۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین ۹۸ درصد از درختان کَنده شده پارک دهخدا زنده می‌مانند
کد خبر: ۱۱۵۲۳۲ نویسنده: سید مهدی کاظمی تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۲۵ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری:

۹۸ درصد از درختان کَنده شده پارک دهخدا زنده می‌مانند

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین پس از انتشار خبر روز گذشته مبنی بر قطع و انتقال درختان پارک دهخدا گفت: بیش از ۹۸ درصدِ درختانی که از مکان اصلی کاشت به مکانی دیگر منتقل می‌شوند بدون هیچ مشکلی زنده می‌مانند.

۹۸ درصد از درختان کَنده شده پارک دهخدا زنده می‌مانند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛
روز گذشته گزارشی مبنی بر قطع و کندن درختان تنومند پارک دهخدا در مسیر احداث پل قدس به دستمان رسید که جهت بررسی دلایل این امر و تمهیداتی که در این خصوص اندیشیده شده، گفتگویی با سید مهدی کاظمی، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین داشتیم.
به گفته این مقام مسئول روز گذشته هیچ درختی قطع نشده و تنها 6 عدد از قطورترین کاج‌های پارک با ارتفاعاتی بین 12 تا 15 متر و حدود سنی 20 سال از جا کنده شده‌اند تا به مکانی دیگر انتقال داده شوند؛ همانگونه که در خبر ظهر دیروز نیز منتشر شد علت انتقال این درختان پیشرفت پروژه پل قدس است که قسمتی از پارک را نابود می‌کند.
اقدام تازه‌ای نیست
کاظمی در ادامه صحبت‌هایش به روند مستمر انتقال این درختان از زمان آغاز احداث پل اشاره کرد و ادامه داد: همزمان با شروع احداث پل و مواقعی که نیاز به کندن درختان در بخش‌های پیشرفت پروژه احساس شده اقدامات لازم صورت گرفته و درختان کنده شده به پارک ملت، کمربند سبز مینودر و دهکده طبیعت منتقل شده‌اند.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین، انتقال درختان به این شکل را یکی از اقدامات ابتکاری شهرداری قزوین می ‌داند و معتقد است بیش از 98 درصد از درختانی که از مکان اصلی کاشت به مکانی دیگر منتقل می‌شوند بدون هیچ مشکلی زنده می‌مانند.
به بیان این مسئول شهری درختانی که طی سال گذشته و اوایل امسال به بلوار صیاد شیرازی منتقل شده‌اند همچنان سبز هستند و تاکنون برگ ریزان نداشته‌اند؛ البته ناگفته نماند که سال‌های گذشته برای احداث پل شهید رجایی نیز انتقال درختان آن منطقه با موفقیت انجام شده و این اولین باری نیست که چنین اقدامی در سطح شهر انجام می‌شود.
میزان تخریب پارک 80 درصد نیست
با صحبت‌های این مقام مسئول سوالی که مطرح می‌شود، چگونگی اقدامات جایگزینی فضای سبز در این منطقه پر رفت و آمد شهر پس از نابودی قسمتی از پارک است؛ به گفته آقای کاظمی که اطلاعات دقیقی از میزان تخریب پارک دهخدا پس از احداث پل قدس ندارد اضافه کردن 3 الی 4 هزار متر به فضای سبز روبروی شهرک ولایت جایگزین مناسبی برای نابودی قسمتی از پارک دهخدا است که این اقدام در مراحل اجرایی و کانال گذاری قرار دارد.
به بیان برخی کارشناسان در جهت احداث پل قدس نزدیک به 80 درصد از پارک دهخدا که در مسیر احداث پروژه قرار دارد حذف خواهد شد اما به گفته مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین میزان نابودی پارک بسیار پایین‌تر از این مقدار خواهد بود اما در حال حاضر اطلاع دقیقی از میزان تخریب ندارد.
انتهای پیام/9003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان