۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین اگر از طرح و لایحه ای برداشت فوت مصلحت می شود، آن را زودتر اعلام وصول می کنیم
کد خبر: ۱۱۵۱۸۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۲۵ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

ابوترابی فرد:

اگر از طرح و لایحه ای برداشت فوت مصلحت می شود، آن را زودتر اعلام وصول می کنیم

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر احمد توکلی نماینده مردم تهران که خواستار اعلام وصول لایحه بررسی طرح دو فوریتی شفاف سازی منابع مالی انتخاباتی مجلس، ریاست جمهوری و شوراها شد، گفت: اگر طرح و لایحه ای برداشت مصلحت از آن شود، زودتر آن را اعلام وصول خواهیم کرد.

اگر از طرح و لایحه ای برداشت فوت مصلحت می شود، آن را زودتر اعلام وصول می کنیم
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، احمد توکلی نماینده مردم تهران در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس در تذکری اظهارداشت: دیروز اعلام شد که دو طرح دو فوریتی شفاف سازی منابع مالی انتخاباتی مجلس، ریاست جمهوری و شوراها از طرف دولت به مجلس تقدیم شده، یعنی شنبه به هیات رییسه ارایه شده است اما روز گذشته در صحن علنی اعلام وصول نشد.
وی تصریح کرد: هیات رییسه عذری که آوردند این بود که ما صفی از طرح ها و لوایح دو فوریتی داریم اما بر اساس آیین نامه نمی توان طرح ها و لوایح دو فوریتی را در صف نگه داشت و هرچه طرح و لایحه دو فوریتی به مجلس ارائه شود، باید اعلام وصول نیز شود و در دستور کار مجلس قرار گیرد زیرا این مساله بسیار اهمیت دارد و باعث آبروی دولت و مجلس می شود و از فساد احتمالی جلوگیری می کند.
نماینده مردم تهران خاطرنشان کرد: اگر مجلس شورای اسلامی در اعلام وصول این لایحه کوتاهی کند یا نظرش این باشد که نباید اعلام وصول شود، آن زمان مجلس در موضع اتهام قرار می گیرد که نمایندگان می ترسند مردم هزینه های انتخاباتی آنها را بدانند.
توکلی از رییس جلسه خواست که این لایحه هرچه سریع تر اعلام وصول شود.
وی در تذکر دیگری درباره مواد ثابت برنامه ششم توسعه اظهار داشت: این لایحه با قانون سازگار نیست چون موارد متفاوتی دارد و نمی شود به این شکل لایحه ای از طرف دولت تقدیم مجلس شود و اگر هم شد به فرض این که درست باشد، با تشکیل کمیسیون مشترک از کمیسیون هایی که رابطه مستقیم با آن موضوع دارند در آن کمیسیون مشترک حضور خواهند داشت و کمیسیون هایی که ارتباط فرعی با آن دارند از بررسی آن جدا می مانند.
وی گفت: اصل و طرز اجرای آن اشکال دارد.
محمدحسن ابوترابی فرد که ریاست جلسه علنی مجلس را برعهده داشت در پاسخ به تذکر توکلی گفت: در مواد 163 ، 164 و 165 آیین نامه داخلی درباره مواد دو فوریتی قانون وضع شده و درباره آنها گفته است ولی درباره اولویت قائل شدن برای آنها توضیح نداده است.
وی ادامه داد: هیات رییسه باید بر اساس نظر خود درباره طرح ها و لوایح پیشنهادی عمل کند و موضوعی که شما می فرمایید باید مدنظر قرار گیرد و در هیات رییسه درباره آن بحث خواهیم کرد و اگر به این برداشت رسیدیم که در بررسی آن فوت مصلحت صورت می گیرد، تصمیم می گیریم که هرچه زودتر درباره آن اقدام شود.
وی درباره تذکر دوم توکلی نیز گفت: کمیسیون هایی که به عنوان عضو کمیسیون مشترک انتخاب نشدند، می توانند مواد مختلف لوایح تقدیمی را بررسی کنند.
نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه نیز در تذکری درباره مدنظر قرار نگرفتن بیمه کشتی ها و هواپیماها در بررسی لایحه بیمه اجباری مسوولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث گفت: در این لایحه بیمه هواپیماها و کشتی ها دیده نشده است.
ابوترابی فرد در پاسخ قاضی پور گفت: این لایحه فقط وسایل نقلیه ریلی و جاده ای را مدنظر قرار داده و هواپیماها و کشتی ها قانون جداگانه دارند.
کمال علیپور خنک داری نماینده مردم سوادکوه در مجلس نیز در تذکری آیین نامه ای خواهان حل مشکل حقوق عقب افتاده کارکنان و بازنشستگان صنعت فولاد شد.
وی گفت: هزار نفر هم اکنون در برابر وزارت امور اقتصادی و دارایی به دلیل پرداخت نشدن حقوق شان تجمع کرده اند.
ابوترابی فرد در پاسخ به تذکر علیپور اظهار داشت: حقوق بازنشستگان و کارکنان صنعت فولاد دغدغه همه همکاران است و جلسات متعددی نیز با مسئولان ذیربط در این زمینه برگزار شده البته قدم های خوبی برداشته شده است اما باید مشکل این افراد حل شود.

انتهای پیام/7008

منبع: ایرنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان