۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین بابک زنجانی حکم توقیف اموال بانک مسکن را رو کرد
کد خبر: ۱۱۵۲۶۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۲۶ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

در دهمین جلسه محاکمه متهمان پرونده نفتی

بابک زنجانی حکم توقیف اموال بانک مسکن را رو کرد

متهم اصلی پرونده نفتی در پاسخ به ادعای وکیل بانک مسکن مبنی بر اینکه محکومیت این بانک در محاکم خارجی صحت ندارد از وکیل خود خواست حکم محکومیت بانک مسکن را به آنها ابلاغ کند.

بابک زنجانی حکم توقیف اموال بانک مسکن را رو کرد
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، بابک زنجانی در دهمین جلسه محاکمه متهمان پرونده نفتی در قرائت ادامه دفاعیاتش به شکایت بانک مسکن پرداخت و اظهار کرد: مبلغ 65 میلیون و پانصد هزار یورو معادل 67 میلیارد تومان به بانک مسکن به صورت دستی که شرح آن را قبلا گفته‌ام به مدت چند روزه پرداخت کردم و قرار شد بانک مسکن طی چند روز این مبلغ را عودت دهد.

وی اضافه کرد: شرکت‌های من در روزهای پنجشنبه و جمعه تعطیل بودند و کار نمی‌کردند اما دقیقا تاریخ روزی که به کیش رفتم و پول را از شعبه ونوس کیش پرداخت کرده‌ام مشخص است. اگر کسی بخواهد ملک و املاک بگیرد، برای این کار عجله نمی‌کند.

متهم پرونده نفتی افزود: در آن ماجرا بازپرس پرونده بانک مسکن آقای پسندیده بود و به آنها مهلت داده بود که تا روز شنبه پول را به حساب بریزند و در غیر این صورت بازداشت می‌شدند.

زنجانی ادامه داد: در کیفرخواست آقایان عنوان کردند که این 67 میلیارد را به صورت دستی گرفته‌اند و این پول مربوط به رئیس بین‌الملل بانک بوده است.

وی با بیان اینکه این ادعای مسئولان بانک مسکن درست نیست، افزود: جای خوشحالی دارد که حداقل اعتراف کرده‌اید که 67 میلیارد بدهکار هستید. قبل از پرداخت این وجه بابت فروش گازوئیل به صندوق ایران و عربستان تعدادی سفته مدت‌دار جمعا به مبلغ 41 میلیارد و 800 میلیون تومان به بانک مسکن دادم و آقایان 28 میلیارد تومان به من دادند. این تبدیل 41 میلیاردی به 28 میلیارد تومان برای 6 ماه بود یعنی مسئولان بانک مسکن 14 میلیارد بابت تنزیل سفته‌ها از من پول گرفتند.

متهم پرونده نفتی افزود: بعد از پرداخت 67 میلیارد تومان به صورت انسانی و بعد از 4 سال متاسفانه بانک مسکن که این وجه را وجه شخصی عنوان کرده موضوع را پیگیری کردند و با توه به محرز بودن موضوع این وجه را برعهده گرفتند و اعلام کردند به من بدهکار هستند. بارها نامه نگاری کردم تا بتوانم وجه را پس بگیرم اما هر روز می‌نوشتند (بررسی شود) تا جایی که حاضر شدم به جای پول اموال ملکی از آنها بگیرم.

زنجانی افزود: آقایان تعدادی ملک معرفی کردند. صاحب ملک نامه‌ای داد مبنی بر اینکه حاضر است بانک اموال 67 میلیارد تومان معادل 65.5 میلیون یورو آن روز به من بدهد اما متوجه شدم یکی از ملک‌ها را در شهرک غرب به شخصی به نام آقای ث واگذار کرده‌اند.

متهم پرونده نفتی گفت: مسئولان بانک مسکن بعد از این ماجرا دوباره گفتند پول می‌دهیم و امروز دلیل عدم انتقال املاک را نامه بازپرس عنوان کردند اما این یک بهانه است زیرا بازپرس در تاریخ یکم اردیبهشت سال 93 به بانک مسکن نامه زده است در حالی که آنها از سال 89 تا 90 وقت داشتند این املاک را به نام من بزنند یا پول را برگردانند.

وی توضیح داد: گفتم اگر این کار را نکنید مجبورم حکم توقیف بگیرم و در همین راستا حکمی از محاکم خارجی گرفتم که از وکیلم خواهش می‌کنم حکم یک میلیاردی محکومیت بانک مسکن را به این بانک ابلاغ کند و آنها فقط 17 روز مهلت دارند بنابراین نه بازی می‌کنم و نه با کسی شوخی دارم.

انتهای پیام/7008

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان