۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین بعضی مسئولان غرب‌زده ما حرف‌هایی می‌زنند که خود غربی‌ها هم نمی‌گویند
کد خبر: ۱۱۵۱۵۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۲۴ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رحیم‌پور ازغدی در همایش استحکام ساخت درونی قدرت ملی:

بعضی مسئولان غرب‌زده ما حرف‌هایی می‌زنند که خود غربی‌ها هم نمی‌گویند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ایران یکی از ۴ قدرت دنیا در کنار آمریکا، روسیه و انگلیس در قرن آینده است که این را معاون رئیس‌جمهور آمریکا اذعان کرده است.

بعضی مسئولان غرب‌زده ما حرف‌هایی می‌زنند که خود غربی‌ها هم نمی‌گویند
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی صبح امروز در مراسم افتتاحیه همایش استحکام ساخت درونی قدرت ملی جمهوری اسلامی ایران، خطرناک‌ترین نفوذ را، نفوذ در ذهن تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان یک انقلاب دانست و گفت: قدرت تنها وقتی قدرت است که از آن استفاده شود. خیلی‌ها ابزار و امکانات قدرت را در حوزه‌های ملی و بین‌المللی دارند، اما یا از آن واقف نیستند یا به آن باور ندارند و اگر هم باور داشته باشند، بلد نیستند که چطور از آن استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه از قدرت نمی‌توانیم استفاده کنیم مگر اینکه آن را باور داشته باشیم، اظهار داشت: خیلی از انقلاب‌ها به دلیل اینکه بلد نبودند از قدرت استفاده کنند به زمین خوردند. تا قبل از انقلاب اسلامی ایران کسی احتمال وقایعی مانند پاریس را نمی‌داد. 5 قاره عالم امروز مسئله اصلی‌شان اسلام و اسلام‌گرایی است و از منظر دیگر تهدید اصلی برای آنها اسلام‌گرایی است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: در زمانی زندگی به سبک غربی افتخار بود، اما در سفری که بنده به چند کشور اروپایی داشتم بخش‌های مهم پایتخت‌های کشورهای اروپایی، محل پز دادن جوانان مسلمان شده و برای مانور به خیابان‌ها می‌آیند. محلاتی در پایتخت کشورهای اروپایی وجود دارد که مسلمان‌نشین شده‌اند، این یعنی آغاز پایان غرب.

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه امروز گفتمان و پارادایم غرب در حال فروریختن است، گفت: امروز شرایط طوری شده که جای طلبکار و بدهکار در اروپا عوض شده، اینها بخشی از آثار دانسته و یا ندانسته و یا خواسته یا ناخواسته انقلاب اسلامی ایران است.

وی در ادامه افزود: ما باید بفهمیم که دنیا را تغییر داده‌ایم. ایران یکی از 4 قدرت دنیا در کنار آمریکا، روسیه و انگلیس در قرن آینده است که این را معاون رئیس‌جمهور آمریکا اذعان کرده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه اظهار داشت: متاسفانه نخبگان ما اهمیت قدرت‌مان را درک نکرده‌اند و یا اینکه اگر هم درک کرده‌اند، هنوز نتوانسته‌اند از آن استفاده کنند. اگر انقلاب ما نبود هیچ کدام از این اتفاقات امروز در جهان رخ نمی‌داد. ما امروز نه تنها در پیچ تاریخی قرار داریم، بلکه پیچ تاریخی بشر در حال اتفاق افتادن است.

رحیم‌پور ازغدی ادامه داد: اگر 11 سپتامبر واقعا توطئه‌ای نبود و چند جوان عرب توانستند کانون‌های قدرت غرب را در هم بکوبند، نشان‌دهنده قدرت پوشالی آنهاست. اینها زمانی می‌گفتند که با ما باشید تا امنیت‌تان حفظ شود، اما امروز حتی نمی‌توانند امنیت خود را حفظ و تامین کنند.

وی تصریح کرد: اگر ما ضعیف بودیم صدها اتفاق مشابه پاریس باید در تهران اتفاق می‌افتاد کما اینکه برای آن نیز برنامه‌ریزی کرده بودند.

وی با بیان اینکه ما باید این درک را داشته باشیم که توانسته‌ایم جهان را تغییر دهیم و این روند همچنان ادامه دارد، گفت: دنیا امروز به قدری سیال شده که اوضاع منطقه و جهان هفته به هفته در حال تغییر است. باید باور کنیم که یکی از 4 قدرت موثر در قرن آینده هستیم، این را دشمنان ما هم اعتراف کرده‌اند.

رحیم‌پور ازغدی یکی از مصادیق نفوذ را در نفوذ در ذهن حاکمیت و نخبگان دانست، اظهار داشت: ما باید به این نتیجه برسیم که در ابزار خطا و اشتباه کرده‌ایم. این اولین عامل نفوذ و ساختارشکنی برای ما به عنوان یکی از قدرت‌های جهان است. متاسفانه بعضی از تصمیم‌سازان تحت تاثیر این گذاره قرار گرفته‌اند، اما باید با حسن نیت به این نتیجه برسند که در اهداف اشتباه نکرده‌ایم، بلکه اشتباه‌مان در ابزار بوده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: غربی‌ها در شرایط امروز می‌خواهند مرز بین محاسبه‌گر و قمارباز را بردارند و قصد دارند هدف‌های ما برمنافع آنها مشروط شود و اهداف ما به مسائل دست دوم تبدیل شود که این یکی از ارکان نفوذ است.

وی با تاکید بر اینکه ما نمی‌توانیم قدرت ملی‌مان را از قدرت بین‌المللی‌مان جدا کنیم، اظهار داشت: ما باید بفهمیم که غرب به ما محتاج است. بعضی‌ها فکر می‌کنند که ما به غرب محتاج هستیم، در حالی که امام نیز در وصیت‌نامه‌شان بر این نکته تاکید دارند. امام(ره) می‌‌فرمودند که حساب‌تان را از حساب غرب جدا کنید.

رحیم‌پور ازغدی ابزار و اهداف را در انقلاب اسلامی یکی دانست و گفت: باید ابزار و اهداف در منطق انقلاب اسلامی یکی باشد. تفاوت امام و انقلاب اسلامی با جنبش‌های مادی این است که آنها می‌گویند تضمین کنید که در هیچ جا شکست نمی‌خورید. سوال این است که این چه ربطی به مشروعیت عملی دارد؟

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: کسانی که می‌گویند وارد پروژه‌ای نشوید مگر اینکه پیروز شوید، واقع‌بین نیستند. اینکه شما خودت از موضع پیروز شکست خورده ببینید، این مهمترین عامل نفوذ است.

وی افزود: اینکه تصمیم‌گیران یک انقلاب به این نتیجه برسند که ما ضعیف هستیم و دلیل آن هم آرمان‌های انقلاب اسلامی است، این اولین نقطه نفوذ است که باید مورد توجه قرار گیرد.

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه آمریکایی‌ها به بهانه امنیت ملی و ارزشهای‌شان به افغانستان و عراق حمله کردند، خاطرنشان کرد: آنها خودشان از روان‌شناسی و جامعه‌شناسی قدرت بحث می‌کنند و به این نتیجه رسیده‌اند که بمب اتم و تجهیزات نظامی نشانه قدرت نیست. کشورهایی مانند پاکستان، انگلیس و رژیم صهیونیستی نیز که دارای بمب اتم هستند، امروز نمی‌توانند از آن استفاده کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: انقلاب اسلامی غیرمستقیم ایدئولوژی پاریس و لندن را به خاطر انداخته است، اما برخی این را قبول ندارند و معتقدند که برای ارزش‌های انقلابی فقط هزینه می‌دهیم که این عین نفوذ است.

وی قدرت نرم‌افزاری را، قدرت به کار بردن قدرت دانست و اظهار داشت: باید قبول کنیم که انقلاب اسلامی قوی شده، نباید بگذاریم فسادهای مالی و اشکالات در ابزار و روش‌ها مانع باورپذیری قدرت ما شود. باید ابزارها و روش‌ها را اصلاح کنیم.

رحیم‌پور ازغدی افزود: ای کاش بعضی تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان ما غربی بودند، اما به دلیل اینکه غرب‌زده هستند حرف‌هایی را می‌زنند که حتی آنها نیز نمی‌گویند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: بعضی از مسئولان ما این‌طور هستند که باید انگلیسی و عبری به آنها بگویند که ما توانسته‌ایم دنیا را تغییر دهیم و یکی از 4 قدرت جهان در قرن آینده خواهیم بود.

وی با بیان اینکه باید خودمان را فسادزدایی کنیم و نگذاریم که از درون خودمان بگندیم، گفت: جریانات وهابی هم که حتی با ما مخالفند گوشه چشمی به پیشرفت‌ها و قدرت ما دارند.

رحیم‌پور ازغدی اضافه کرد: ما در ادبیات انقلاب اسلامی کلمه‌ای به نام تنش‌زدایی با استکبار نداشته و نداریم، البته تنش‌زدایی با کشورهای دوست و همسایه ممکن است اتفاق بیفتد، اما ما هیچ تنش‌زدایی با کشورهای استکباری نداریم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان طرح پرسش‌های غلطی که نمی‌توان برای آن پاسخ ارائه کرد را یکی از نمونه‌های نفوذ دانست و خاطرنشان کرد: امام(ره) از طرفی جنگ را به جنگ لعنتی تعبیر می‌کنند و از طرفی هم می‌گویند که جنگ نعمتی بود که باعث شد ملت به خودباوری برسد.

انتهای پیام/7008

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان