۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین تعیین حقوق بازنشستگی بر اساس ۵ سال آخر خدمت عادلانه نیست
کد خبر: ۱۱۵۲۱۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۲۵ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رییس فراکسیون کارگری مجلس:

تعیین حقوق بازنشستگی بر اساس ۵ سال آخر خدمت عادلانه نیست

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با یادآوری تغییر تعیین محاسبه حقوق بازنشستگی بر مبنای دستمزد پنج سال پایانی، گفت: با توجه به تورم و کاهش ارزش پولی، مدت زمان ۵ سال برای تعیین حقوق بازنشستگی سبب پایمال شدن حقوق بازنشستگان می‌شود.

تعیین حقوق بازنشستگی بر اساس ۵ سال آخر خدمت عادلانه نیست
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، علیرضا محجوب درباره نحوه محاسبه حقوق بازنشستگی، گفت: بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه سازمان تامین اجتماعی مکلف شد محاسبه حقوق بازنشستگی که بر مبنای دستمزد دو سال پایان خدمت انجام می‌شود را به پنج سال تغییر دهد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیش در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در پی تورم موجود در کشور امکان کاهش ارزش پولی پس از گذشت ۵ سال زیاد است، افزود: تغییر در نحوه محاسبه حقوق بازنشستگی یکی از بی‌رحمانه‌ترین اقدامات در حق بازنشستگان بود که متاسفانه مجلس، دولت و سازمان تامین‌اجتماعی بر خلاف تذکراتی که داده شد بر آن اصرار ورزیدند.

وی در واکنش به اظهارات معاون تامین‌اجتماعی مبنی بر اینکه محاسبه حقوق بازنشستگی بر اساس دو سال پایان خدمت فسادآور است، گفت: فساد برای کسانی امکانپذیر بود که شرایط پرداخت حق بیمه بالا در دو سال پایان خدمت داشتند، این افراد عموما از اعضای نزدیک به مدیران بوده که البته تعداد بسیار زیادی را شامل نمی‌شوند.

محجوب با بیان اینکه برای جلوگیری از فساد از سوی عده‌ای معدود نباید حقوق افراد بسیار را پایمال کرد، گفت: این نوع نحوه محاسبه حقوق بازنشستگی و تکیه بر درصدهای ناچیز حقوقی برخلاف قانون کار است، زیرا در مواردی افزایش حقوق‌ها براساس توافق بین کارگر و کارفرما صورت می‌گیرد و مبنای قراردادی ندارد لذا محاسبه حقوق بازنشستگی بر مبنای قراردادهای کاری و با توجه به مدت زمان ۵ سال پایان خدمت درست نیست.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه مسئولان تامین اجتماعی متخصص نیستند، تاکید کرد: نحوه محاسبه حقوق بازنشستگی به شکل فعلی سبب ضایع شدن حق بازنشستگان سطوح پایین جامعه شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از خانه ملت، محمدحسن زدا معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی، تعیین حقوق بازنشستگی بر مبنای دو سال پایان خدمت را فسادآور دانست.

انتهای پیام/7008

منبع: ایلنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان