۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین قزوین میزبان برنامه‌های فرهنگی در کربلا/ برگزاری تجمع ویژه زائران اربعین در استان
کد خبر: ۱۱۵۲۴۲ نویسنده: حجت مددخانی تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۲۶ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مسئول ستاد مردمی اربعین در قزوین مطرح کرد

قزوین میزبان برنامه‌های فرهنگی در کربلا/ برگزاری تجمع ویژه زائران اربعین در استان

مسئول ستاد مردمی اربعین در قزوین با بیان اینکه استان قزوین به عنوان مجری برنامه‌ها و مراسمات فرهنگی در کربلا معرفی شده است، گفت: تجمعی در هفته آینده ویژه شرکت کنندگان در پیاده روی برگزار می‌شود.

قزوین میزبان برنامه‌های فرهنگی در کربلا/ برگزاری تجمع ویژه زائران اربعین در استان
حجت مددخانی، مسئول ستاد مردمی اربعین در قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، پیاده روی اربعین را رزمایش بزرگ ظهور برشمرد و گفت: علاوه بر شیعیان از همه اقوام چون مسیحیان، یهودیان و اهل سنت در این مراسم شرکت می‌کنند.
وی در ادامه ابراز کرد: سال گذشته هیئات مذهبی و مجموعه‌های فرهنگی فعال قزوین موکبی را بین نجف تا کربلا برای پذیرایی از زائران برپا کرده بودند و در سال جاری نیز این فعالیت‌های فرهنگی گسترش پیدا کرده است.
مددخانی ادامه داد: علاوه بر این موکب که در محدوده عمود 403 برای اسکان و امور فرهنگی برقرار است برنامه‌های دیگری نیز درنظر گرفته شده تا اربعین امسال باکیفیت بالاتری برگزار شود.
وی اذعان کرد: برنامه‌هایی چون مشاوره به گروه‌ها و کاروان‌ها، اعزام یک روحانی به همراه این کاروان‌ها درنظر گرفته شده و 30 مبلغ نیز برای پاسخگویی به مباحث دینی و اعتقادی زائران اعلام آمادگی کرده‌اند.
مسئول ستاد مردمی اربعین در قزوین با بیان اینکه استان قزوین به عنوان مجری برنامه‌ها و مراسمات فرهنگی در کربلا معرفی شده است، بیان کرد: 2 جایگاه برای این برنامه‌ها در نظر گرفته شده، حسینیه قمی‌ها یکی از این مکان‌هاست و حسینیه دیگری در حال احداث است تا محلی برای اجرای برنامه‌های ملی ما در کربلا باشد.
وی تصریح کرد: استان قزوین در بین استان‌های کشور از لحاظ محتوایی، برنامه‌های فرهنگی و اسکان بهتر عمل کرده، همچنین هماهنگی بین مجموعه‌های فرهنگی استان بسیار خوب است تا برنامه‌های فرهنگی اربعین با کیفیت بالاتری برگزار شود.

شماره حساب 1040 برای دریافت نذورات مردمی

مددخانی اضافه کرد: برای برنامه روز اربعین در کربلا سخنرانان و مداحان طراز کشور چون حجت الاسلام پناهیان و آقای سلحشور و مطیعی هماهنگ شده‌اند.
وی همچنین از برگزاری تجمعی در هفته آینده ویژه شرکت کنندگان در پیاده روی اربعین خبر داد.
این مسئول افزود: محل این تجمع در امامزاده اسماعیل است و جزئیات آن در روزهای آینده اعلام می‌شود در این برنامه زائران از برنامه‌های محتوایی و شرایط سفر اطلاع پیدا می‌کنند.
وی یادآو شد: برای دریافت نذورات مردمی شماره حساب 1040 از سوی سازمان عتبات عالیات اعلام شده است.
مسئول ستاد مردمی اربعین در قزوین در پایان گفت: چند ایستگاه در سطح شهر برای جمع آوری نذورات مردمی ویژه اربعین در نظر گرفته شده و مساجدی چون امام خمینی(ره)، امام حسن عسگری مشخص شده‌اند و تا 3 ساعت پس از نماز مغرب و عشا برای این موضوع آماده خدمت رسانی هستند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان