۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین میزگرد بررسی نقش نخبگان در اقتصاد دانش بنیان
کد خبر: ۱۱۵۲۲۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۲۵ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

در دفتر پایگاه تحلیلی- خبری صبح قزوین برگزار شد؛

میزگرد بررسی نقش نخبگان در اقتصاد دانش بنیان

میزگردی با محوریت بررسی نقش نخبگان در اقتصاد دانش بنیان با حضور تعدادی از مسئولین استانی در دفتر پایگاه تحلیلی- خبری صبح قزوین برگزار شد.

میزگرد بررسی نقش نخبگان در اقتصاد دانش بنیان
به گزارش خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین ، رهبر معظم انقلاب مهرماه سال جاری به مناسبت نهمین همایش ملی "نخبگان فردا" در توصیه‌ای به نخبگان جوان فرمودند:" اساس کار در اقتصاد مقاومتی، اقتصاد دانش‌بنیان است؛ اقتصادی که در داخل پایه‌های مستحکمی دارد که تکانه‌های بین‌المللی و جهانی و اقتصادی آن را از جا درنمی‌برد؛
یکی از اساسی‌ترین پایه‌های این اقتصاد عبارت است از اقتصاد دانش‌بنیان؛ اقتصادی که متّکی باشد به علم، این خیلی مهم است.
خب، به نظر ما نخبه‌های جوان می‌توانند در اقتصاد دانش‌بنیان که در واقع ستون اصلی اقتصاد مقاومتی است، نقش ایفا کنند. چطور نقش ایفا کنند؟ خب، این طرّاحی لازم دارد.
من جواب این سؤال را از شما می‌خواهم، بنشینید طرّاحی کنید، منتظر نمانید که دیگران طرّاحی کنند. چگونگی نقش‌آفرینی نخبگان جوان در اقتصاد مقاومتی یا اقتصاد دانش‌بنیان.
گروه‌هایی به‌وجود بیایند، گروه‌هایی تقسیم بشوند، کار کنند، فکر کنند، مطالعه کنند، با دست پُر در این اجتماع شرکت کنند، راه بدهند، آن‌وقت بنیاد نخبگان از این طرحی که از درون خود نخبگان بیرون آمده، حمایت کند، پشتیبانی کند. به نظر من یک تحوّل به‌وجود می‌آید."


با توجه به تاکید رهبری درباره نقش نخبگان در اقتصاد دانش بنیان و شناخت ظرفیت‌های استان در این حوزه، برای اطلاع از وضعیت نخبگان قزوین و بررسی نقاط ضعف و قوت این حوزه، میزگردی با حضور دکتر افشار رئیس بنیاد نخبگان استان قزوین، محمدحسین فائزی رئیس جهاددانشگاهی قزوین و امین خاکباز مدیر مرکز رشد پارک علم و فناوری در دفتر سایت تحلیلی- خبری صبح قزوین برگزار شد.
تشریح کامل این میزگرد در روزهای آینده منتشر خواهد شد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان