان کرد.

می‌خواستم هواپیمایی جمهوری اسلامی را با قشم‌ایر ادغام کنم/هیچ شرکتی از تأمین‌اجتماعی نخریدم
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، بابک زنجانی در دهمین جلسه محاکمه متهمان نفتی به شکایت تامین اجتماعی از خود پاسخ داد و اظهار کرد: هیچ وقت 138 شرکت از تامین اجتماعی خریداری نکردم و اصلا از آقایان هیچ چیزی نگرفتم. نه صورت مالی گرفتم و نه از شرکت‌ها بازدید کردم.

وی ادامه داد: تفاهمنامه‌ای با سازمان تامین اجتماعی در تاریخ 27 آذر سال 91 یعنی 12 روز قبل از تحریم شدنم منعقد کردیم و قرار شد من مبلغ 4 میلیارد یورو به تامین اجتماعی بدهم و معادل این مبلغ از شرکت‌های این سازمان خریداری کنم.

زنجانی توضیح داد: در آن تفاهمنامه ذکر کردم که اگر پول‌ها به هر دلیل قابل انتقال نباشند موضوع به عهده من است. اگر کسی قصد کلاهبرداری داشته باشد در تفاهمنامه چنین مطلبی را قید نمی‌کند ضمن اینکه برگه امضا شده تفاهمنامه بوده است نه مبایعه‌نامه و لیست 138 شرکت لیست پیشنهادی به من بوده است.

متهم پرونده نفتی افزود: دلیل اصلی اینکه به تامین اجتماعی رفتم این است که می‌خواستم شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی را بگیرم و در قشم‌ایر و شرکت‌هواپیمایی اونرایر ترکیه ادغام کنم.

وی با بیان اینکه شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی شرکتی ضررده بود، گفت:‌ این شرکت را 4 بار در روزنامه به مزایده گذاشتند اما هیچ کس حاضر به خریداری نشد زیرا کاملا ضررده بود.

زنجانی ادامه داد: وجه این تفاهمنامه به حساب سازمان تامین اجتماعی نزد بانک مسکن واریز و تامین اجتماعی از این بانک نامه تایید واریز وجه دریافت کرد. در تفاهمنامه قرار بود یک فقره چک به من بدهند اما بعد از اینکه تامین اجتماعی نامه تایید واریز وجه را گرفت به آقای ح-س -ه صحبت کردم و گفتم که تامین اجتماعی نامه تایید را گرفته و چون وضعیت این سازمان مشخص نیست و هر روز دعوا دارند، چک وجه واریز شده را دریافت کند. از او خواستم به جای یک فقره چک 5 فقره چک بگیرد تا در روند خرید شرکت‌ها هر جا که نیاز شد چک‌ها را استفاده کنیم. این چک‌ها فقط ضمانت است و به حساب ریالی صادر شده است.

وی توضیح داد: سازمان تامین اجتماعی در حساب ریالی خود مبلغ ارزی چک را نوشته و آن را تبدیل به ین ژاپن کرده است و علت اینکه امروز مبلغ تبدیل شده 2 میلیارد بیشتر از رقم تفاهمنامه است، به خاطر تفاوت نرخ ریال با ین ژاپن است و اگر امروز حساب کنیم شاید این تفاوت به 10 میلیارد هم برسد.

متهم پرونده نفتی همچنین درباره ارائه این چک‌ها به وزارت نفت گفت: 5 فقره چک در دست من بودم و زمانی که تحریم شدم، 15 روز تا قطع شدن سوئیفت مهلت داشتم. با وزیر نفت تماس گرفتم که اگر حساب شرکت HK که آن نیز تحریم شده بود، فعال شود گرفتاری پیش می‌آید.

زنجانی گفت: به وزیر نفت گفتم در تامین اجتماعی 4 میلیارد یورو اعتبار دارم و از او خواستم با مرتضوی صحبت کند تا از این مبلغ 2 میلیارد یورو به شرکت HK پرداخت شود و من نیز معادل 2 میلیارد یورو از چک‌ها را برگردانم.

وی افزود: وزیر نفت با مرتضوی تماس گرفت و جلسه‌ای گذاشتند. مقرر شد چک‌ها را به مقدار 2 میلیارد یورو به وزارت نفت بدهم و وزارت نفت نیز به مرتضوی می‌دهد تا وی امضا کند.

متهم پرونده نفتی ادامه داد: در این خصوص از احمدی‌نژاد و بانک مرکزی اجازه گرفتم تا اینکه مرتضوی آن مسخره‌بازی را درآورد و دستگیر شد. وقتی که مرتضوی را دستگیر کردند، چک‌ها ماند و پس از آزادی نیز نمی‌توانستیم او را پیدا کنیم.

زنجانی گفت: وزیر نفت از طریق رئیس‌جمهور مرتضوی را پیدا کرد. اما در آن تاریخ مرتضوی به ما گفت که دیگر امضاهایش اعتبار ندارد.

وی افزود: از این 5 فقره چک 4 فقره در اختیار وزارت نفت است که روی پرونده وجود دارد و یک فقره دست من بود که به دادگاه تقدیم کردم.

متهم پرونده نفتی اضافه کرد: 4 بار به تامین اجتماعی نامه زدم که توافق کنیم و 4 میلیارد یورو را برگردانند و چک‌ها را بگیرند. بعد از تغییر دولت تامین اجتماعی نامه زد که چک‌ها امانی است اما پاسخ دادم که چک شما امانی در نزد من قرار ندارد بلکه این چک در مقابل وجوهی است که به حساب‌تان واریز کرده‌ام.

وی افزود: از تامین اجتماعی نه پولی و نه شرکتی گرفتم. اگر می‌خواهند این موضوع را حل کنند بیایند توافق کنیم و بانک مسکن پول‌های من را بازگرداند، من نیز چک‌های تامین اجتماعی را پس بدهم و بانک مسکن به زندگی خود برسد.

انتهای پیام/7008

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان