۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین الگوی کشت محصولات کشاورزی باید منجربه کاهش مصرف آب شود
کد خبر: ۱۱۵۱۶۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۲۴ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین:

الگوی کشت محصولات کشاورزی باید منجربه کاهش مصرف آب شود

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: الگوی کشت محصولات کشاورزی باید منجر به کاهش مصرف آب از منابع موجود شود.

الگوی کشت محصولات کشاورزی باید منجربه کاهش مصرف آب شود
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، نیاز علی ابراهیمی پاک در جلسه کمیته اصلاح طرح های کشت شبکه دشت قزوین که با حضور معاونین و مدیران سازمان برگزار شد با بیان این مطلب افزود: هدف ما ذخیره سازی و جلوگیری از مصرف بیش از حد آب در بخش کشاورزی است.
وی اظهار داشت: الگوی کشت و مدیریت مزرعه باید به گونه ای باشد که راندمان تولید در واحد سطح کاهش پیدا نکند بلکه روند افزایش خود را داشته باشد.
ابراهیمی پاک خاطر نشان کرد: در الگوی کشت بایدارزش اقتصادی آب را بالا برد و ضمن کاهش مصرف آب ، تولید پایدار را داشته باشیم.
به گفته ی وی ؛ در دشت قزوین مطالعات و تحقیقات بسیار زیادی انجام شده است اما دشت امروز با مشکل کم آبی مواجه شده است که به علت بارش کم و همچنین کاهش سهمیه آب سد طالقان تامین آب به حداقل رسیده است .
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با توجه به تغییرات آب و هوایی باید طرح کشت کانال دشت قزوین و استفاده از کانال آب را تغییر داد.
ابراهیمی پاک تاکید کرد: با توجه به ناپایداری شدید باید از منابع آبی موجود برای کشت محصولات کشاورزی استفاده کرد.
مدیر آب وخاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین هم گفت: مساحت تحت پوشش کانال های آبیاری دشت قزوین65 هزار هکتار است که از این میزان 62 هزار هکتار به کشت محصولات زراعی و سه هزار هکتار به محصولات باغی اختصاص داده شده است.
مهندس محمد حسین عطایی افزود: طرح کشت اراضی محدوده شبکه در سال 68 صادر و نقشه موقعیت طرح های ترسیم و تا امروز این طرح ها آبدهی مزارع دارند که باید این طرح کشت اصلاح شود.
وی اظهار داشت: هم اکنون این شبکه دارای 165 دریچه آبگیر که این دریچه ها GPS شناسایی و ظرفیت آبدهی آنها نیز محاسبه شده است.

انتهای پیام/7008

منبع: جهاد کشاورزی قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان