۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین همه حملات تروریستی به میادین ورزشی
کد خبر: ۱۱۵۱۷۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۲۴ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

گزارش روز:

همه حملات تروریستی به میادین ورزشی

انفجار تروریستی در ورزشگاه استاد دو فرانس در بازی فرانسه و آلمان جان چهار نفر را گرفت و ده ها زخمی به جای گذاشت. پیش از این در المپیک مونیخ در سال ۱۹۷۲ و مسابقات دوی ماراتن بوستون در سال ۲۰۱۳ هم انفجارهای تروریستی رخ داده بود.

همه حملات تروریستی به میادین ورزشی
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ، پیش از این در مسابقات المپیک مونیخ در سال ۱۹۷۲ و مسابقات دوی ماراتن بوستون در سال ۲۰۱۳ هم انفجارهای تروریستی رخ داده بود.
نگاهی اجمالی داریم به برخی از حملات تروریستی به زمین های ورزشی:

۵ سپتامبر ۱۹۷۲ : در ماجرایی که به سپتامبر سیاه معروف شد دو نفر در حمله تروریستی به دهکده المپیک در شهر مونیخ کشته شدند و ۹ نفر گروگان گرفته شدند. دو روز بعد در عملیات نجات توسط پلیس هر ۹ گروگان و پنج تروریست کشته شدند.

۱۵ ژوئن ۱۹۹۶ : در خلال مسابقات یورو ۱۹۹۶ در انگلیس، کامیونی مملو از مواد منفجره در شهر منچستر ترکید. ارتش انگلیس این منطقه را از مردم تخلیه کرده بود اما ۲۰۶ نفر زخمی شدند.

۲۷ ژولای ۱۹۹۶ : در انفجار بمب در پارکی در شهر آتلانتا در مسابقات المپیک، یک زن کشته شد و ۱۱۱ نفر مجروح شدند. اریک رودولف به جرم طراحی این نقشه دستگیر شد.

۵ آوریل ۱۹۹۷ : بزرگترین مسابقات اسب سواری جهان، به علت تهدید به بمب گذاری لغو شد. دو روز بعد بمب پیدا شد.

۱ می ۲۰۰۲ : بک خودروی حامل بمب در نزدیکی ورزشگاه برنابئو سه ساعت پیش از بازی لیگ قهرمانان میان رئال و بارسا منفجر شد. این انفجار ۱۷ زخمی به جای گذاشت.

۸ می ۲۰۰۲ : یک فرد تصمیم گرفت که به هتل محل اقامت تیم کریکت نیوزلند در شهر کراچی پاکستان حمله انتحاری کند. این حمله ۱۴ کشته به جای گذاشت. تیم نیوزیلند سفر خود را لغو کرد.

۲۰۰۶ : در ماه می گروهی از تروریست ها سیزده عضو تیم ملی تکواندوی عراق را در اردن به قتل رساندند. در همین ماه سرمربی تیم تنیس عراق و دو بازیکن این تیم در مسابقات جام دیویس توسط گروهی از تندروهای شهر بغداد به جرم پوشیدن شورت به قتل رسیدند. در ماه ژولای، ۳۰ عضو کمیته المپیک عراق شامل رئیس این سازمان در یک کشتار جمعی به قتل رسیدند.

۲۰۰۸ : در پی تهدیدهای گروه القاعده مسابقات رالی داکار لغو شد و کمیته مسابقات تصمیم گرفت که دوره های بعدی را در آمریکای جنوبی برگزار کند.

آوریل ۲۰۰۸ : وزیر راه و جاده سری لانکا که در مسابقات سالانه دوی ماراتن شرکت کرده بود به همراه سیزده نفر دیگر در یک بمب گذاری جان باخت.

۳ مارس ۲۰۰۹: تیم کریکت سری لانکا توسط گروهی مسلح در شهر لاهور پاکستان مورد حمله قرار گرفت. این حمله هفت کشته و شش زخمی بر جای گذاشت.

۱ ژانویه ۲۰۱۰: در یک بازی والیبال در پاکستان در یک حمله انتخاری در منطقه لاکی مروت، ۹۰ نفر جان باختند.

۸ ژانویه ۲۰۱۰ : اتوبوس تیم ملی توگو در مسابقات جام ملت های آفریقا مورد حمله قرار گرفت که کمک مربی و مدیر رسانه ای این تیم کشته شدند.

۱۴ می ۲۰۱۰ : در یک حمله انتخاری به یک کمپ فوتبال در شمال عراق ، ۲۵ نفر زخمی و ۱۰۰ نفر کشته شدند. در این حمله ، فرد تروریست با یک بمب به درون زمین پرید و خودش را منفجر کرد.

۱۳ مارس ۲۰۱۳ : در منطقه ایمان صاحب در شمال افغانستان در خلال یک بازی "بزکشی" در خلال یک حمله تروریستی هفت نفر کشته و شش نفر زخمی شدند.

۱۵ مارس ۲۰۱۳ : در مسابقات دوی ماراتن در بوستون، دو انفجار سه کشته و ده ها زخمی بر جای گذاشت.

انتهای پیام/7008

منبع: سایت نود

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان